Startuj z nami!

www.szkolnictwo.pl

praca, nauka, rozrywka....

mapa polskich szkół
Nauka Nauka
Uczelnie Uczelnie
Mój profil / Znajomi Mój profil/Znajomi
Poczta Poczta/Dokumenty
Przewodnik Przewodnik
Nauka Konkurs
uczelnie

zamów reklamę
zobacz szczegóły
uczelnie
PrezentacjaForumPrezentacja nieoficjalnaZmiana prezentacji
Szkicowanie wykresu funkcji wielomianowej

Od 01.01.2015 odwiedzono tę wizytówkę 1856 razy.
Chcesz zwiększyć zainteresowanie Twoją jednostką?
Zaprezentuj w naszym informatorze swoją jednostkę ->>>
* szkolnictwo.pl - najpopularniejszy informator edukacyjny - 1,5 mln użytkowników miesięcznie



Platforma Edukacyjna - gotowe opracowania lekcji oraz testów.



 

Lekcja dotycząca szkicowania wykresu funkcji wielomianowej stopnia trzeciego przeprowadzona w klasie II szkoły średniej

CELE:
-         ogólny                  -   kształtowanie aktywności intelektualnej i twórczej

-         poznawcze            -   uczeń szkicuje wykres funkcji stopnia trzeciego
-       określa liczbę pierwiastków równania stopnia trzeciego w zależności od wartości parametru

-           kształcące           -    uczeń umiejętnie stosuje twierdzenie Be’zout
-       argumentuje i uzasadnia swoje stanowisko
-       rozumie i stosuje język matematyczny
-       dostrzega i próbuje rozwiązać problem

-           emocjonalne        -   uczeń  ocenia własne umiejętności                                
-       uświadamia sobie swoje mocne jak i słabe strony

METODY:
metoda problemowa

POMOCE DYDAKTYCZNE:
przygotowane zestawy ćwiczeń

CZAS LEKCJI:
90 minut
STRUKTURA LEKCJI

1.      Sprawy organizacyjne – powitanie, sprawdzenie obecności, zapisanie tematu lekcji          

Etapy lekcji
Przebieg lekcji
Czynności nauczyciela
ZAANGAŻOWANIE Zadaniem uczniów jest zbadanie przebiegu zmienności funkcji i narysowanie wykresu danej funkcji.
Każdy zespół otrzymał zadanie - zbadać funkcję.
BADANIE I PRZEKSZTAŁCANIE
Podział klasy na zespoły
Wybór lidera zespołu
Podział ról
Nauczyciel obserwuje i słucha
PREZENTACJA
Przedstawiciel grupy zapisuje na tablicy problem, którego grupa nie potrafi rozwiązać.
Przedstawiciel innej grupy (w której dany problem jest rozwiązany) prezentuje rozwiązanie na tablicy - uzasadnia wybór metody
Pozostali uczniowie poszukują innej, lepszej metody
Bacznie obserwuje
Koryguje w razie takiej potrzeby.
Inspiruje do szukania optymalnej metody
REFLEKSJA
Dyskusja na temat czynników sprzyjających przy twórczym rozwiązywaniu problemów

Dyskusja na temat przyczyn niepowodzeń
Ewentualna korekta i przybliżenie problemu.


Zadania problemowe:
  1. Zbadać funkcję   f(x) = -x3 + 3x + 2   oraz sporządzić jej wykres.
  2. Określić liczbę pierwiastków równania   f(x) = m     w zależności od parametru  m.

 

 Określenie liczby pierwiastków równania -x3 + 3x + 2 = m to jest podanie w ilu miejscach prosta  

y = m   przecina wykres funkcji y = f(x).


Odp.: Jeśli parametr
m < 0     to równanie ma jeden pierwiastek
m = 0     to równanie ma dwa pierwiastki
0 < m < 4     to równanie ma trzy pierwiastki
m = 4     to równanie ma dwa pierwiastki
m > 4     to równanie ma jeden pierwiastek


mgr Jolanta Krzyżek

Umieść poniższy link na swojej stronie aby wzmocnić promocję tej jednostki oraz jej pozycjonowanie w wyszukiwarkach internetowych:

X


Zarejestruj się lub zaloguj,
aby mieć pełny dostęp
do serwisu edukacyjnego.




www.szkolnictwo.pl

e-mail: zmiany@szkolnictwo.pl
- największy w Polsce katalog szkół
- ponad 1 mln użytkowników miesięcznie




Nauczycielu! Bezpłatne, interaktywne lekcje i testy oraz prezentacje w PowerPoint`cie --> www.szkolnictwo.pl (w zakładce "Nauka").

Zaloguj się aby mieć dostęp do platformy edukacyjnej




Zachodniopomorskie Pomorskie Warmińsko-Mazurskie Podlaskie Mazowieckie Lubelskie Kujawsko-Pomorskie Wielkopolskie Lubuskie Łódzkie Świętokrzyskie Podkarpackie Małopolskie Śląskie Opolskie Dolnośląskie