Startuj z nami!

www.szkolnictwo.pl

praca, nauka, rozrywka....

mapa polskich szkół
Nauka Nauka
Uczelnie Uczelnie
Mój profil / Znajomi Mój profil/Znajomi
Poczta Poczta/Dokumenty
Przewodnik Przewodnik
Nauka Konkurs
uczelnie

zamów reklamę
zobacz szczegóły
uczelnie
PrezentacjaForumPrezentacja nieoficjalnaZmiana prezentacji
Sprawozdanie z realizacji rozwoju zawodowego - matematyka

Od 01.01.2015 odwiedzono tę wizytówkę 2062 razy.
Chcesz zwiększyć zainteresowanie Twoją jednostką?
Zaprezentuj w naszym informatorze swoją jednostkę ->>>
* szkolnictwo.pl - najpopularniejszy informator edukacyjny - 1,5 mln użytkowników miesięcznie



Platforma Edukacyjna - gotowe opracowania lekcji oraz testów.



 

Jestem nauczycielem matematyki w szkole podstawowej i gimnazjum w Zespole Szkół nr 23 w Bydgoszczy. W zawodzie nauczyciela pracuję od 13 lat. Staż zawodowy na stopień nauczyciela dyplomowanego rozpoczęłam 1 września 2003, a zakończyłam 30 maja 2006r.

Plan rozwoju zawodowego jaki sporządziłam składał się z czterech zasadniczych części:
  1. SFERA ORGANIZACYJNA
  2. SFERA OSOBISTA
  3. SFERA DYDAKTYCZNA
  4. SFERA WYCHOWAWCZO- OPIEKUŃCZA
Podam teraz szczegółowo wykaz osiągnięć i porażek w trakcie realizacji w/w planu analizując poszczególne sfery rozwoju zawodowego.



SFERA ROZWOJU ZAWODOWEGO

I. ORGANIZACYJNA



ZADANIA

FORMY REALIZACJI

TERMIN
UWAGI
1. Poznanie procedury awansu zawodowego.
-Analizowałam przepisy dotyczące awansu zawodowego nauczycieli (Karta Nauczyciela, Rozp. MEN z dn. 3.08.2001r. oraz Rozp. MEN z dn. 01.12.2004r., broszury „Awans zawodowy nauczycieli”
- Brałam udział w Radach Pedagogicznych i spotkaniach metodycznych dotyczących tworzenia planu rozwoju zawodowego i przygotowania dokumentacji zgodnie z bieżącymi wymaganiami
-Zapoznawałam się z materiałami publikowanymi na stronach internetowych: np. MEN, CEN, „Głos Nauczycielski”)
VIII-IX 2003r.

XII 2004r.


22.10.2003r.
29.09.2003r.
Wniosek o rozpoczęcie stażu.

W okresie stażu poszerzałam swoją wiedzę z zakresu prawa oświatowego poprzez analizę przepisów prawnych.
Wiedza ta pozwoliła mi opracować i zebrać dowody realizacji zadań zgodnie z rozporządzeniami.
2. Dokumen-towanie realizacji planu rozwoju zawodowego.
- Gromadziłam materiały i dokumenty.
- Brałam udział warsztatach „Jak zostać nauczycielem dyplomowanym?
Cały okres stażu
Ukończenie kursu 25.03.2006r.
Gromadzenie dokumentacji na bieżąco i uczestnictwo w warsztatach pomogło mi w tworzeniu teczki.
3.Uczestniczenie w pracach organów szkoły związanych z realizacją jej podstawowych funkcji i wynikających z nich zadań.
- Współpraca z dyrektorem szkoły, pedagogiem, psychologiem, rodzicami, uczestniczenie w posiedzeniach Rady Pedagogicznej
- Pełnienie funkcji wychowawcy
- Udział w procesie wewnątrzszkolnego doskonalenia nauczycieli (WDN):
1. „Rodzina dysfunkcyjna”
2. Tworzenie i wykorzystanie prezentacji multimedialnych
3. „Preorientacja zawodowa w pracy wychowawczej”
4. „Wykorzystanie arkusza kalkulacyjnego Excel do opracowania i przedstawiania wyników semestralnej klasyfikacji uczniów”
5. „Mechanizmy uzależnień”
6. „Ścieżki edukacyjne – edukacja prozdrowotna”
7. „Uczeń z ADHD” , „Uczeń zdolny”
8. „Ścieżka edukacji europejskiej – formy realizacji
9. „Dziecko romskie w szkole-co każdy nauczyciel wiedzieć powinien
10.„Mechanizmy uzależnień”
11. „Rodzina dysfunkcyjna”
12. „Wczesna profilaktyka i praca z rodziną z problemem alkoholowym”
13. „Postępowanie nauczycieli w sytuacjach zagrożenia dzieci i młodzieży przestępczością i demoralizacją.

Cały okres stażu





21.01.2005r.



7.03.2005r.



29.10.2003r.



11.12.2003r.


20.12.2004r.


13.11.2003r.


III 2004r.

3.06.2004r.


4.11.2004r.


13.01.2005r.

I 2005r.

X 2005r.

III 2006r.
Udział w szkoleniach, samodoskonalenie korzystnie wpłynęły na jakość mojej pracy
w sferze nauczania
i wychowania.


4.Przygotowanie projektu sprawozdania.

- Dokonałam autorefleksji, analizy, opisu realizacji planu rozwoju zawodowego.




V 2006r.
Sprawozdanie z realizacji planu rozwoju zawodowego.
5. Prowadzenie dokumentacji szkolnej i klasowej.
- Opracowanie i współopracowanie wymagań edukacyjnych w poziomach dla szkoły podstawowej i gimnazjum
- Prowadzenie teczki wychowawcy
- Opracowanie planu wychowawczego oraz tematyki godzin wychowawczych
Okres stażu
Zapoznałam się z programem wychowawczym szkoły i opracowywałam plan wychowawczy dla mojej klasy (plan otwarty na modyfikacje w zależności od potrzeb).
6. Współpraca ze strukturami samorządowymi i innymi organizacjami działającymi na rzecz edukacji.
- Współpraca z Poradnią Psychologiczno – pedagogiczną
- Współpraca z funkconariuszami Policji i Straży Miejskiej – udział w organizacji „Niebieskiego Tygodnia” w naszej szkole
- Nawiązanie kontaktu z p. Moniką Nitche – współpraca z Urzędem Pracy
- Nawiązanie kontaktu z p. Pawłem Kozemko – twórcą SzOK – wspieranego przez Fundację Edukacyjną Perspektywy
- Nawiązanie współpracy z pracownikiem Poradni Profilaktyki i Terapii Uzależnień Stowarzyszenia MONAR – p. Markiem Południakiem
- Współpraca z Powiatową Stacją Sanitarno – Epidemiologiczną
- Współpraca z Nadleśnictwem w Białych Błotach
- Współpraca z Centrum Edukacji Ekologicznej w Funce w ramach organizacji wycieczki szkolnej
Okres stażu




III 2004r.



III 2006r.




IV 2004r.



III 2004r.





IX 2003r.



XI 2004r.



Cały okres stażu – wrzesień i październik


V 2006r.
Szkolenie w zakresie profilaktyki HIV/AIDS pozwoliło mi prowadzić edukację w środowisku szkolnym w tym zakresie.



II. SFERA OSOBISTA ROZWOJU ZAWODOWEGO


ZADANIA

FORMY REALIZACJI

TERMIN
UWAGI
1. Doskonalenie własnych umiejętności.
- Ukończyłam studia podyplomowe z informatyki
- Uczestniczyłam w zajęciach otwartych prowadzonych przez nauczycieli i pedagoga szkolnego
- Uczestniczyłam w warsztatach dydaktycznych:
1. „Rozwijanie umiejętności posługiwania się matematyką w różnych sytuacjach –przygotowanie do sprawdzianu
2. „Jak sprawdzić umiejętności i wiedzę matematyczną uczniów zdobytą w trakcie nauki w gimnazjum”
3. „Gry dydaktyczne”
4. „Nieoszacowane szacowanie, czyli rachowanie na zawołanie”
5. „Fizyk +matematyk-spółka z ograniczoną odpowiedzialnością”
6. „Korek, jajko i sznurek na lekcjach matematyki”
7. „Złoty podział. Sztuka nauczania matematyki i fizyki”
8. „Ścieżki edukacyjne w matematyce”
9. „Nowy wymiar dydaktyki matematyki – multimedia na co dzień i dla każdego”
10. "Tworzenie planów wynikowych a indywidualizacja procesu nauczania na lekcjach matematyki”
11. „Ciekawe pomysły na lekcje z komputerem”
12. Udział w Dniach Nauki na Akademii Bydgoskiej im. Kazimierza Wielkiego (udział w warsztatach na temat edukacji ekologicznej, psychologicznej oraz na temat dysleksji „Czy dyslektycy wiedzą jak się czyta?)
13. „Proszę sobie wyobrazić, że...”
14. „Matematyczno-fizyczne prace badawcze”
15. „Praca z dzieckiem dyslektycznym na terenie szkoły”
16. „Praca z dzieckiem zdolnym na terenie szkoły”
17. „Algebry świetnie uczę”
18. „Konferencja nauczycieli matematyki”


19. Spotkania metodyczne w KPCEN

2003/2004








23.09.2003r.




23.10.2003r.


24.03.2004r.


29.03.2004r.



18.05.2004r.



20.04.2004r.


25.11. 2004r.


XI2004 - II.2005r.



2.03.2005r.



21.03.2005r.



14.04.2005r.



IV 2005r.



17.11.2005r.


6.12. 2005r.


13.12.2005r.



19.01.2006r.


21.03.2006r.

21.04.2006r.



Cały okres stażu:
IX 2003
III 2004
IX 2004
III 2005
X 2005
V 2006
Efektem jest praca dyplomowa opisująca tworzenie prezentacji multimedialnej w Power Paincie - płyta CD, a także zaczęłam prowadzić zajęcia koła komputerowego dla szkoły podstawowej.


Zdobyte wiadomości
i umiejętności wykorzystuję
w pracy zawodowej. Dzięki uczestnictwu w rożnych formach doskonalenia zawodowego wzbogaciłam własny warsztat pracy, przez co wzrosła moja efektywność
w zakresie działań
edukacyjnych
i wychowawczych.
Scenariusz na temat edukacji ekologicznej wykorzystałam przy tworzeniu przedstawienia szkolnego „Pożar niszczy życie” z okazji Dnia Ziemi w naszej szkole.
Materiały „Czy barwy i kolory mają wpływ na zachowanie i osobowość człowieka” wykorzystałam na godzinie wychowawczej
Notatki na temat dysleksji użyteczne mi były do opracowania warsztatów dla nauczycieli w ramach WDN.

3. Samodzielne pogłębianie wiedzy i umiejętności zawodowych.
- Korzystałam z zasobów biblioteki szkolnej, pedagogicznej i miejskiej.

- Studiowałam czasopisma matematyczne, oświatowe i literaturę fachową:

1. „Nasza książka” -czasopismo
2. „Matematyka w szkole” - dwumiesięcznik
3. M.Szurek -”O nauczaniu matematyki”
4. W.Obremski „Z uśmiechem do liceum”
5. U.Andrzejewska, K. Ślusarska-”200 zadań i łamigłówek”
6. „Zagadki matematyczne” Wyd. Andromeda
7. E.de Bono „Naucz swoje dziecko myśleć”
8. G.Rygał – „ Ciekawe zadania, ciekawe pomysły”
9. „Jak żyć z ludźmi” –program profilaktyczny dla młodzieży -MEN
10. M. Jachimska „Scenariusze lekcji wychowawczych”
11. G. Kozimski „Współpraca z rodzicami”
12. „Jak mówić żeby dzieci się uczyły” –A. Faber, E. Mazlish
13. I. Fechner-Sędzicka, E. Lachowska-Żarska „ Nauczyciele – rodzicom“
14. E. Sadowska „Lekcje wychowawcze”
15. J.C. Dobson_ „Rodzina i odpowiedzialność”
16. J.Brothes, E.P.F.Eagan –„Pamięć doskonała w 10 dni”
17. S. Grochmal- „ Zaufaj sobie”
18. Z. Pietrasiński „ Sam sięgaj do psychologii”
19. Wychowanie bez porażek w szkole –
T. Gordon,
20. M. Grodecka – „Ścieżki jogi”
21. „Rozwój umiejętności społecznych” – praca zbiorowa


Cały okres stażu









Na bieżąco


Okres stażu


I 2004r.

Okres stażu


















II 2004r.
Systematyczne studiowanie literatury matematycznej i czasopism matematycznych wykorzystuje na lekcjach matematyki, literatura psychologiczno – pedagogiczna pomogła mi w opracowywaniu lekcji wychowawczych oraz pomogła przygotować mi się do zebrań z rodzicami w temacie pedagogizacji rodziców.

III. SFERA DYDAKTYCZNA ROZWOJU ZAWODOWEGO


ZADANIA

FORMY REALIZACJI

TERMIN
UWAGI
1. Dzielenie się swoją wiedzą i umiejętnościami.

- Przekazywałam rodzicom wiedzę zdobytą na szkoleniach i w ramach samokształcenia:

1. Współorganizowałam z pedagogiem szkolnym spotkanie z rodzicami „Moje dziecko wybiera szkołę – jak mogę mu pomóc”
2. Przeprowadziłam warsztaty dla rodziców „Bezpieczna młodzież” oraz „A co by było gdyby...”
3. Przeprowadziłam prelekcje i wykłady dla rodziców: „Dziecko romskie w szkole” oraz „ Dziecko nadpobudliwe” i „Dziecko dyslektyczne”
- Opracowałam i wydrukowałam broszurkę dla nauczycieli „ Wnioski z egzaminu próbnego – część humanistyczna”, „Wnioski z egzaminu próbnego _ część matematyczno – przyrodnicza”
- Współpracowałam z Akademią Bydgoską sprawując opiekę nad praktyką studentów II i III roku matematyki
- Przeprowadziłam lekcje hospitacyjne z udziałem nauczycieli matematyki:
1. „Wyrażenia algebraiczne” – kl.VI
2. „Planujemy rodzinne wakacje” – kl.VI

- Przeprowadziłam lekcje otwarte z matematyki:
1. „Ułamek jako część całości ”-kl.IV
2. „Finanse i procenty” –kl.III gim.
- Przeprowadziłam lekcje otwarte godzin wychowawczych w ramach pracy Klubu Wychowawców :
1. „ Uczucia – jak rozpoznawać uczucia? ”-kl.IV
2. „Podnoszenie poczucia własnej wartości” – kl.V
- Współprowadziłam zebranie dla rodziców klas III gimnazjum – prezentacja w postaci wykresów i diagramów osiągnięć uczniów na próbnym egzaminie gimnazjalnym – część matematyczno - przyrodnicza

- Przygotowałam i przeprowadziłam warsztaty w ramach WDN „Microsoft Word – edytor tekstu”
- Opracowałam i udostępniałam materiały: karty pracy, scenariusze lekcji, ankiety, plan pracy wychowawcy, referaty do wykorzystania w ramach pedagogizacji rodziców regulaminy wycieczek, regulaminy konkursów, materiały z warsztatów prowadzonych przeze mnie
- Umieściłam swój plan rozwoju na stronie internetowej www.literka.pl
- Uczestniczyłam w pracach zespołu przedmiotowego
- Współpracowałam i aktywnie uczestniczyłam w Klubie Wychowawców
- Opracowałam narzędzia do pomiaru dydaktycznego w klasach czwartych i przeprowadziłam badanie osiągnięć uczniów
- Zorganizowałam i współorganizowałam konkursy matematyczne:
1. Dwuetapowy konkurs „Łamanie głowy” dla klas I gim.
2. Dwuetapowy konkurs „Łamanie głowy” dla klas II gim.
3. Dwuetapowy konkurs „Super Matematyk” -kl.IV
4. Dwuetapowy konkurs „Super Matematyk” -kl.V
5. Dwuetapowy konkurs „Super Matematyk” -kl.VI

6.Udział w przeprowadzeniu konkursów matematycznych dla gimnazjum

7. Udział w przeprowadzeniu konkursów matematycznych dla szkoły podstawowej – celem zakwalifikowania uczniów do etapu rejonowego


8. Przeprowadzenie konkursu KANGUR

9. Przygotowanie i przeprowadzenie eliminacji do konkursu „Einstein 2004” i „ Einstein 2005”
10. Przygotowanie i przeprowadzenie eliminacji do konkursu „Potyczki matematyczne”

- Wyjeżdżałam z uczniami na konkursy międzyszkolne:

1. „Einstein 2004”
2. „Einstein2005”
3. „Matematyka na 6”
4. „Matematyczny orzeł”
5. „Potyczki matematyczne”
6. Konkurs matematyczny dla gimnazjum –etap rejonowy
7. konkurs matematyczny dla szkoły podstawowej – etap rejonowy








16.09.2004r.




15.01.2004r.




15.12.2004r.






15.12.2004r.








II 2004r.







30.04.2004r.



30.05.2006r.






18.04.2005r.




20.05.2005r.





17.05.2005r.



28.02.2006r.




27.01.2005r.






29.03.2006r.




Cały okres stażu







VI 2006r.




Cały okres stażu






Cały okres stażu




V 2005r.




26.05.2004r.

28.04.2005r.

09.06.2005r.

30.03.2006r.

20.04.2006r.

24.02.2005r.

28.04.2005r.

30.03.2006r.

20.04.2006r.

2.02.2006r.

2.03.2006


08.01.2004r.

12.01.2005r.

26.02.2005r.


7.02.2004r.

13.01.2006r.


18.03.2004r.

21.03.2005r.

16.03.2006r.

4.03.2004r.

21.03.2005r.


24.02.2005r.





27.03.2004r.

2.04.2005r.

30.04.2004r.

26.04.2006r.

I 2005


26.02.2005r.


11.02.2006r.
We wrześniu 2003r. Współorganizowałam Klub wychowawców.


Opracowałam ankiety dla rodziców w celu uzyskania informacji odnośnie przeprowadzonych spotkań.



Opracowałam ankiety dla nauczycieli i uczniów mającej na celu uzyskania informacji zwrotnej o przeprowadzonych lekcjach, by uwagi i spostrzeżenia wykorzystać w dalszej pracy. Lekcje podobały się uczniom, a nauczyciele chcieli moje pomysły wykorzystywać w swojej pracy.



Prezentacja na rzutniku wykresów, tabel i diagramów z ich omówieniem miało na celu uświadomić rodzicom w jakim stopniu uczniowie są przygotowani do egzaminu i nad czym należy jeszcze popracować przed tym właściwym egzaminem celem poprawy wyników.

Warsztaty cieszyły się zainteresowaniem szczególnie tych nauczycieli, którzy są na drodze awansu zawodowego.









Referaty, lekcje otwarte


Wykorzystując program Excel opracowałam wyniki pomiaru i wnioski do dalszej pracy.










Uczeń klasy trzeciej gimnazjum zakwalifikował się do etapu rejonowego.

Uczeń klasy szóstej zakwalifikował się do etapu rejonowego.

Uczniowie otrzymywali wyróżnienia za najlepsze wyniki w szkole.



Uczeń zdobył
III miejsce w konkursie „Einstein”

Uczeń został laureatem konkursu „Matematyka na 6”
Uczennica otrzymała wyróżnienie na konkursie „Matematyka na 6”
2. Stosowanie technologii komputerowej i informatycznej.
- tworzyłam na komputerze materiały edukacyjne i metodyczne (sprawdziany, testy, testy kompetencji do badania wyników nauczania, prace klasowe, scenariusze lekcji, zestawienia, broszury, opisy, referaty, karty raportu, itp.)
- prowadziłam lekcje matematyki z wykorzystaniem komputera
- prowadziłam lekcje wychowawcze z wykorzystaniem internetu
- korzystałam z internetu, encyklopedii multimedialnych, programów edukacyjnych
- przygotowałam prezentację w programie Power Point „Absolwenci 2004”
- prowadziłam album zdjęć klasowych z wszystkich uroczystości szkolnych i klasowych korzystając z aparatu cyfrowego, programu ACDSee Pro Photo Menager oraz program Nero Start Smart
- prowadziłam klasową statystykę semestralną i końcoworoczną w oparciu o program Microsoft Excel
- drukowałam świadectwa szkolne w oparciu o program Microsoft Access

Cały okres stażu












Cały okres stażu




VI 2004



Cały okres stażu










Na koniec semestru i koniec roku szkolnego

VI2004,2005,2006





Lekcje matematyki w sali komputerowej dały uczniom oraz mi wiele satysfakcji.



Każdy absolwent otrzymał płytę CD.

Stało się tradycją, że na zakończenie roku szkolnego każdy uczeń otrzymywał płytę CD z folderami zdjęć z danego roku szkolnego.
3. Praca z uczniem zdolnym.
- przygotowywałam uczniów do konkursów matematycznych
- prowadziłam koło matematyczne w szkole podstawowej
- prowadziłam koło komputerowe
Cały okres stażu


2003/2004

2004/2005
2005/2006
Rozwijanie u uczniów swoich zdolności, dzielenie się z nimi swoją wiedzą daje mi wiele radości i chęci dalszej pracy. Sukcesy uczniów na konkursach również dają mi motywację do dalszej pracy.
4. Praca z uczniem mającym trudności dydaktyczne.
- opracowałam plan pracy z uczniem mającym trudności dydaktyczne

- prowadziłam konsultacje dla uczniów mających trudności dydaktyczne i zaległości w nauce ( 3- 4 godziny pracy społecznej w tygodniu)

IX 2003, 2004, 2005


Cały okres stażu
Plan oparty o opinie z poradni psychologiczno – pedagogicznej
Indywidualna praca z uczniami daje mi ogromną satysfakcję, tym większą, gdy widzę jej efekty- poprawa ocen z przedmiotu i zniwelowanie ocen niedostatecznych.


5.Przygotowanie uczniów do samodzielności i wyrabianie obowiązków zawodowych.
- Mobilizowałam uczniów, by samodzielnie przygotowywali referaty w gimnazjum (np. sławni matematycy polscy, słynni greccy uczeni i filozofowie, ludolfina), prosiłam uczniów o wykonanie pomocy dydaktycznych, korzystałam z uczniów zdolnych do pracy koleżeńskiej w nauczaniu uczniów z trudnościami dydaktycznymi na konsultacjach
Cały okres stażu
Różnorodność zajęć daje szansę dostrzeżenia wielu czasem ukrytych talentów, sprawdzenia swojej wiedzy i umiejętności. Chciałabym, aby większa liczba uczniów podejmowała dodatkowe zadania.

6.Doskonalenie warsztatu pracy.
- Zmodernizowałam klasopracownię matematyczną : zawiesiłam nowe plansze dydaktyczne, systematycznie aktualizowałam gazetki tematyczne (wystrój sali zmieniał się w zależności od zmieniających się pór roku, wydarzeń, świąt itp.), zagospodarowałam przestrzeń klasopracowni poprzez znalezienie sponsora, który przekazał biurko do sali.
- Współpracowałam informacje dla ucznia o sposobie oceniania z matematyki
- Opracowałam i przygotowałam materiały wykorzystywane do pracy z uczniami
- Pozyskiwałam materiały z internetu

Dbałość o miejsce pracy, estetyka wystroju, zaangażowanie do tego innych osób daje wiele radości i zadowolenia.
7. Opracowanie i wdrożenie programu
- Opracowałam i wdrożyłam program „Ścieżki edukacyjne na lekcjach matematyki”
- Opracowałam program na zajęcia koła informatycznego


2004/2005

2005/2006
Program został pozytywnie zaopiniowany, lekcje cieszą się dużym zainteresowaniem wśród uczniów SP

IV. SFERA OPIEKUŃCZO – WYCHOWAWCZA ROZWOJU ZAWODOWEGO


ZADANIA

FORMY REALIZACJI

TERMIN
UWAGI
1.Uczestniczenie w realizacji zadań z programu wychowawczego szkoły.
- Opracowałam plan pracy wychowawcy klasowego
- Organizowałam imprezy klasowe: Dzień Chłopca, Dzień Kobiet, andrzejki i katarzynki, wigilie klasowe, Dzień Matki i Ojca
- Aktywnie i systematycznie współpracowałam z samorządem szkolnym : organizowałam i opiekowałam się dyskotekami szkolnymi, współorganizowałam Dzień Wiosny, przygotowywałam paczki dla dzieci z rodzin najuboższych
- Brałam udział w opracowaniu Planu Nadzoru Dyrektora Szkoły – opracowanie kryteriów oceniania

- Zorganizowałam akcję charytatywną „Jeszcze możesz pomóc potrzebującym”

- Przygotowałam klasę do prezentacji z okazji Święta Niepodległości”

- Tworzyłam karty raportu
- Pomagałam w organizacji imprez szkolnych:
Uroczyste zakończenie roku szkolnego klas II gimnazjum w roku szkolnym 2003/2004

Pomoc w organizacji zakończenia roku szkolnego dla szkoły podstawowej w roku szkolnym 2005/2006

Pomoc w organizacji „Niebieskiego Tygodnia” w roku szkolnym 2003/2004 oraz 2005/2006

Przygotowywałam układy choreograficzne z elementami aerobiku z klasą czwartą i rok później z klasą piątą

Aktywnie włączyłam się w organizację Dnia Ziemi

Systematycznie uczestniczyłam w akcji „Sprzątanie świata” ( także w soboty)

- Dwukrotnie w okresie stażu otrzymałam nagrodę Dyrektora Szkoły




Cały okres stażu






Cały okres stażu








30.09.2004r.





15.12.2003r.





XI 2003r.






2005/2006




VI 2004r.






VI 2006r.





III 2004r.
III 2006r.

V 2005r.
V 2006r.



IV 2006r.


Cały okres stażu

Mimo dużego wysiłku włożonego w organizację imprez i akcji została satysfakcja z udanych przedsięwzięć i zadowolenia i uśmiech samych uczniów

Uczniowie z czasem przyzwyczajają się, że mają ogromny wpływ na życie klasy i szkoły, a odzwierciedleniem ich sukcesów są dyplomy dla klas, podziękowania za wkład pracy dla uczniów i wychowawcy.



Przygotowanie przedstawienia „Pożar niszczy życie”, przygotowanie scenografii, przygotowanie wystawy o lasach polskich i na świecie, przygotowanie krzyżówek, zagadek i rebusów, odpowiedni wystrój sali na Dzień Ziemi dało wiele satysfakcji mimo włożonego wysiłku.

Rokroczna akcja „Sprzątanie świata” uwrażliwia na piękno otaczających szkołę terenów leśnych i terenów zieleni.
2. Rozpoznanie sytuacji rodzinnej wychowanków.
- Przeprowadzałam indywidualne rozmowy z uczniami i ich rodzicami lub opiekunami
- Przeprowadzałam wywiady środowiskowe
- Przeprowadzałam anonimowe i imienne ankiety wśród rodziców celem zdiagnozowania sytuacji rodzinnej.



Cały okres stażu
Rozpoznanie sytuacji rodzinnej uczniów przyczyniło się do mojej efektywności wychowawcze - do rozwiązywania problemów uczniów.
3. Współpraca z rodzicami.
- Angażowałam rodziców do pomocy w pracy wychowawczej – uczestniczyli w wycieczkach rowerowych, wyjściach klasy ( do kina, teatru, na halę sportowo widowiskową Łuczniczka, itp.), wycieczkach szkolnych, angażowali się w przygotowania imprez klasowych
- Rokrocznie wyznaczałam godziny do dyspozycji rodziców ( 2-3 godziny w tygodniu) celem kontaktu na bieżąco z wychowawcą.
- Na każde zebranie z rodzicami przygotowywałam temat do pedagogizacji rodziców.





Cały okres stażu
Niewiele rodziców chce aktywnie uczestniczyć w życiu klasy i szkoły, dlatego tym większą mam satysfakcję, gdy znajdę społeczników, którzy zarażają swym entuzjazmem i pracą innych rodziców, a moja praca też mobilizuje ich do aktywności .
4. Doskonalenie posiadanych umiejętności i wiedzy w zakresie problematyki wychowawczej uczniów.
- Ukończyłam następujące szkolenia i warsztaty w zakresie problematyki wychowawczej uczniów:

1. „Zajęcia interaktywna w zakresie profilaktyki HIV/AIDS”
2. „Oswoić stres-czyli jak wzmacniać poczucie własnej wartości i dobre relacje z ludźmi”
3. „Orientacja zawodowa w pracy wychowawcy klasy”
4. „Warsztaty podnoszące umiejętności wychowawcze”
5. „Metody aktywizujące w wychowaniu”
6. „Sposoby radzenia sobie z trudnymi sytuacjami z uwzględnieniem agresji i przemocy”
7. „Praca z dzieckiem nadpobudliwym”
8. „Rozwiązywanie konfliktów z uwzględnieniem mediacji i negocjacji”





XI 2004r.



XII2004-I.2005r.



17.11.2004r.



X-XI 2005r.

23.11.2005r.


XI 2005r.



6.12.2005r.



XII 2005r.
Wykorzystując wiedzę z ukończonych szkoleń pomagałam uczniom w wyborze szkół średnich, starałam się wzmocnić poczucie własnej wartości ucznia,
rozwiązywałam konflikty w klasie stosując mediacje i negocjacje, przeprowadziłam ankiety „Niedokończonych zdań”, „Plebiscyt życzliwości i niechęci”, „Test Moreno”, które pogłębiały moją wiedzę na temat sytuacji rodzinnej wychowanków, poznałam ich stosunek do otaczającego świata, pogłębiałam wiedzę na temat stosunków w klasie, poznałam cechy osobowe uczniów.

5. opis i analiza przypadków.
- Dzięki uważnej obserwacji uczniów, poznaniu środowiska domowego wychowanków, analizie opinii z poradni psychologiczno – pedagogicznej dokonałam opisu i analizy dwóch przypadków.
Okres trwania stażu
Szczegółowa analiza problemów, rozmowy, ankiety, diagnoza a wykorzystaniem narzędzi badawczych i współpraca z domem rodzinnym, różnymi instytucjami wspierającymi, dają szansę na sukces dziecka.
6. Organizacja wycieczek tematycznych.
- Organizowałam przez okres stażu wycieczki rowerowe „Jesień i wiosna z rowerem” na ścieżkę dydaktyczną w Białych Błotach, do Myślęcinka ( do Ogrodu Botanicznego, do Ogrodu Flory i Fauny, do Centrum Edukacji Ekologicznej, do wesołego miasteczka, na „Festyn Jesienny” itp.)
- Organizowałam wycieczki turystyczno – krajoznawcze ( do Leszna, do Funki – zielona szkoła, do Więcborka, do Zakopanego)
- Przeprowadzałam wywiady wśród uczniów w celu uzyskania opinii na temat wycieczek.

IX 2003r.

IV 2004r.


V 2004r.

X 2005r.



VI 2005r.

IX 2005r.

V 2006r.

VI 2004r.
V 2005r.
VI 2006r.
Przygotowanie trasy wycieczki, stworzenie kosztorysu, przeprowadzenie wycieczki zgodnie z oczekiwaniami uczniów stwarza wiele satysfakcji oraz znacznie obniża koszty wycieczki.








Wnioski z realizacji planu rozwoju zawodowego


W czasie trwania stażu starałam się sprostać wymaganiom jakie stawia przede mną wprowadzona reforma edukacji. Udało mi się zrealizować zaplanowane w planie rozwoju zawodowego zadania, dzięki którym poszerzyłam swoją wiedzę i umiejętności pedagogiczne, oraz przyczyniłam się do podniesienia jakości pracy szkoły, ponadto wykonywane zadania stały się dla mnie inspiracją do tworzenia nowych pomysłów, koncepcji, które mam nadzieję w przyszłości zrealizować.
Kolejny raz przekonałam się, że zawód nauczyciela wymaga nieustannego samokształcenia, krytycznego oceniania, a czasami wręcz weryfikowania własnych przekonań zawodowych i metod pracy. W swojej pracy wykorzystuję metody, formy i techniki pracy, które umożliwiają wszechstronny rozwój dziecka. Ucznia traktuję podmiotowo, doceniam jego wkład pracy na miarę swoich możliwości, szanuję go, doceniam jego indywidualność, staram się zrozumieć jego potrzeby.
Dokonywałam też ciągłego monitoringu i ewaluacji, w wyniku czego otrzymywałam informację zwrotną. Analiza opinii rodziców, nauczycieli, uczniów utwierdza mnie w tym, że podejmowane przeze mnie działania są potrzebne i akceptowane oraz przynoszą pozytywne efekty.
Jestem pozytywnie nastawiona na nowości dydaktyczne i metodyczne. Cały czas rozwijam umiejętności stosowania technologii komputerowej.
Umiem dzielić się z innymi swoją wiedzą i doświadczeniami. Dzięki temu rozwinęłam swoje umiejętności interpersonalne, nabrałam większej swobody i pewności siebie w wyrażaniu własnych poglądów i stanowisk w gronie współpracowników. Potrafię opracować i wdrożyć program działań edukacyjnych i wychowawczych. Uzyskuję nowe kwalifikacje i doskonalę już posiadane. Podejmuję i realizuję zadania wykraczające poza obowiązki służbowe. Samodzielnie pogłębiam swoją wiedzę.
Mam zamiar nadal kontynuować zadania podjęte w okresie staży doskonaląc swój warsztat pracy i tym samym podnosząc jakość nauczania.


mgr Iwona Malicka

Umieść poniższy link na swojej stronie aby wzmocnić promocję tej jednostki oraz jej pozycjonowanie w wyszukiwarkach internetowych:

X


Zarejestruj się lub zaloguj,
aby mieć pełny dostęp
do serwisu edukacyjnego.




www.szkolnictwo.pl

e-mail: zmiany@szkolnictwo.pl
- największy w Polsce katalog szkół
- ponad 1 mln użytkowników miesięcznie




Nauczycielu! Bezpłatne, interaktywne lekcje i testy oraz prezentacje w PowerPoint`cie --> www.szkolnictwo.pl (w zakładce "Nauka").

Zaloguj się aby mieć dostęp do platformy edukacyjnej




Zachodniopomorskie Pomorskie Warmińsko-Mazurskie Podlaskie Mazowieckie Lubelskie Kujawsko-Pomorskie Wielkopolskie Lubuskie Łódzkie Świętokrzyskie Podkarpackie Małopolskie Śląskie Opolskie Dolnośląskie