Startuj z nami!

www.szkolnictwo.pl

praca, nauka, rozrywka....

mapa polskich szkół
Nauka Nauka
Uczelnie Uczelnie
Mój profil / Znajomi Mój profil/Znajomi
Poczta Poczta/Dokumenty
Przewodnik Przewodnik
Nauka Konkurs
uczelnie

zamów reklamę
zobacz szczegóły
uczelnie
PrezentacjaForumPrezentacja nieoficjalnaZmiana prezentacji
Wybrane wewnątrzszkolne systemy zapewniania jakości pracy szkoły

Od 01.01.2015 odwiedzono tę wizytówkę 1945 razy.
Chcesz zwiększyć zainteresowanie Twoją jednostką?
Zaprezentuj w naszym informatorze swoją jednostkę ->>>
* szkolnictwo.pl - najpopularniejszy informator edukacyjny - 1,5 mln użytkowników miesięcznie



Platforma Edukacyjna - gotowe opracowania lekcji oraz testów.



 

Podnoszenie jakości pracy stało się w ostatnich latach podstawową zasadą funkcjonowania organizacji należących do różnych dziedzin gospodarki. Pojawiło się również w dziedzinie edukacji. Ze względu na specyfikę szkoły jako organizacji nie przynoszącej z zasady wymiernych efektów finansowych, teorie na temat zarządzania w oświacie i zasady podnoszenia jakości dopiero powstają, najczęściej poprzez adaptację rozwiązań sprawdzonych w gospodarce. Można powiedzieć, że jakość powoli staje się filozofią działania placówek oświatowych.

     Zgodnie z rozporządzeniem Ministra Edukacji Narodowej i Sportu z dnia 23 kwietnia 2004 r. szkoły zobowiązane są do opracowania wewnętrznych systemów zapewniania jakości pracy szkoły. Przedstawiam opracowane na podstawie standardów oceny jakości pracy szkoły umieszczonych w w/w rozporządzeniu. Są to wewnątrzszkolny system zapewniania jakości promocji szkoły raz wewnątrzszkolny system zapewniania jakości pracy biblioteki szkolnej i centrum multimedialnego. Mam nadzieję, że systemy te pomogą Państwu w mierzeniu jakości pracy szkoły.

Anna Gasz

WEWNĄTRZSZKOLNY SYSTEM ZAPEWNIANIA JAKOŚCI PROMOCJI SZKOŁY

OBSZAR PROCES GŁÓWNY STANDARD WSKAŹNIK DZIAŁANIE ODPOWIEDZIALNY
KONCEPCJA PRACY SZKOŁY LUB PLACÓWKI I.3
Promocja szkoły


Szkoła dba o kształtowanie pozytywnego wizerunku w środowisku oraz upowszechnia swoje osiągnięcia. Rozpoznaje oczekiwania edukacyjne środowiska i stosownie do nich ofertę edukacyjną. Szkoła potrafi pozyskać sojuszników wspierających jej działalność.

Nauczyciele, uczniowie

i rodzice podejmują działania służące pożytkowi lokalnej społeczności
1. Szkoła bada zainteresowanie kandydatów i uczniów swoją ofertą edukacyjną

1. Analiza wyników naboru uczniów do klas pierwszych.

2. Planowanie godzin rozszerzenia przedmiotu w poszczególnych oddziałach.

3. Badanie preferencji uczniów dotyczących potrzeb przydziału godzin z „puli dyrektora”.

3. Analizowanie zmian na rynku pracy.

4. Analizowanie systemów rekrutacji na wyższe uczelnie.


wicedyrektor

dyrektor szkoły

wychowawcy klas,

dyrektor

nauczyciel przedsiębiorczości

nauczyciel przedsiębiorczości


2. Prowadzona jest promocja szkoły, wskazująca na dbałość o potencjalnych uczniów.


1. Organizacja dni otwartych szkoły.

2. Organizacja spotkań promocyjnych z uczniami (rodzicami) gimnazjów.

3. Uprzejme i rzetelne obsługiwanie osób zainteresowanych szkołą.

4. Dbanie o estetykę i wystrój pomieszczeń szkoły.


zespół ds. promocji dyrektor, wicedyrektor

sekretarz szkoły,

wszystkie osoby obsługujące

nauczyciele, sprzątaczka
3. Szkoła prezentuje swoje osiągnięcia w środowisku.

1. Prezentacja dorobku szkoły na targach edukacyjnych.

2. Prowadzenie strony internetowej szkoły, prezentacja działalności szkoły i osiągnięć uczniów.

3. Powołanie osoby odpowiedzialnej za kontakt z mediami.

4. Zapraszanie mediów lokalnych na znaczące uroczystości szkolne.

5.Przygotowywanie imprez środowiskowych.

6. Współpraca z władzami lokalnymi, różnymi organizacjami i instytucjami kultury w organizacji imprez środowiskowych.

7. Zapraszanie na uroczystości szkolne przedstawicieli środowiska.


zespół ds. promocji

wszyscy nauczyciele, nauczyciel informatyk

dyrektor szkoły

dyrektor szkoły,

wyznaczony nauczyciel

wyznaczeni nauczyciele

wyznaczeni nauczyciele

dyrektor szkoły
4. Szkoła pozyskuje sojuszników wspierających jej działalność.

1.Pobudzanie aktywności rodziców w pozyskiwaniu sojuszników szkoły.

2. Angażowanie rodziców w sprawy szkoły (zapraszanie do współpracy).

3. Poszukiwanie sponsorów, np. firm mogących udzielić pomocy szkole w postaci materialnej lub wykonanego dzieła.


dyrektor szkoły, wychowawcy, pedagog

dyrektor szkoły, wychowawcy, pedagog

dyrektor szkoły,

nauczyciele,

rodzice
5. Szkoła systematycznie analizuje i modyfikuje działania promocyjne.

1. Powołanie zespołu ds. promocji szkoły.

2. Zatwierdzanie (akceptacja) planu działalności promocyjnej szkoły opracowanego przez zespół.

3. Przedstawianie sprawozdań z działalności promocyjnej (np. na konferencji podsumowującej).


dyrektor szkoły

dyrektor szkoły

przewodniczący zespołu

ds. promocji szkoły
6. Nauczyciele wpływają na promocję i korzystny wizerunek szkoły w środowisku.

1. Możliwość wnoszenia propozycji nowych inicjatyw i modyfikacji działalności promocyjnej szkoły.

2. Dbałość o pomoce dydaktyczne i wystrój pracowni.

3. Prezentowanie godnej postawy w kontaktach z uczniami i rodzicami.

4. Dbałość o właściwą postawę i zachowanie uczniów w szkole.

5. Dbałość o poziom wiedzy i umiejętności uczniów umożliwiający im zrealizowanie planów po ukończeniu szkoły.

6. Dbałość o własny zewnętrzny wizerunek.

7. Rozwijanie własnych zdolności, wiedzy i umiejętności.


wszyscy nauczyciele

wszyscy nauczyciele

wszyscy nauczyciele

wszyscy nauczyciele

wszyscy nauczyciele

wszyscy nauczyciele


WEWNĄTRZSZKOLNY SYSTEM ZAPEWNIANIA JAKOŚCI PRACY BIBLIOTEKI SZKOLNEJ I CENTRUM MULTIMEDIALNEGO


OBSZAR PROCES GŁÓWNY STANDARD WSKAŹNIK DZIAŁANIE ODPOWIEDZIALNY
KONCEPCJA PRACY SZKOŁY LUB PLACÓWKI I.3 Promocja szkoły Szkoła dba o kształtowanie pozytywnego wizerunku w środowisku oraz upowszechnia swoje osiągnięcia. Rozpoznaje oczekiwania edukacyjne środowiska i stosownie do nich ofertę edukacyjną. Szkoła potrafi pozyskać sojuszników wspierających jej działalność.

Nauczyciele, uczniowie i rodzice podejmują działania służące pożytkowi lokalnej społeczności
1. Szkoła bada zainteresowanie kandydatów i uczniów swoją ofertą edukacyjną

1. Analiza wyników naboru uczniów do klas pierwszych.

2. Planowanie godzin rozszerzenia przedmiotu w poszczególnych oddziałach.

3. Badanie preferencji uczniów dotyczących potrzeb przydziału godzin z „puli dyrektora”.

3. Analizowanie zmian na rynku pracy.

4. Analizowanie systemów rekrutacji na wyższe uczelnie.


wicedyrektor

dyrektor szkoły

wychowawcy klas,

dyrektor

nauczyciel przedsiębiorczości

nauczyciel przedsiębiorczości
2. Prowadzona jest promocja szkoły, wskazująca na dbałość o potencjalnych uczniów.

1. Organizacja dni otwartych szkoły.

2. Organizacja spotkań promocyjnych z uczniami (rodzicami) gimnazjów.

3. Uprzejme i rzetelne obsługiwanie osób zainteresowanych szkołą.

4. Dbanie o estetykę i wystrój pomieszczeń szkoły.


zespół ds. promocji dyrektor, wicedyrektor

sekretarz szkoły,

wszystkie osoby obsługujące

nauczyciele, sprzątaczka
3. Szkoła prezentuje swoje osiągnięcia w środowisku.

1. Prezentacja dorobku szkoły na targach edukacyjnych.

2. Prowadzenie strony internetowej szkoły, prezentacja działalności szkoły i osiągnięć uczniów.

3. Powołanie osoby odpowiedzialnej za kontakt z mediami.

4. Zapraszanie mediów lokalnych na znaczące uroczystości szkolne.

5.Przygotowywanie imprez środowiskowych.

6. Współpraca z władzami lokalnymi, różnymi organizacjami i instytucjami kultury w organizacji imprez środowiskowych.

7. Zapraszanie na uroczystości szkolne przedstawicieli środowiska.


zespół ds. promocji

wszyscy nauczyciele, nauczyciel informatyk

dyrektor szkoły

dyrektor szkoły,

wyznaczony nauczyciel

wyznaczeni nauczyciele

wyznaczeni nauczyciele

dyrektor szkoły
4. Szkoła pozyskuje sojuszników wspierających jej działalność.

1.Pobudzanie aktywności rodziców w pozyskiwaniu sojuszników szkoły.

2. Angażowanie rodziców w sprawy szkoły (zapraszanie do współpracy).

3. Poszukiwanie sponsorów, np. firm mogących udzielić pomocy szkole w postaci materialnej lub wykonanego dzieła.


dyrektor szkoły, wychowawcy, pedagog

dyrektor szkoły, wychowawcy, pedagog

dyrektor szkoły,

nauczyciele,

rodzice
5. Szkoła systematycznie analizuje i modyfikuje działania promocyjne.

1. Powołanie zespołu ds. promocji szkoły.

2. Zatwierdzanie (akceptacja) planu działalności promocyjnej szkoły opracowanego przez zespół.

3. Przedstawianie sprawozdań z działalności promocyjnej (np. na konferencji podsumowującej).


dyrektor szkoły

dyrektor szkoły

przewodniczący zespołu

ds. promocji szkoły
6. Nauczyciele wpływają na promocję i korzystny wizerunek szkoły w środowisku.

1. Możliwość wnoszenia propozycji nowych inicjatyw i modyfikacji działalności promocyjnej szkoły.

2. Dbałość o pomoce dydaktyczne i wystrój pracowni.

3. Prezentowanie godnej postawy w kontaktach z uczniami i rodzicami.

4. Dbałość o właściwą postawę i zachowanie uczniów w szkole.

5. Dbałość o poziom wiedzy i umiejętności uczniów umożliwiający im zrealizowanie planów po ukończeniu szkoły.

6. Dbałość o własny zewnętrzny wizerunek.

7. Rozwijanie własnych zdolności, wiedzy i umiejętności.


wszyscy nauczyciele

wszyscy nauczyciele

wszyscy nauczyciele

wszyscy nauczyciele

wszyscy nauczyciele

wszyscy nauczyciele


Anna Gasz

Umieść poniższy link na swojej stronie aby wzmocnić promocję tej jednostki oraz jej pozycjonowanie w wyszukiwarkach internetowych:

X


Zarejestruj się lub zaloguj,
aby mieć pełny dostęp
do serwisu edukacyjnego.




www.szkolnictwo.pl

e-mail: zmiany@szkolnictwo.pl
- największy w Polsce katalog szkół
- ponad 1 mln użytkowników miesięcznie




Nauczycielu! Bezpłatne, interaktywne lekcje i testy oraz prezentacje w PowerPoint`cie --> www.szkolnictwo.pl (w zakładce "Nauka").

Zaloguj się aby mieć dostęp do platformy edukacyjnej




Zachodniopomorskie Pomorskie Warmińsko-Mazurskie Podlaskie Mazowieckie Lubelskie Kujawsko-Pomorskie Wielkopolskie Lubuskie Łódzkie Świętokrzyskie Podkarpackie Małopolskie Śląskie Opolskie Dolnośląskie