Startuj z nami!

www.szkolnictwo.pl

praca, nauka, rozrywka....

mapa polskich szkół
Nauka Nauka
Uczelnie Uczelnie
Mój profil / Znajomi Mój profil/Znajomi
Poczta Poczta/Dokumenty
Przewodnik Przewodnik
Nauka Konkurs
uczelnie

zamów reklamę
zobacz szczegóły
uczelnie
PrezentacjaForumPrezentacja nieoficjalnaZmiana prezentacji
Sprawozdanie z realizacji przedsięwzięcia: Kiermasz wyrobów wielkanocnych

Od 01.01.2015 odwiedzono tę wizytówkę 3389 razy.
Chcesz zwiększyć zainteresowanie Twoją jednostką?
Zaprezentuj w naszym informatorze swoją jednostkę ->>>
* szkolnictwo.pl - najpopularniejszy informator edukacyjny - 1,5 mln użytkowników miesięcznie



Platforma Edukacyjna - gotowe opracowania lekcji oraz testów.



 

Moim celem jest podejmowanie wszelkich działań, które przyczynią się do wytworzenia wizerunku szkoły przyjaznej dzieciom i ich rodzicom. Uważam, że duży wpływ na tworzenie się takiego wizerunku ma wygląd i estetyka szkoły. Szczególnie istotne jest to w przypadku klasopracowni nauczania zintegrowanego. Dlatego też kilkakrotnie podejmowałam działania mające na celu pozyskiwanie środków na remont klasopracowni.

 W roku szkolnym 1999/2000 we współpracy z nauczycielem nauczania zintegrowanego, podjęłam działania zmierzające do poprawy bazy szkoły, postanowiłam pozyskać środki na remont pracowni nauczania zintegrowanego. Po przeprowadzeniu rozmów z dziećmi, ich rodzicami oraz dyrektorem szkoły, postanowiliśmy potrzebną kwotę uzyskać organizując „Kiermasz wyrobów wielkanocnych”.

     Przygotowania do w/w akcji rozpoczęliśmy w październiku 1997r. Trwały one sześć miesięcy. W czasie tego okresu spotykałam się z dziećmi, a często również z ich rodzicami, na zajęciach plastycznych. Prowadziłam je społecznie, w czasie wolnym od pracy. W przygotowania do kiermaszu zaangażowane były dzieci z dwóch klas drugich.
Celem kiermaszu była realizacja trzech podstawowych działań:
  • Pozyskanie środków finansowych na remont klasopracowni.
  • Promowanie efektów dziecięcej twórczości manualnej w środowisku szkolnym i pozaszkolnym.
  • Przypomnienie i utrwalenie tradycji i zwyczajów związanych ze świętami wielkanocnymi.
     Prace rozpoczęliśmy od sporządzenia „katalogu pomysłów”. Postanowiliśmy wykonać następujące ozdoby: wydmuszki , stroiki, karty świąteczne, koszyczki wielkanocne. Następnym etapem było przygotowanie szablonów i egzemplarzy wzorcowych oraz zgromadzenie potrzebnych materiałów i przyborów. Dzieci dużym zaangażowaniem wykonywały ozdoby, pracowały indywidualnie i w zespołach. Korzystały z przedstawionych propozycji, ale również wprowadzały do swoich prac własne, często oryginalne pomysły. Końcowym etapem było przygotowanie i rozwieszenie plakatów informujących o kiermaszu, stanowisk do sprzedaży, ustalenie listy dzieci, które będą zajmować się sprzedażą wyrobów oraz ustalenie cennika .

     Zainteresowanie ozdobami wielkanocnymi było bardzo duże. Dzieci sprzedawały swoje prace na terenie szkoły oraz poza nią, nawet w Urzędzie Miasta. Po zakończeniu kiermaszu wspólnie z rodzicami sporządziliśmy protokół o wielkości uzyskanych ze sprzedaży środków . Przeznaczona kwota została przekazana na fundusz Rady Rodziców i przeznaczona na zakup wykładziny PCV, farb i tablic do pracowni nauczania zintegrowanego.

     Efekty wynikające z realizacji powyższych działań były satysfakcjonujące. Udział dzieci w przygotowaniu świątecznych ozdób oraz wystawienie ich jako „oferty handlowej” sprzyjał:
  • rozwijaniu dziecięcej, twórczej inwencji i pomysłowości,
  • rozwijaniu i doskonaleniu umiejętności manualnych,
  • poznawaniu nowych technik plastycznych,
  • nauce staranności w wykonywaniu oryginalnych ozdób,
  • kultywowaniu tradycji i zwyczajów świątecznych,
  • umiejętności współpracy w grupie.
      Aktywne uczestniczenie dzieci i ich rodziców w czynnościach przygotowawczych do kiermaszu było okazją do rodzinnej refleksji nad tym, co przetrwało w naszych domach z dawnych tradycji i zwyczajów oraz sprzyjało silniejszej integracji nauczycieli, dzieci i rodziców podczas wspólnych działań.

      Efektem dla szkoły było pozyskanie środków finansowych na remont klasopracowni oraz jej promocja w środowisku lokalnym poprzez prezentację twórczości dzieci.

      Istotnym efektem zarówno dla dzieci, nauczycieli, jak i rodziców, którzy wspierali akcję na każdym etapie, było poczucie satysfakcji z możliwości przyczynienia się do poprawy jakości bazy szkoły.

     Zadania opisane w w.w. punkcie zostały potwierdzone przez dyrektora pozytywną oceną mojego stażu.

Opracowała: Monika Smykowska

Umieść poniższy link na swojej stronie aby wzmocnić promocję tej jednostki oraz jej pozycjonowanie w wyszukiwarkach internetowych:

X


Zarejestruj się lub zaloguj,
aby mieć pełny dostęp
do serwisu edukacyjnego.




www.szkolnictwo.pl

e-mail: zmiany@szkolnictwo.pl
- największy w Polsce katalog szkół
- ponad 1 mln użytkowników miesięcznie




Nauczycielu! Bezpłatne, interaktywne lekcje i testy oraz prezentacje w PowerPoint`cie --> www.szkolnictwo.pl (w zakładce "Nauka").

Zaloguj się aby mieć dostęp do platformy edukacyjnej




Zachodniopomorskie Pomorskie Warmińsko-Mazurskie Podlaskie Mazowieckie Lubelskie Kujawsko-Pomorskie Wielkopolskie Lubuskie Łódzkie Świętokrzyskie Podkarpackie Małopolskie Śląskie Opolskie Dolnośląskie