Startuj z nami!

zobacz szczegóły
PrezentacjaForumPrezentacja nieoficjalnaZmiana prezentacji
Sprawozdanie z wycieczki szkolnej

Od 01.01.2015 odwiedzono tę wizytówkę 20588 razy.
Chcesz zwiększyć zainteresowanie Twoją jednostką?
Zaprezentuj w naszym informatorze swoją jednostkę ->>>
* szkolnictwo.pl - najpopularniejszy informator edukacyjny - 1,5 mln użytkowników miesięcznie

Platforma Edukacyjna - gotowe opracowania lekcji oraz testów.

Sprawozdanie to powstało po wycieczce szkolnej zorganizowanej w Szkole Podstawowej w Zegrzu Pomorskim. Jest ono napisane przez uczniów naszej szkoły i zawiera opis wszystkich miejsc, które odwiedziliśmy.Warto przeczytać przy okazji organizacji wycieczki trasą Toruń-Malbork-Gdynia.

SZKOLNA WYCIECZKA TRASĄ TORUŃ-MALBORK-GDYNIA.
7-8 czerwca 2006 r

Dnia 7 czerwca 2006 r., o godzinie 6.00, pod opiekę naszych wychowawców: Joanny Krzyściak, Alicji Jońskiej, Małgorzaty Korus i Dariusza Szwabo, wyruszyliśmy na dwudniową wycieczkę trasą Toruń- Malbork- Gdynia. Wygodny autobus wiózł nas przez północną Polskę wprost do miasta Mikołaja Kopernika -Torunia.
Nasza wędrówkę po mieście rozpoczęliśmy od zwiedzania średniowiecznych murów obronnych i najciekawszego ich fragmentu-Krzywej Wieży. Legenda głosi, że wybudował ją rycerz zakonny, który miał jedną nogę dłuższą a drugą krótszą. Wąskimi uliczkami Torunia udaliśmy się następnie na Rynek Staromiejski. Podziwialiśmy Ratusz oraz Katedrę NMP i oczywiście zrobiliśmy sobie zdjęcie przy pomniku Mikołaja Kopernika. Chłopcy głaskali, a co odważniejsze dziewczynki całowały złote żabki-symbol Torunia-bo jak głosi legenda miało to przynieść im szczęście.
Ciekawą lekcję przeżyliśmy w toruńskim Orbitarium. Dowiedzieliśmy się jak powstają chmury, ile ważymy na Marsie i co dzieję się z dźwiękiem w przestrzeni. Mogliśmy też posterować sondą kosmiczną i zobaczyć start promu. Najwspanialsze w tym wszystkim było to, że mogliśmy tego wszystkiego doświadczyć na własne oczy. Następnie udaliśmy się do Planetarium. Tam rakietą kosmiczną polecieliśmy zwiedzać planety. Obejrzeliśmy kratery na Księżycu, zobaczyliśmy, z czego zbudowane są pierścienie Saturna i dlaczego Mars jest czerwony. Poznaliśmy też historię powstania Małej i Wielkiej Niedźwiedzicy.
Następnym punktem wycieczki było zwiedzanie domu, w którym urodził się i wychował Mikołaj Kopernik, a który dziś pełni rolę jego muzeum.
Z Torunia udaliśmy się do Malborka. Wspaniała pani Przewodnik oprowadziła nas po zamku, opowiadając o wszystkich jego tajemnicach. Napotkany na dziedzińcu rycerz krzyżacki pokazał nam jak przed wiekami bito monety i co za nie można było kupić.
Wieczorny spacer wzdłuż Nogatu zakończył pierwszy dzień naszej wycieczki.
Drugiego dnia odwiedziliśmy oliwskie Zoo, w który zobaczyliśmy zwierzęta z różnych stron świata. Najbardziej podobały nam się małe śmieszne pingwiny i ogromne afrykańskie słonie. Wodny świat i zamieszkujące go stworzenia oglądaliśmy w gdyńskim Oceanarium. Kolorowe rybki, ogromne ukwiały i prawdziwe, metrowe rekiny zrobiły na nas największe wrażenie. Po zwiedzaniu Oceanarium udaliśmy się na spacer wzdłuż Skweru Kościuszki. Obserwowaliśmy statki zacumowane w porcie- ORP Błyskawicę, Dar Pomorza i duński statek szkolny "Georg Stage" i oczywiście kupowaliśmy pamiątki.
Nadszedł jednak czas na powrót do domu, a nam szkoda było wracać, bo wycieczki są przecież takie przyjemne. Z niecierpliwością czekamy na następną wycieczkę.
Chcielibyśmy bardzo podziękować naszemu sponsorowi-Bankowi PKO SA., który przekazał dofinansowanie w kwocie 3.000 złotych na organizację naszej wycieczki.

Uczniowie Szkoły Podstawowej
w Zegrzu Pomorskim
Organizator wycieczki: Joanna Krzyściak
Opiekunowie: Alicja Jońska, Małgorzata Korus, Dariusz Szwabo

Umieść poniższy link na swojej stronie aby wzmocnić promocję tej jednostki oraz jej pozycjonowanie w wyszukiwarkach internetowych:

X

Zarejestruj się lub zaloguj,
aby mieć pełny dostęp
do serwisu edukacyjnego.

www.szkolnictwo.pl

e-mail: zmiany@szkolnictwo.pl
- największy w Polsce katalog szkół
- ponad 1 mln użytkowników miesięcznie

Nauczycielu! Bezpłatne, interaktywne lekcje i testy oraz prezentacje w PowerPoint`cie --> www.szkolnictwo.pl (w zakładce "Nauka").

Zaloguj się aby mieć dostęp do platformy edukacyjnej

Zachodniopomorskie Pomorskie Warmińsko-Mazurskie Podlaskie Mazowieckie Lubelskie Kujawsko-Pomorskie Wielkopolskie Lubuskie Łódzkie Świętokrzyskie Podkarpackie Małopolskie Śląskie Opolskie Dolnośląskie