Startuj z nami!

www.szkolnictwo.pl

praca, nauka, rozrywka....

mapa polskich szkół
Nauka Nauka
Uczelnie Uczelnie
Mój profil / Znajomi Mój profil/Znajomi
Poczta Poczta/Dokumenty
Przewodnik Przewodnik
Nauka Konkurs
uczelnie

zamów reklamę
zobacz szczegóły
uczelnie
PrezentacjaForumPrezentacja nieoficjalnaZmiana prezentacji
Zabawy figurami geometrycznymi

Od 01.01.2015 odwiedzono tę wizytówkę 2803 razy.
Chcesz zwiększyć zainteresowanie Twoją jednostką?
Zaprezentuj w naszym informatorze swoją jednostkę ->>>
* szkolnictwo.pl - najpopularniejszy informator edukacyjny - 1,5 mln użytkowników miesięcznie



Platforma Edukacyjna - gotowe opracowania lekcji oraz testów.



 

Zajęcia dla dzieci 5- letnich z zakresu pojęć matematycznych z wykorzystaniem szablonów trójkąta, kwadratu, koła, prostokąta.

Miejsce:sala dydaktyczna

Grupa: 5 latki

Cel ogólny:

stwarzanie sytuacji edukacyjnych motywujacych dzieci do manipulowania figurami geometrycznymi

Cele szczegółowe: /wg B. Niemierki/ dzieci potrafią

rozróżniać i nazywać figury geometryczne
posługiwać się figurami w zabawie
uważnie słuchać poleceń nauczycielki
swobodnie wypowiadać się na dany temat
przeliczać elementy w zakresie 1- 10

Metoda:/ wg W.Okonia/

czynna - zadań stawianych do wykonania
słowna - objasnienia i instrukcje

Forma: z całą grupą, zespołowa, indywidualna

Środki dydaktyczne:

małe i duże figury wycięte z kartonu, sznurki, szablony figur

Przebieg:
1. Dzieci siedzą w gromadzie przed nauczycielką - rozmowa na temat pojęcia figury geometryczne, określanie wyglądu koła, kwadratu, prostokąta, trójkąta.
2. Każde z dzieci otrzymuje sznurki, z których układa figury według polecenia nauczycielki, nastepnie wybiera i układa dowolną figurę - określa jej nazwę.
3. Nauczycielka palcem na plecach rysuje każdemu dziecku wybraną figurę. Dzieci taką samą rysuja w powietrzu a nastepnie ją nazywają.
4. Zabawa ruchowa "Jaka to figura" - dzieci w rytm muzyki poruszają się po sali. Na przerwe w muzyce wyszukują odpowiednie figury według polecenia, np. podnosimy figury, które nie są kołami.
5. Układanie w zespołach pajacyka z figur geometrycznych. Przeliczanie ilości wykorzystanych figur.
6. Tworzenie dowolnych kompozycji na dywanie - opowiadanie dzieci na temat swoich prac.

opracowała Gabriela Schlahs

Umieść poniższy link na swojej stronie aby wzmocnić promocję tej jednostki oraz jej pozycjonowanie w wyszukiwarkach internetowych:

X


Zarejestruj się lub zaloguj,
aby mieć pełny dostęp
do serwisu edukacyjnego.




www.szkolnictwo.pl

e-mail: zmiany@szkolnictwo.pl
- największy w Polsce katalog szkół
- ponad 1 mln użytkowników miesięcznie




Nauczycielu! Bezpłatne, interaktywne lekcje i testy oraz prezentacje w PowerPoint`cie --> www.szkolnictwo.pl (w zakładce "Nauka").

Zaloguj się aby mieć dostęp do platformy edukacyjnej




Zachodniopomorskie Pomorskie Warmińsko-Mazurskie Podlaskie Mazowieckie Lubelskie Kujawsko-Pomorskie Wielkopolskie Lubuskie Łódzkie Świętokrzyskie Podkarpackie Małopolskie Śląskie Opolskie Dolnośląskie