Startuj z nami!

www.szkolnictwo.pl

praca, nauka, rozrywka....

mapa polskich szkół
Nauka Nauka
Uczelnie Uczelnie
Mój profil / Znajomi Mój profil/Znajomi
Poczta Poczta/Dokumenty
Przewodnik Przewodnik
Nauka Konkurs
uczelnie

zamów reklamę
zobacz szczegóły
uczelnie
PrezentacjaForumPrezentacja nieoficjalnaZmiana prezentacji
Sprawozdanie z realizacji planu rozwoju

Od 01.01.2015 odwiedzono tę wizytówkę 6762 razy.
Chcesz zwiększyć zainteresowanie Twoją jednostką?
Zaprezentuj w naszym informatorze swoją jednostkę ->>>
* szkolnictwo.pl - najpopularniejszy informator edukacyjny - 1,5 mln użytkowników miesięcznie



Platforma Edukacyjna - gotowe opracowania lekcji oraz testów.



 

Przedstawiam Państwu swoje sprawozdanie z realizacji planu rozwoju zawodowego na stopień nauczyciela dyplomowanego (matematyka)

Stara Wojska, 12 czerwca 2006r.

Małgorzata Galanciak

ZSO Stara Wojska

SPRAWOZDANIE Z REALIZACJI PLANU ROZWOJU ZAWODOWEGO NA STOPIEŃ NAUCZYCIELA DYPLOMOWANEGO


      Po dokonaniu gruntownej analizy całokształtu swojej pracy zawodowej oraz wnikliwej samooceny postanowiłam podjąć starania o uzyskanie kolejnego stopnia awansu zawodowego.

      W tym celu zapoznałam się z aktualnymi przepisami prawa oświatowego dotyczącymi awansu zawodowego, a w szczególności z:
  • Ustawą Karta Nauczyciela z dnia 26 stycznia 1982r,
  • Ustawą z dnia 18 lutego o zmianie ustawy Karta Nauczyciela,
  • Rozporządzeniem MEN z dnia 3 sierpnia 2000r. w sprawie uzyskiwania stopni awansu zawodowego przez nauczycieli,
     a następnie złożyłam wniosek o rozpoczęcie stażu oraz opracowałam plan rozwoju zawodowego. Staż rozpoczęłam 1 września 2003 roku i zakończyłam 31 maja 2006 roku. W związku ze zmianami wynikającymi z Rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej i Sportu z dnia 1 grudnia 2004 r. w sprawie uzyskiwania stopni awansu zawodowego przez nauczycieli, w grudniu 2004 r. sporządziłam aneks do planu rozwoju zawodowego.

      W czasie trwania stażu zrealizowałam wszystkie zaplanowane zadania oraz podejmowałam również działania dodatkowe, nie wynikające z mojego planu rozwoju zawodowego.

§ 8 ust. 2 pkt 1

Uzyskanie pozytywnych efektów w pracy dydaktycznej, wychowawczej lub opiekuńczej na skutek wdrożenia działań mających na celu doskonalenie pracy własnej i podniesienie jakości pracy szkoły
  1. Samodzielnie pogłębiałam wiedzę na temat prawa oświatowego. Systematycznie śledziłam wszelkie zmiany w przepisach prawa oświatowego, zwłaszcza dotyczących awansu zawodowego nauczycieli.

          W tym celu często szukałam aktualnych informacji w Internecie, głównie na stronach www.menis.gov.pl, www.literka.pl, www.publikacje.edu.pl, www.profesor.pl, www.eduinfo.pl, www.scholaris.pl oraz www.znp.edu.pl .
  2. Systematycznie pogłębiałam swoją wiedzę dydaktyczną i wychowawczą poprzez:
    • śledzenie nowości w bibliotece szkolnej,
    • czytanie publikacji nauczycieli zamieszczonych w Internecie,
    • udział w kursach, warsztatach i konferencjach:
    L.p. Forma doskonalenia Temat szkolenia Liczba godzin Sposób wykorzystania
    1. Warsztaty metodyczne Opis i analiza problemu edukacyjnego, wychowawczego i organizacyjnego (studium przypadku) 8
    1. Przeprowadzenie szkolenia rady pedagogicznej w ramach WDN.
    2. Sporządzenie opisu i analizy problemu edukacyjnego na potrzeby własne.
    2. Rada szkoleniowa Konstruowanie planów wynikowych 3 1. Analiza i ocena poprawności planów wynikowych nauczania matematyki w klasach IV – VI szkoły podstawowej oraz w klasach I - III gimnazjum.
    3. Konferencja wojewódzka Jak wspierać rozwój ucznia zdolnego 8
    1. Analiza podejmowanych przeze mnie działań mających na celu wspieranie rozwoju ucznia zdolnego.
    2. Poinformowanie pozostałych nauczycieli o zagadnieniach omawianych podczas konferencji.
    3. Przekazanie materiałów informacyjnych oraz metodycznych z konferencji do biblioteki szkolnej.
    4. Szkolenie Wykorzystanie technik komputerowych w procesie oceniania ucznia szkoły podstawowej 2 1. Wypisywanie i drukowanie świadectw szkolnych.
    5. Szkolenie Wykorzystanie technik komputerowych w procesie oceniania ucznia gimnazjum 2 1. Wypisywanie i drukowanie świadectw szkolnych.
  3. W celu wzbogacania własnych zasobów literatury fachowej doposażyłam swoją prywatną biblioteczkę o następujące pozycje:
    1. Adele Faber, Elaine Mazlisch – „Jak mówić, żeby dzieci się uczyły w szkole i w domu”
    2. Adele Faber, Elaine Mazlisch – „Rodzeństwo bez rywalizacji”
    3. Adele Faber, Elaine Mazlisch – „Jak mówić, żeby dzieci nas słuchały, jak słuchać, żeby dzieci do nas mówiły“
    4. Adele Faber, Elaine Mazlisch – „Wyzwoleni rodzice, wyzwolone dzieci“
    Wzbogaciłam również własną płytotekę CD o:
    1. Testy gimnazjalne – Nowa Era;
    2. Zestaw materiałów do nauki przedmiotów matematyczno-przyrodniczych – eduROM;
    3. Egzamin Gimnazjalny
    4. Matematyka 2004 – program edukacyjny;
    5. Publikacje Edukacyjne – płyta wydana przez portal Publikacje Edukacyjne, zawierająca materiały opracowane przez nauczycieli;
    6. Świadectwa 4-6 – wersja dla nauczyciela;
    7. Zestawienie ocen – program.
  4. Aktywnie uczestniczyłam w pracach organów szkoły związanych z realizacją jej podstawowych funkcji i wynikających z nich zadań :
    • Brałam udział w szkoleniowych radach pedagogicznych;
    • Uczestniczyłam w pracach zespołu powołanego do opracowania programu dydaktyczno-wychowawczego szkoły;
    • Opracowałam raporty z próbnych egzaminów gimnazjalnych, z próbnego sprawdzianu w klasie VI oraz z egzaminu gimnazjalnego z zakresu przedmiotów matematyczno-przyrodniczych;
    • W części humanistycznej egzaminu gimnazjalnego pełniłam funkcję członka szkolnej komisji egzaminacyjnej;
    • Brałam udział w pracach zespołu powołanego do przeprowadzenia mierzenia jakości pracy szkoły w obszarze „Awans zawodowy nauczycieli”.
  5. W pracy dydaktycznej dużo uwagi poświęcałam indywidualizacji procesu nauczania . Wiele satysfakcji dała mi nie tylko praca z uczniem zdolnym, ale również opieka nad uczniem słabszym.

    Działania podjęte w tym zakresie to:
    • Przygotowanie uczniów do udziału w konkursie „KANGUR”;
    • Organizowanie „Szkolnego Święta Matematyki”;
    • Przygotowanie uczniów do udziału w ogólnopolskim konkursie matematycznym „ALBUS”;
    • Przygotowanie uczniów do udziału w międzynarodowym konkursie matematycznym „MATEMATYKA plus”;
    • Przygotowanie uczniów do udziału w gimnazjalnym konkursie matematycznym;
    • Konsultacje dla uczniów przygotowujących się do egzaminu gimnazjalnego oraz do sprawdzianu po klasie VI.
  6. W ramach wdrażania programu wychowawczego szkoły :
    • Organizowałam imprezy i uroczystości klasowe oraz szkolne:

      W klasie II gimnazjum były to:
      • Dzień Chłopca,
      • wieczór wróżb andrzejkowych,
      • spotkanie wigilijne,
      • Dzień Kobiet,
      • powitanie wiosny,
      • Otrzęsiny klasy I gimnazjum,
      • Szkolne Święto Matematyki,
      • uroczyste pożegnanie absolwentów.
      W klasie III gimnazjum:
      • Dzień Chłopca,
      • mikołajki,
      • wyjazd na turniej rycerski,
      • spotkanie wigilijne,
      • Dzień Kobiet,
      • bal pożegnalny z udziałem uczniów klasy II gimnazjum, rodziców i nauczycieli.
      Klasa III gimnazjum uczestniczyła w akcji „Sprzątanie Świata”, „Góra Grosza”, „Wielka Orkiestra Świątecznej Pomocy”, spotkaniu integracyjnym z wychowankami Domu dziecka w Rawie Mazowieckiej, przygotowała dekorację sali na choinkę noworoczną oraz program artystyczny i dekoracje z okazji Gminnego Święta Matematyki.

      W klasie IV zorganizowałam:
      • Dzień Chłopca,
      • loterię fantową, z której dochód przeznaczony został na potrzeby klasy,
      • wieczór wróżb andrzejkowych,
      • mikołajki,
      • spotkanie wigilijne,
      • Dzień Kobiet.
      Klasa uczestniczyła również w akcjach „Sprzątanie Świata” oraz „Góra Grosza”.
    • Pomagałam innym nauczycielom w organizowaniu imprez i uroczystości szkolnych (pomoc w sprawowaniu opieki nad uczniami podczas dyskotek szkolnych, pomoc w przygotowaniu scenariuszy, projektowanie i drukowanie zaproszeń i dyplomów);
    • Przeprowadziłam w klasie II gimnazjum cyklu godzin wychowawczych poświęconych problematyce uzależnień:
      • Różne rodzaje uzależnień;
      • Przyczyny i skutki ulegania nałogom;
      • Nuda twoim wrogiem;
      • Alkohol szkodzi;
      • Dziękuję, nie palę;
      • Narkotyki – nie, dziękuję;
    • Zorganizowałam spotkanie uczniów klasy III gimnazjum z pielęgniarką na temat anoreksji, bulimii i wpływu anabolików na zdrowie człowieka.
§ 8 ust. 2 pkt 2

Wykorzystanie w pracy technologii informacyjnej i komunikacyjnej

     W swojej pracy w szerokim zakresie wykorzystuję technologię informacyjną i komunikacyjną poprzez:
  1. Organizację warsztatu pracy przy użyciu technik komputerowych :
    • wykorzystanie na lekcjach urządzeń multimedialnych oraz dostępnych programów edukacyjnych i samodzielnie przygotowanych prezentacji komputerowych,
    • opracowywanie scenariuszy lekcji, scenariuszy imprez i uroczystości, testów, kart pracy uczniów oraz zadań konkursowych przy użyciu technik komputerowych.
  2. Wykorzystanie komputera do opracowania dokumentów szkolnych i innych materiałów :
    • sporządzanie raportów z próbnych oraz zewnętrznych sprawdzianów w klasie VI oraz egzaminów gimnazjalnych,
    • sporządzanie planów pracy i planów wynikowych,
    • przygotowywanie ankiet ewaluacyjnych oraz narzędzi badawczych służących do wewnętrznego mierzenia jakości pracy szkoły,
    • opracowywanie raportów z wewnętrznego mierzenia jakości pracy szkoły.
  3. Wykorzystanie Internetu w pracy i życiu codziennym :
    • systematyczne śledzenie publikacji nauczycieli zamieszczanych na stronach internetowych,
    • udział w formach dyskusyjnych portali edukacyjnych,
    • wymiana doświadczeń z innymi nauczycielami drogą elektroniczną,
    • kontakt z organizatorami konkursów matematycznych drogą mailową.
§ 8 ust. 2 pkt 3

Umiejętność dzielenia się swoją wiedzą i doświadczeniem z innymi nauczycielami

      Swoją wiedzą i doświadczeniem zawodowym chętnie dzielę się z innymi pracownikami szkoły oraz nauczycielami z innych szkół.
  1. Od września 2004 roku pełnię w szkole funkcję lidera WDN .

          Działania, które podjęłam w tym zakresie to:
    • rozpoznanie potrzeb i oczekiwań nauczycieli związanych z doskonaleniem zawodowym;
    • opracowanie planu WDN;
    • przygotowywanie materiałów szkoleniowych na posiedzenia rady pedagogicznej;
    • przeprowadzenie szkolenia rady pedagogicznej na temat „Metody nauczania i formy pracy”;
    • przeprowadzenie szkolenia rady pedagogicznej na temat „Opis i analiza przypadku”.
  2. Popularyzuję swoje osiągnięcia i rozwiązania poprzez:
    • Prowadzenie lekcji otwartych dla nauczycieli, rodziców i praktykantów:
      • „Poznajemy różne rodzaje kątów” – lekcja matematyki w klasie IV przeznaczona dla nauczycieli odbywających staż na kolejny stopień awansu zawodowego, ilustrująca praktyczne wykorzystanie prezentacji multimedialnych,
      • „Podsumowanie wiadomości o procentach” – lekcja matematyki w klasie VI przeznaczona dla rodziców,
      • „Gimnazjum i co dalej” – lekcja godziny wychowawczej w klasie III gimnazjum przeznaczona dla rodziców,
      • cykl lekcji hospitowanych przez studentów odbywających praktyki zawodowe;
    • Publikowanie własnych materiałów dydaktyczno-wychowawczych na stronach portali edukacyjnych:
      • Problemy w klasie IV – analiza przypadku,
      • Wybór zawodu, wybór szkoły – program autorski,
      • Szkolne Święto Matematyki – scenariusz imprezy,
      • Metody nauczania i formy pracy – referat,
      • Dożynki powiatowe – scenariusz programu artystycznego,
      • Podsumowanie wiadomości dotyczących pola wielokąta – konspekt lekcji matematyki w klasie II gimnazjum,
      • Pożegnanie absolwentów – scenariusz imprezy,
      • „Święto chłopa” – scenariusz programu zaprezentowanego na przeglądzie szkolnych zespołów artystycznych EUROPARTY 2005
      • Plany wynikowe nauczania matematyki dla klas I-III gimnazjum
      • Plany wynikowe nauczania matematyki dla klas IV-VI szkoły podstawowej,
      • Wiersze matematyczne – twórczość własna,
      • Prawa i obowiązki ucznia – scenariusz lekcji wychowawczej,
      • Zakres wymagań na egzamin poprawkowy z matematyki oraz zestawy egzaminacyjne dla klas IV – VI szkoły podstawowej oraz I – II gimnazjum,
      • Rebusy matematyczne,
      • Krzyżówki matematyczne,
      • „Polubić matematykę” – opis i analiza przypadku.
    • Opracowanie i udostępnienie do wykorzystania w bibliotece szkolnej scenariuszy imprez i uroczystości szkolnych oraz innych materiałów:
      • Pasowanie na gimnazjalistów – scenariusz,
      • Gminne Święto Matematyki – scenariusz,
      • Pożegnanie absolwentów – scenariusz,
      • Pożegnanie szkoły – scenariusz,
      • Metody nauczania i formy pracy – materiały szkoleniowe,
      • Opis i analiza przypadku – materiały szkoleniowe,
      • Fundamenty szczęśliwej rodziny – referat,
      • Zbiór rebusów i krzyżówek matematycznych – prace członków koła matematycznego.
    • Opracowanie i przekazanie do biblioteki szkolnej oraz bibliotek szkół z terenu naszej gminy zbioru zadań konkursowych wykorzystanych podczas Gminnego Święta Matematyki „Polubić matmę”.
    • Podnoszenie kultury pedagogicznej rodziców poprzez wygłaszanie prelekcji i referatów na zebraniach z rodzicami:
      • „Jak motywować w domu dziecko do nauki?” – zebranie klasowe z rodzicami,
      • „Konflikty między rodzeństwem – jak reagować, jak zapobiegać?” – zebranie klasowe z rodzicami,
      • „Fundamenty szczęśliwej rodziny” – zebranie ogólne z rodzicami.
  3. Współpracuję z nauczycielami innych przedmiotów poprzez:
    • Wspólne opracowywanie scenariuszy imprez i uroczystości szkolnych:
      • Dzień Edukacji Narodowej,
      • Choinka noworoczna,
      • Dzień Kobiet,
      • Dzień Dziecka;
      Współudział w przygotowaniu uczniów do pozaszkolnych występów artystycznych:
      • Dożynki powiatowe,
      • 10-lecie zespołu „Wilkowianie”,
      • otwarcie nowej siedziby Urzędu Gminy w Rawie Mazowieckiej,
      • „Europarty 2005”;
    • Współpracę z nauczycielami przedmiotów przyrodniczych dotyczącą korelacji treści programowych.
    • Współpracę z nauczycielami odbywającymi staż na kolejny stopień awansu zawodowego:
      • opracowanie standardów i ankiet dotyczących mierzenia jakości pracy szkoły,
      • wymiana spostrzeżeń na temat przeczytanych publikacji oraz skuteczności stosowanych metod pracy z uczniami.
§ 8 ust. 2 pkt 4a

Opracowanie i wdrożenie programu dotyczącego działań edukacyjnych, wychowawczych, opiekuńczych lub innych związanych odpowiednio z oświatą, pomocą społeczną lub postępowaniem w sprawach nieletnich

     W roku szkolnym 2004/2005 zrealizowałam w klasie III gimnazjum opracowany przeze mnie program wychowawczy „Wybór szkoły, wybór zawodu” .
W ramach realizacji tego programu:
  • cykl godzin wychowawczych przeznaczony był na omówienie zagadnień związanych z wyborem szkoły ponadgimnazjalnej,
  • prowadzona była klasowa gazetka zawodoznawcza,
  • zorganizowane zostało spotkanie uczniów z psychologiem,
  • odbyło się spotkanie z absolwentami naszej szkoły – uczniami szkół ponadgimnazjalnych oraz z przedstawicielami kadry pedagogicznej i dyrekcji szkół ponadgimnazjalnych z naszego terenu,
  • zorganizowano wyjazd uczniów na targi edukacyjne oraz do Zespołu Szkół Ponadgimnazjalnych im. Wł. Reymonta w Rawie Mazowieckiej,
  • uczniowie opracowali informator zawodoznawczy i przekazali go do biblioteki szkolnej.
§ 8 ust. 2 pkt 4c

Poszerzenie zakresu działań szkoły, w szczególności dotyczących zadań dydaktycznych, wychowawczych lub opiekuńczych
  1. Aktywnie współpracowałam ze środowiskiem lokalnym oraz władzami samorządowymi :
    • pomagałam w przygotowaniu programu artystycznego z okazji 10-lecia zespołu „Wilkowianie”,
    • brałam udział w pracach związanych z przygotowaniami do obchodów Powiatowego Święta Plonów,
    • uczestniczyłam w pracach nad przygotowaniem zorganizowanej w naszej szkole przez KGW z Wilkowic imprezy ostatkowej,
    • byłam współautorką scenariusza występów artystycznych z okazji oddania do użytku nowego budynku Urzędu Gminy w Rawie Mazowieckiej,
    • pomagałam w organizacji obchodów 40-lecia Koła Gospodyń wiejskich w Wilkowicach,
  2. Systematycznie rozwijałam zainteresowanie uczniów matematyką poprzez:
    • stosowanie w codziennej pracy metod aktywizujących,
    • organizowanie wystawek prezentujących sylwetki wybitnych matematyków oraz ich osiągnięcia – wystawki organizowane z okazji Szkolnego Święta Matematyki oraz Gminnego Święta Matematyki,
    • prezentacja dorobku polskiej myśli matematycznej – referat „Matematyka – dzieje w Polsce” przygotowany pod moim kierunkiem przez uczennicę klasy III gimnazjum i wygłoszony podczas Gminnego Święta Matematyki,
    • organizowanie klasowych konkursów zadaniowych,
    • zorganizowanie Szkolnej Ligi Zadaniowej w gimnazjum.


§ 8 ust. 2 pkt 4e

Wykonywanie zadań na rzecz oświaty, pomocy społecznej lub postępowania w sprawach na rzecz nieletnich we współpracy z innymi osobami, instytucjami samorządowymi lub innymi podmiotami
  1. Nawiązałam i prowadzę stałą współpracę z organizatorami konkursów matematycznych :
    1. Wydziałem Matematyki i Informatyki Uniwersytetu Mikołaja Kopernika w Toruniu – ogólnopolskim organizatorem konkursu matematycznego „KANGUR”,
    2. Centrum Edukacji Szkolnej – głównym organizatorem konkursu matematycznego „ALBUS”,
    3. firmą Polskie Media Amer. Com. S.A. – polskim przedstawicielem Oxford Edukational Intrenational – organizatorem międzynarodowego konkursu matematycznego „Matematyka plus”.
  2. Podejmowałam działania na rzecz pomocy społecznej dla uczniów oraz zmierzające do pozyskiwania sponsorów :
    • brałam udział w pracach zespołu ds. pomocy materialnej dla najuboższych uczniów oraz w pracach komisji socjalnej,
    • pozyskałam Radę Rodziców do stałego sponsorowania części wydatków związanych z organizacją konkursu matematycznego „Kangur” oraz Szkolnego Święta Matematyki.
  3. Nawiązałam i prowadzę współpracę z Uniwersytetem Łódzkim. w roku szkolnym 2004/2005 dwukrotnie pełniłam funkcję opiekuna praktyk zawodowych studenta matematyki.
§ 8 ust. 2 pkt 4f

Uzyskanie innych znaczących osiągnięć w pracy zawodowej

     Za duże osiągnięcie w swojej pracy zawodowej uważam zorganizowanie w marcu 2005 roku Pierwszego Gminnego Święta Matematyki .
Przystępując do realizacji tego zadania:
  • opracowałam program uroczystości,
  • zaprosiłam do udziału przedstawicieli wszystkich szkół z terenu naszej gminy,
  • przygotowałam zaproszenia,
  • przygotowałam okolicznościową wystawkę matematyczną,
  • opracowałam scenariusz programu artystycznego, który zaprezentowała klasa II gimnazjum,
  • przygotowałam i wspólnie z odbywającym praktyki zawodowe studentem matematyki przeprowadziłam konkursy i zabawy matematyczne,
  • zaprojektowałam i wydrukowałam dyplomy,
  • pozyskałam od Rady Rodziców fundusze na zakup nagród dla zwycięzców oraz zorganizowanie poczęstunku,
  • opracowałam graficznie i wydrukowałam zbiór zadań, pytań i zagadek „Polubić matmę”, który podarowałam wszystkim szkołom biorącym udział w uroczystości oraz przekazałam do naszej biblioteki szkolnej.
§ 8 ust 5

Umiejętność rozpoznawania i rozwiązywania problemów edukacyjnych, wychowawczych lub innych

     Rozpoznałam i rozwiązałam problem edukacyjno-wychowawczy w klasie IV. Dwaj chłopcy zdecydowanie zdominowali pozostałych uczniów oraz bardzo przeszkadzali w prowadzeniu zajęć. Uczniowie otrzymywali słabe oceny i nie wierzyli we własne możliwości.

     Dokonałam opisu i analizy prowadzonych przeze mnie działań zmierzających do zmiany nastawienia uczniów i rodziców do nauki matematyki, który zatytułowałam „Polubić matematykę”.


Podsumowanie:

     Zadania, które uwzględniłam w planie rozwoju zawodowego stanowią tylko najbardziej reprezentatywną część działań podejmowanych przeze mnie w pracy zawodowej. Głównym celem wszystkich moich poczynań zawsze było dobro ucznia, troska o jego wszechstronny rozwój, o to, aby w szkole czuł się dobrze i bezpiecznie.

      Realizacja planu rozwoju zawodowego pozwoliła mi spojrzeć na całokształt mojej pracy z pewnego dystansu, skłoniła do wnikliwej analizy i oceny, dała dużo satysfakcji i dostarczyła wielu cennych doświadczeń. Działania, jakie podjęłam przyczyniły się do wzrostu jakości mojej pracy oraz jeszcze lepszego funkcjonowania niektórych obszarów życia szkoły.

     Za całokształt osiągnięć w pracy dydaktyczno-wychowawczej otrzymałam w roku szkolnym 2005/2006 nagrodę Wójta Gminy Rawa Mazowiecka.

     Nadal zamierzam doskonalić swoje kwalifikacje, podnosić jakość swojej pracy, wykorzystywać doświadczenia zawodowe innych nauczycieli i dzielić się własnymi doświadczeniami z innymi, aby móc jeszcze lepiej realizować zadania szkoły.

Umieść poniższy link na swojej stronie aby wzmocnić promocję tej jednostki oraz jej pozycjonowanie w wyszukiwarkach internetowych:

X


Zarejestruj się lub zaloguj,
aby mieć pełny dostęp
do serwisu edukacyjnego.




www.szkolnictwo.pl

e-mail: zmiany@szkolnictwo.pl
- największy w Polsce katalog szkół
- ponad 1 mln użytkowników miesięcznie




Nauczycielu! Bezpłatne, interaktywne lekcje i testy oraz prezentacje w PowerPoint`cie --> www.szkolnictwo.pl (w zakładce "Nauka").

Zaloguj się aby mieć dostęp do platformy edukacyjnej




Zachodniopomorskie Pomorskie Warmińsko-Mazurskie Podlaskie Mazowieckie Lubelskie Kujawsko-Pomorskie Wielkopolskie Lubuskie Łódzkie Świętokrzyskie Podkarpackie Małopolskie Śląskie Opolskie Dolnośląskie