Startuj z nami!

www.szkolnictwo.pl

praca, nauka, rozrywka....

mapa polskich szkół
Nauka Nauka
Uczelnie Uczelnie
Mój profil / Znajomi Mój profil/Znajomi
Poczta Poczta/Dokumenty
Przewodnik Przewodnik
Nauka Konkurs
uczelnie

zamów reklamę
zobacz szczegóły
uczelnie
PrezentacjaForumPrezentacja nieoficjalnaZmiana prezentacji
Szkolny Konkurs Sudoku

Od 01.01.2015 odwiedzono tę wizytówkę 2738 razy.
Chcesz zwiększyć zainteresowanie Twoją jednostką?
Zaprezentuj w naszym informatorze swoją jednostkę ->>>
* szkolnictwo.pl - najpopularniejszy informator edukacyjny - 1,5 mln użytkowników miesięcznie



Platforma Edukacyjna - gotowe opracowania lekcji oraz testów.



 

Sudoku rozwija umysł i logiczne myślenie, czyli coś, co ma każdy z nas. Konkurs ma na celu popularyzację łamigłówek liczbowych wśród młodzieży szkolnej, rozwijanie logicznego myślenia, przewidywania, dostrzegania związków pomiędzy poszczególnymi etapami rozumowania.

SZKOLNY KONKURS SUDOKU

REGULAMIN:
  1. Konkurs adresowany jest do wszystkich uczniów klas IV, V, VI Szkoły Podstawowej nr 1 w Kątach Wrocławskich.
  2. Organizatorem konkursu jest mgr Joanna Palińska.
  3. Za przeprowadzenie półfinałów odpowiedzialni są nauczyciele mający zajęcia z daną klasą zgodnie z planem lekcji.
  4. Uczestnicy rozwiązują samodzielnie otrzymane diagramy sudoku w wyznaczonym przez organizatora czasie.
  5. Należy stosować się do wszystkich uwag i poleceń organizatorów.
  6. Uczestnik zobowiązany jest do zapoznania się (przed konkursem) z regulaminem konkursu.
  7. Za niestosowne zachowania, tzn. niesamodzielne rozwiązywanie, przeszkadzanie innym lub inne zachowania budzące zastrzeżenia organizatorów, uczestnik może zostać wykluczony z konkursu.
  8. W etapie II i III uczestnik sygnalizuje poprzez podniesienie ręki zakończenie pracy.
  9. Jeżeli wszyscy uczestnicy uzupełnią diagram przed końcem lekcji, etap dobiega końca.
  10. Uczniowie wypełniają diagram sudoku ołówkiem, w przypadku błędu używają gumki, pola nieczytelnie wypełnione będą uznane jako błąd.
CELE KONKURSU:

      Konkurs ma na celu popularyzację łamigłówek liczbowych wśród młodzieży szkolnej, rozwijanie logicznego myślenia, przewidywania, dostrzegania związków pomiędzy poszczególnymi etapami rozumowania. Zadowolenie z osiągniętego sukcesu, jakim jest samodzielne rozwiązanie łamigłówki, może zachęcić uczniów do ćwiczenia i poszukiwania rozwiązań innych problemów logicznych, matematycznych czy technicznych, pozwoli uwierzyć we własne możliwości.

SPONSORZY:
  • anonimowi
PRZEBIEG KONKURSU:

Szkolny konkurs SUDOKU składa się z trzech etapów:
  • I ETAP – „TRENING”

    05-05-2006r. (piątek) - uczniowie otrzymują diagram nr 1 sudoku do poćwiczenia w domu,
    09-05-2006r. (wtorek) - uczniowie otrzymują diagram nr 2 sudoku do poćwiczenia w domu,
    11-05-2006r. (czwartek) - uczniowie otrzymują diagram nr 3 sudoku do poćwiczenia w domu,
  • II ETAP – „PÓŁFINAŁY”

    15-05-2006r. (poniedziałek) – na drugiej godzinie lekcyjnej odbędą się półfinały w każdej klasie. Odpowiedzialni za przeprowadzenie półfinałów są nauczyciele mający zajęcia z daną klasą zgodnie z planem lekcji. Każdy uczeń otrzyma do wypełnienia diagram sudoku.

         Należy przestrzegać regulaminu. Uczeń, który uzupełni diagram, sygnalizuje nauczycielowi podniesieniem ręki. Nauczyciel podchodzi, zapisuje obok nazwiska ucznia numer oddanej pracy. Trzech pierwszych uczniów z danej klasy, którzy poprawnie rozwiążą sudoku przechodzą do finału.
  • III ETAP – „FINAŁ”

    18-05-2006r. (czwartek) – na piątej godzinie lekcyjnej w sali numer 3 odbędzie się finał szkolnego konkursu SUDOKU. Każdy uczeń otrzyma do wypełnienia diagram sudoku. Należy przestrzegać regulaminu. Uczeń, który uzupełni diagram, sygnalizuje nauczycielowi podniesieniem ręki. Nauczyciel podchodzi, zapisuje obok nazwiska ucznia numer oddanej pracy. W finale wyłonieni zostaną zwycięzcy:

    „Mistrz sudoku” – I miejsce klas IV
    II miejsce klas IV
    III miejsce klas IV

    „Mistrz sudoku” – I miejsce klas V
    II miejsce klas V
    III miejsce klas V

    „Mistrz sudoku” – I miejsce klas VI
    II miejsce klas VI
    III miejsce klas VI
PRZEWIDZIANE NAGRODY:
  • „Mistrz sudoku” kl. IV, kl. V, kl. VI – ocena celująca z matematyki + dyplom + nagroda rzeczowa
  • II i III miejsce kl. IV, kl. V, kl. VI – ocena bardzo dobra z matematyki + dyplom + nagroda rzeczowa
  • Finaliści (trzy osoby z każdej klasy) – nagroda pocieszenia.
SUDOKU - DOSKONAŁA GIMNASTYKA DLA UMYSŁU

HISTORIA SUDOKU

     Początki sudoku sięgają „łacińskich kwadratów” Eulera z 1780 roku. Łamigłówka została wydana po raz pierwszy w latach 70tych ubiegłego wieku pod nazwą „Miejsce liczby” w amerykańskim magazynie z zagadkami matematycznymi. Na początku lat 80tych pojawiła się w japońskim czasopiśmie pod nazwą sudoku.

      Łamigłówka sudoku zdobyła ogromną popularność w Wielkiej Brytanii, gdy po raz pierwszy pojawiła się w gazecie The Times w listopadzie 2004 roku. Sudoku zyskuje coraz większe rzesze zwolenników na całym świecie.

JAK TO WYGLĄDA?

      Diagram sudoku składa się z 81 pól w układzie 9 x 9 i został podzielony na 9 mniejszych kwadratów o układzie 3 x 3 każdy. Łamigłówka ma tylko jedno rozwiązanie, do którego można dojść za pomocą logiki.
      Rozwiązanie polega na umieszczeniu w każdym wierszu, każdej kolumnie i każdym z dziewięciu mniejszych kwadratów wszystkich cyfr od 1 do 9.

JAK W TO GRAC?

      Zgadywanie nie jest dobrym sposobem na rozwiązanie sudoku, a czasem wręcz poprowadzi na manowce. Podstawowym sposobem rozwiązania jest logiczne myślenie.

     Żeby zacząć przyjrzyj się wszystkim kwadratom i zobacz, które kratki są puste, równocześnie sprawdź kolumnę i wiersz tej kratki w poszukiwaniu brakującej cyfry. Zaznaczaj możliwe cyfry ołówkiem, potem je zweryfikujesz. Zadawaj sobie pytania: jeśli w tym kwadracie jest już dana cyfra to czy może się znaleźć gdzieś indziej w tym samym wierszu czy kolumnie?, jeśli w danym wierszu czy kolumnie jest już dana cyfra to czy może się znaleźć w tej kratce?. Rozwiąż najbardziej oczywiste cyfry.

PO CO NAM SUDOKU?

      Sudoku rozwija umysł i logiczne myślenie, czyli coś, co ma każdy z nas. Istnieją badania dowodzące, że granie w Sudoku poprawia pamięć, jasność myślenia, a nawet może uchronić przed takimi chorobami mózgu, jak choroba Alzheimera! Niektórzy naukowcy i badacze zalecają regularne granie w Sudoku w ramach codziennych zajęć.

      Dowiedz się, o czym mówią wszyscy wokół, dołącz do tego ekscytującego fenomenu XXI wieku i po prostu zacznij grać w SUDOKU.


mgr Joanna Palińska

Umieść poniższy link na swojej stronie aby wzmocnić promocję tej jednostki oraz jej pozycjonowanie w wyszukiwarkach internetowych:

X


Zarejestruj się lub zaloguj,
aby mieć pełny dostęp
do serwisu edukacyjnego.




www.szkolnictwo.pl

e-mail: zmiany@szkolnictwo.pl
- największy w Polsce katalog szkół
- ponad 1 mln użytkowników miesięcznie




Nauczycielu! Bezpłatne, interaktywne lekcje i testy oraz prezentacje w PowerPoint`cie --> www.szkolnictwo.pl (w zakładce "Nauka").

Zaloguj się aby mieć dostęp do platformy edukacyjnej




Zachodniopomorskie Pomorskie Warmińsko-Mazurskie Podlaskie Mazowieckie Lubelskie Kujawsko-Pomorskie Wielkopolskie Lubuskie Łódzkie Świętokrzyskie Podkarpackie Małopolskie Śląskie Opolskie Dolnośląskie