Startuj z nami!

www.szkolnictwo.pl

praca, nauka, rozrywka....

mapa polskich szkół
Nauka Nauka
Uczelnie Uczelnie
Mój profil / Znajomi Mój profil/Znajomi
Poczta Poczta/Dokumenty
Przewodnik Przewodnik
Nauka Konkurs
uczelnie

zamów reklamę
zobacz szczegóły
uczelnie
PrezentacjaForumPrezentacja nieoficjalnaZmiana prezentacji
Sukces placówki - naszym własnym

Od 01.01.2015 odwiedzono tę wizytówkę 1252 razy.
Chcesz zwiększyć zainteresowanie Twoją jednostką?
Zaprezentuj w naszym informatorze swoją jednostkę ->>>
* szkolnictwo.pl - najpopularniejszy informator edukacyjny - 1,5 mln użytkowników miesięcznie



Platforma Edukacyjna - gotowe opracowania lekcji oraz testów.



 

Sukces placówki - naszym własnym


JOANNA ZIELONKA (Lublin)


     W Przedszkolu Nr 63 w Lublinie pracuję od pięciu lat. Nasza placówka rokrocznie cieszy się dużym zainteresowaniem rodziców, którzy chcą umieścić swoje pociechy właśnie u nas. Bardzo nas to cieszy w dobie wzrastającej konkurencji przedszkoli prywatnych i państwowych, niżu demograficznego oraz zamykania niektórych placówek oświatowych. Myślę, że promocja własnego przedszkola (szkoły) jest jeszcze nie doceniana przez większość pedagogów. Należy uświadomić sobie prostą zasadę iż bez wystarczającej ilości dzieci nie może funkcjonować żadna placówka oświatowa w gospodarce rynkowej dlatego marketing usług edukacyjnych ciągle się rozwija w krajach Unii Europejskiej i nie tylko. Chciałabym podzielić spostrzeżeniami promocji własnej placówki w środowisku, będącego źródłem sukcesu przedszkola w którym pracuję.

     Bardzo ważne jest budowanie wizerunku przedszkola. Składa się na niego między innymi estetyka placówki: zadbany ogród przedszkolny, budynek, sale zajęć. Ważne jest pierwsze wrażenie rodzica, który chce zapisać swoje dziecko do naszej placówki. Istotny jest komunikatywny i miły personel z którym rodzic ma pierwszy kontakt. Od jego postawy zależy czy potencjalny odbiorca proponowanej przez naszą placówkę usługi edukacyjnej wybierze nas czy placówkę sąsiednią. Stąd wszyscy pracownicy muszą się odnosić do dzieci, rodziców, innych osób z szacunkiem i kulturą.

     Elementem niezbędnym w budowaniu wizerunku jest informacja o placówce, dbanie o opinie przedszkola, współpraca ze środowiskiem lokalnym i uczestniczenie w jego życiu. Przedszkole w którym pracuję ma własny folder przedstawiający ofertę przedszkola, styl placówki i logo oraz własną stronę internetową między innymi w celu dotarcia do naszych potencjalnych „klientów".

     Opinie o placówce tworzą przede wszystkim rodzice, istotne jest poznanie ich oczekiwań. Niezastąpiony jest dobry kontakt rodziców z wychowawcą a także włączanie rodziców w życie placówki. Rodzic powinien mieć dostęp do wyczerpującej informacji dotyczącej funkcjonowania przedszkola i grupy do której jego dziecko uczęszcza, wszelkie uwagi i zapytania należy traktować bardzo poważnie. Dobrym rozwiązaniem jest prowadzenie zajęć otwartych dzięki którym rodzice mają okazję poznać nasze metody i formy pracy, wydawanie gazetki przedszkolnej, prowadzenie przez nauczycieli poszczególnych grup „Informatorów dla rodziców" w postaci np. tablic przedstawiającej „przerabianą" bieżącą tematykę . Istotne jest także, aby rodzice byli współautorami uroczystości przedszkolnych takie jak choinka dla dzieci, bal noworoczny, dzień babci i dziadka, powitanie wiosny, dzień dziecka, pożegnanie zerówek.

     Sprawą najważniejszą dla każdej placówki powinno być poznanie problemów z jakimi borykają się rodzice, tutaj potrzebna jest skuteczna pomoc jaką możemy zaoferować. Nie ograniczamy się tylko do własnej wiedzy i doświadczenia pedagogicznego, ale prowadzimy aktywna współpracę z poradnią psychologiczną logopedą nauczycielami z innych placówek oświatowych. Ciekawym rozwiązaniem wprowadzonym u nas dotyczącym poznania oczekiwań rodziców jest między innymi analiza ankiet dotyczących funkcjonowania przedszkola. Dzięki uzyskanym informacjom została rozszerzona oferta edukacyjna przedszkola obejmująca programy autorskie nauczycielek naszej placówki („Zdrowe przedszkole", „Przedszkole przyjazne dzieciom") zajęcia nieobowiązkowe (np. język angielski) a także uatrakcyjnienie pobytu dzieci w przedszkolu dzięki organizowaniu różnorodnych konkursów, warsztatów (muzycznych, plastycznych, teatralnych), wycieczek i spotkań z ciekawymi ludźmi (np. co miesiąc organizujemy koncerty muzyków z Filharmonii Lubelskiej).

     Fundamentem sukcesu marketingowego placówki jest właściwe zarządzanie. Dyrektor jest osobą reprezentującą placówkę na zewnątrz, powinien być nie tylko świetnym menadżerem, ale też osobą o wysokiej kulturze osobistej. To on tworzy „zgrany" zespół i jest za niego odpowiedzialny. Duże znaczenie dla podwyższania jakości pracy placówki a tym samym „przyciągnięcia naszych klientów" ma prężnie działający zespół samokształceniowy. Ważne jest wyłonienie lidera zespołu odpowiedzialnego za jego pracę, a także umiejętności kierownicze dyrektora, który potrafi „postawić" na młodych energicznych nauczycieli a jednocześnie docenić pedagogów doświadczonych z długoletnim stażem. Przynosi to naprawdę duże efekty dla rozwoju placówki ( dzięki takim działaniom powstały u nas programy autorskie, projekty edukacyjne a także wiele ciekawych przedsięwzięć i inicjatyw).

     Promocja placówki polega też na byciu widocznym w środowisku lokalnym i otwarciu na to środowisko, dostrzeganie problemów środowiska ale także możliwości jakie ono kryje. Współpraca ze środowiskiem lokalnym tak jak dobra opinia i zarządzanie jest fundamentem sukcesu marketingowego placówki. Przedszkole (szkoła) powinno się czymś wyróżniać na tle innych placówek oświatowych. „Moje" przedszkole między innymi od lat współpracuje z UMCS. Współpraca z uczelnią obejmuje : prowadzenie zajęć, opiekę nad praktykami śródrocznym, pomoc w organizacji sytuacji edukacyjnych prowadzonych przez studentów. Dzięki tej współpracy placówka nasza jest znana i ceniona w środowisku akademickim i nie tylko. Od lat uczestniczymy w Mistrzostwach Lublina w Wieloboju Przedszkoli „Sport i Zabawa", aktywnie włączamy się w akcję charytatywne między innymi „Pomóż dzieciom przetrwać zimę" organizowaną przez Radio Lublin i TVN. Obecnie pracujemy w ramach ogólnopolskiego programu „Kraina dzieci w Europie" nad przybliżeniem zagadnień związanych z Unią Europejską „naszym maluchom" poprzez zabawy, piosenki i organizowanie ciekawych sytuacji edukacyjnych. Program obejmuje współpracę z przedszkolem z Finlandii.

     Gospodarka rynkowa wymaga przede wszystkim efektywności. Każda placówka oświatowa jeśli chce być poważnie traktowana i cieszyć się dobrą opinią, musi interesować się wychowankami opuszczającymi mury danej szkoły (przedszkola). Stąd wymogiem jest prowadzenie współpracy z innymi placówkami. Dzięki informacjom zwrotnym można się doskonalić, wyciągać wnioski z podjętych działań.

     Poruszona tematyka promowania własnej placówki oświatowej na pewno nie została wyczerpana. Wskazane formy oparłam o własne spostrzeżenia działań, które się sprawdziły w moim miejscu pracy. W dalszym ciągu należy poszukiwać nowych możliwości promowania i reklamy, gdyż jest to wymóg dzisiejszych czasów. Wybranie form promocji jest zależne od realistycznej oceny własnych możliwości (finansowych, lokalowych, specyfiki środowiska). Niewątpliwie jednak podstawą sukcesu marketingowego placówki są ludzie ją tworzący, ich zaangażowanie i kreatywność.

Umieść poniższy link na swojej stronie aby wzmocnić promocję tej jednostki oraz jej pozycjonowanie w wyszukiwarkach internetowych:

X


Zarejestruj się lub zaloguj,
aby mieć pełny dostęp
do serwisu edukacyjnego.




www.szkolnictwo.pl

e-mail: zmiany@szkolnictwo.pl
- największy w Polsce katalog szkół
- ponad 1 mln użytkowników miesięcznie




Nauczycielu! Bezpłatne, interaktywne lekcje i testy oraz prezentacje w PowerPoint`cie --> www.szkolnictwo.pl (w zakładce "Nauka").

Zaloguj się aby mieć dostęp do platformy edukacyjnej




Zachodniopomorskie Pomorskie Warmińsko-Mazurskie Podlaskie Mazowieckie Lubelskie Kujawsko-Pomorskie Wielkopolskie Lubuskie Łódzkie Świętokrzyskie Podkarpackie Małopolskie Śląskie Opolskie Dolnośląskie