Startuj z nami!

www.szkolnictwo.pl

praca, nauka, rozrywka....

mapa polskich szkół
Nauka Nauka
Uczelnie Uczelnie
Mój profil / Znajomi Mój profil/Znajomi
Poczta Poczta/Dokumenty
Przewodnik Przewodnik
Nauka Konkurs
uczelnie

zamów reklamę
zobacz szczegóły
uczelnie
PrezentacjaForumPrezentacja nieoficjalnaZmiana prezentacji
Przedmiotowy system oceniania z geografii dla LO

Od 01.01.2015 odwiedzono tę wizytówkę 4551 razy.
Chcesz zwiększyć zainteresowanie Twoją jednostką?
Zaprezentuj w naszym informatorze swoją jednostkę ->>>
* szkolnictwo.pl - najpopularniejszy informator edukacyjny - 1,5 mln użytkowników miesięcznie



Platforma Edukacyjna - gotowe opracowania lekcji oraz testów.



 

Przedmiotowy system oceniania z geografii dla LO, zawierający m.in. obszar aktywności uczniów podelgające ocenie, wymagania programowe na poszczególne oceny.

Przedmiotowy system oceniania z geografii


1. Ustala się następujące progi procentowe ocen:
  • niedostateczny 0 % - 40 %
  • dopuszczający 41 % - 55 %
  • dostateczny: 56 % - 74 %
  • dobry 75 % - 89 %
  • bardzo dobry 90 % - 100 %
  • celujący powyżej 100 %

    2. Ocenie podlegają następujące obszary aktywności uczniów:
  • praca na lekcji
  • prace pisemne (sprawdziany, kartkówki, prace domowe)
  • wypowiedzi ustne (materiał bieżący i mapa)
  • praca indywidualna i grupowa
  • samokształcenie
  • działania pozalekcyjne (np. udział w olimpiadach: geograficznej, ekonomicznej, ekologicznej, itp.) Ponadto ocenie podlegają osiągnięcia uczniów w szkole i poza nią.

    3. Zakłada się stosowanie następujących form sprawdzania wiadomości i umiejętności uczniów:
  • sprawdzian działowy
  • test
  • kartkówka
  • odpowiedź ustna i pisemna
  • konturówka
  • odpowiedź ustna z mapy
  • zadanie domowe
  • praca na lekcji z materiałami pomocniczymi (np. atlas, rocznik statystyczny, wykresy, schematy, mapy itp.)
  • aktywność na lekcji

    4. Informacje o sprawdzaniu wiadomości z materiału bieżącego:
  • materiał bieżący obejmuje trzy ostatnie lekcje
  • wiadomości i umiejętności są sprawdzane w trojaki sposób:
    a) odpowiedź ustna
    b) odpowiedź pisemna
    c) kartkówka
  • można korzystać z „numerków szczęścia”
  • z „numerków szczęścia” nie korzystają uczniowie, którzy posiadają godziny nieusprawiedliwione w poprzednim miesiącu
  • nie wolno zgłaszać nieprzygotowania bez wyraźnego powodu; w sytuacjach losowych (np. dłuższa choroba) należy zgłosić nieprzygotowanie przed lekcją
  • przewiduje się co najmniej jedną ocenę z odpowiedzi z materiału bieżącego oraz jedną ocenę z kartkówki
  • oceny z materiału bieżącego nie podlegają poprawianiu

    5. Informacje o sprawdzaniu wiadomości z mapy:
  • konturówka z mapy odbywa się po wcześniejszym zapowiedzeniu
  • klasy pierwsze obowiązuje mapa fizyczna świata
  • klasy drugie obowiązuje mapa polityczna świata
  • klasy trzecie obowiązuje mapa fizyczna, administracyjna i gospodarcza Polski
  • oceny z konturówki mogą być poprawiane ustnie lub pisemnie

    6. Informacje o sprawdzianach
  • sprawdzian poprzedzony jest lekcją powtórzeniową
  • sprawdzian jest zapowiadany co najmniej tydzień przed terminem, a informacja o nim jest odnotowana w dzienniku lekcyjnym
  • nie przekłada się sprawdzianów
  • osoby nieobecne podczas sprawdzianu są zobowiązane do jego napisania na kolejnej lekcji (wyjątek: osoby, które były przez dłuższy czas nieobecne w szkole [np. 2 tygodnie] i nie zdążyły nadrobić materiału a uzyskały zgodę nauczyciela uczącego na pisanie w innym terminie)
  • prace pisemne (sprawdziany, testy itp.) oddawane są najczęściej w ciągu dwóch tygodni, nie później jednak niż po miesiącu
  • oceny niedostateczne ze sprawdzianów mogą być poprawiane w terminie dwóch tygodni od oddania sprawdzianu
  • na tydzień przed wystawieniem oceny semestralnej i rocznej nie można poprawiać ocen niedostatecznych ze sprawdzianów

    7. Formy zapisu informacji o postępach uczniów:
  • sprawdzian - „S” - kolor czerwony
  • odpowiedź - „O”
  • kartkówka - „K”
  • aktywność - „A”
  • mapa - „M”
  • praca na lekcji lub w domu - „Z”

    8. Wymagania programowe:
    ocena dopuszczająca
  • uczeń pamięta niezbędne fakty i nazwy
  • posiada wiadomości i umiejętności niezbędne do dalszej nauki
  • potrafi wykonać proste czynności poznawcze niezbędne do dalszej nauki
  • rozwiązuje zadania typowe o niskim stopniu trudności z pomocą nauczyciela
  • czyta proste wykresy, tabele z danymi statystycznymi
  • wskazuje na mapie świata i Polski niezbędne do dalszej nauki obiekty geograficzne
    ocena dostateczna
  • uczeń pamięta i wyjaśnia główne terminy, pojęcia i prawidłowości
  • próbuje podawać przyczyny i skutki procesów i zjawisk geograficznych
  • rozwiązuje zadania typowe o średnim stopniu trudności, interdyscyplinarne
  • opisuje i próbuje wyjaśniać wykresy i tabele z danymi statystycznymi
  • wskazuje na mapie świata i Polski podstawowe obiekty geograficzne
    ocena dobra
  • uczeń wykonuje samodzielnie mniej typowe zadania praktyczne i teoretyczne
  • posiada wiadomości umiarkowanie trudne do opanowania, przydatne, ale niezbędne w dalszej nauce
  • wymagania rozszerzające stanowią pogłębienie i poszerzenie wymagań podstawowych
  • wyjaśnia przyczyny i skutki procesów i zjawisk geograficznych
  • potrafi wyprowadzać wnioski na podstawie analizy wykresów i danych statystycznych
  • wskazuje na mapie świata i Polski większość ważnych obiektów geograficznych
    ocena bardzo dobra
  • uczeń samodzielnie rozwiązuje zadania programowe, uzupełnia samodzielnie brakujące ogniwa wiedzy i potrafi je zastosować w nowych sytuacjach
  • rozwiązuje zadania trudne, wymagające kreatywności
  • potrafi oceniać i prognozować na podstawie danych statystycznych i wykresów
  • wskazuje na mapie świata i Polski wszystkie ważne obiekty geograficzne
    ocena celująca
  • uczeń potrafi wskazać luki w swej wiedzy i umiejętnościach, uzupełnia je, korzystając z różnych źródeł informacji
  • samodzielnie tworzy nowe struktury wiedzy
  • wykonuje zadania pozaprogramowe
  • ocenia i wartościuje procesy i zjawiska
  • proponuje rozwiązania problemów
  • wskazuje na mapie świata i Polski mniej ważne obiekty geograficzne


    Opracowała: mgr Ewa Wolska
  • Umieść poniższy link na swojej stronie aby wzmocnić promocję tej jednostki oraz jej pozycjonowanie w wyszukiwarkach internetowych:

    X


    Zarejestruj się lub zaloguj,
    aby mieć pełny dostęp
    do serwisu edukacyjnego.




    www.szkolnictwo.pl

    e-mail: zmiany@szkolnictwo.pl
    - największy w Polsce katalog szkół
    - ponad 1 mln użytkowników miesięcznie




    Nauczycielu! Bezpłatne, interaktywne lekcje i testy oraz prezentacje w PowerPoint`cie --> www.szkolnictwo.pl (w zakładce "Nauka").

    Zaloguj się aby mieć dostęp do platformy edukacyjnej




    Zachodniopomorskie Pomorskie Warmińsko-Mazurskie Podlaskie Mazowieckie Lubelskie Kujawsko-Pomorskie Wielkopolskie Lubuskie Łódzkie Świętokrzyskie Podkarpackie Małopolskie Śląskie Opolskie Dolnośląskie