Startuj z nami!

www.szkolnictwo.pl

praca, nauka, rozrywka....

mapa polskich szkół
Nauka Nauka
Uczelnie Uczelnie
Mój profil / Znajomi Mój profil/Znajomi
Poczta Poczta/Dokumenty
Przewodnik Przewodnik
Nauka Konkurs
uczelnie

zamów reklamę
zobacz szczegóły
uczelnie
PrezentacjaForumPrezentacja nieoficjalnaZmiana prezentacji
Temat: Dlaczego wiewiórka Ruda Kitka jest smutna?- uwrażliwienie na potrzebę otaczającej nas przyrody

Od 01.01.2015 odwiedzono tę wizytówkę 1411 razy.
Chcesz zwiększyć zainteresowanie Twoją jednostką?
Zaprezentuj w naszym informatorze swoją jednostkę ->>>
* szkolnictwo.pl - najpopularniejszy informator edukacyjny - 1,5 mln użytkowników miesięcznie



Platforma Edukacyjna - gotowe opracowania lekcji oraz testów.



 

Edukacja ekologiczna dzieci już od najmłodszych lat przyczyni się do uwrażliwienia ich, teraz i w przyszłości na potrzeby otaczającej nas przyrody.Dzięki temu nie przejdą obojętnie obok skrzywdzonego zwierzęcia, czy zjawiska wandalizmu wobec przyrody.Przedstawione zajęcie zostało przeprowadzone w grupie dzieci 5 -letnich w ramach realizacji programu własnego "Przedszkolak-przyjacielem przyrody".

Temat: Dlaczego wiewiórka Ruda Kitka jest smutna?- uwrażliwienie na potrzebę otaczającej nas przyrody.


Cele ogólne:
  • wyrabianie w dzieciach świadomego działania mającego sprzyjać ochronie przyrody i czystości otoczenia
  • kształtowanie wrażliwości estetycznej na piękno przyrody
  • rozwijanie aktywności językowej i twórczej dziecka
Cele operacyjne:

Dziecko potrafi:
  • dokonać syntezy podanych informacji i rozwiązać zagadkę
  • podzielić wyraz „wiewiórka” na sylaby
  • wyjaśnić uzasadnić powód zmartwienia wiewiórki
  • podać przykłady rozwiązania problemu
  • wyrazić ruchem , gestem , mimiką przeżywaną sytuację
  • dokonać oceny postępowania innych
  • wypowiadać się na dany temat
  • wykorzystać wiadomości nabyte podczas poprzednich zajęć i wycieczki
  • wykonać akompaniament wykorzystując różne przedmioty
  • poprawnie wykonać ćwiczenie ortofoniczne
  • przewidzieć następstwa niszczenia przyrody
  • zaprezentować się przed całą grupą
  • przeciwstawić się przejawom niszczenia przyrody
Dziecko rozumie potrzebę poszanowania przyrody.

Pomoce:
     Postać wiewiórki, ilustracje, worek na śmieci, rękawice, butelki, worki foliowe, gazety, opaski na głowę-liście, koło czerwone i zielone, orzechy, rekwizyty, odznaki-nalepki dla każdego dziecka, nagranie „Cztery pory roku”- Vivaldiego, nagranie z muzyką relaksacyjną.

Metoda:
  • słowna
  • oglądowa
  • aktywizująca: drama, improwizacja muzyczno – ruchowa
  • elementy muzykoterapii
  • problemowa
  • zadań stawianych dzieciom
  • zabawy
Forma pracy: z całą grupą, z podziałem na zespoły

Przebieg
  1. Powitanie
  2. Kto przyszedł do nas w odwiedziny?
    • Rozwiązanie zagadki:
      Bardzo lubi orzechy,
      ma rude futerko.
      ogonkiem się przykrywa
      jak ciepłą kołderką?

      (wiewiórka)
  3. Odsłonięcie ilustracji przedstawiającej zaśmiecony park.
    • Co zasmuciło wiewiórkę?
    • W jaki sposób możemy jej pomóc?
  4. „Jesienna orkiestra”- improwizacja muzyczno- ruchowa „Wiatr i liście”
    • Część dzieci wykonuje akompaniament z wykorzystaniem butelek, toreb foliowych, papieru- naśladując szum wiatru.
    • Ćwiczenia ortofoniczne- naśladowanie szumu wiatru na głosce „szsz..”
  5. Czy można zaśmiecać środowisko i niszczyć przyrodę?
    • Ocena postępowania tych, którzy zaśmiecają i niszczą środowisko przyrodnicze.
  6. „Czy znamy otaczającą nas przyrodę?”- zabawa dydaktyczna.

    Dzieci spacerują w rytm muzyki ( „Cztery pory roku”- „Jesień”).W czasie przerwy w muzyce zatrzymują się. Wiewiórka pyta:
    „Szumi las, śpiewa las” wymień:
    • drzewo, które znasz?
    • ptaki, które znasz? itp.
  7. Debata nad koniecznością ochrony przyrody i powołaniem „strażników przyrody” spośród dzieci.
  8. Scenki dramowe „Co robisz?”

    Tworzenie własnych tekstów scenek rodzajowych.
    Np.-Widzisz, że dziecko łamie gałęzie z drzewa. Co robisz?
    -Zauważyłeś, że dziewczynka zrywa kwitnące w trawie kwiaty i za chwilę je wyrzuca. Co robisz?
    -Widzisz, że chłopiec zjadł batonika, a papier rzucił na trawnik. Co robisz?
    -Obserwujesz dzieci wykopujące łopatkami do piasku dołki w trawniku.
    Co robisz?
  9. Uroczyste mianowanie na Strażników przyrody. Rozdanie odznak.
  10. Zakończenie.
    „Kropelka” –zabawa wyciszająca grupę, przy muzyce relaksacyjnej.
opracowała : Ewa Wojciechowska

Umieść poniższy link na swojej stronie aby wzmocnić promocję tej jednostki oraz jej pozycjonowanie w wyszukiwarkach internetowych:

X


Zarejestruj się lub zaloguj,
aby mieć pełny dostęp
do serwisu edukacyjnego.




www.szkolnictwo.pl

e-mail: zmiany@szkolnictwo.pl
- największy w Polsce katalog szkół
- ponad 1 mln użytkowników miesięcznie




Nauczycielu! Bezpłatne, interaktywne lekcje i testy oraz prezentacje w PowerPoint`cie --> www.szkolnictwo.pl (w zakładce "Nauka").

Zaloguj się aby mieć dostęp do platformy edukacyjnej




Zachodniopomorskie Pomorskie Warmińsko-Mazurskie Podlaskie Mazowieckie Lubelskie Kujawsko-Pomorskie Wielkopolskie Lubuskie Łódzkie Świętokrzyskie Podkarpackie Małopolskie Śląskie Opolskie Dolnośląskie