Startuj z nami!

www.szkolnictwo.pl

praca, nauka, rozrywka....

mapa polskich szkół
Nauka Nauka
Uczelnie Uczelnie
Mój profil / Znajomi Mój profil/Znajomi
Poczta Poczta/Dokumenty
Przewodnik Przewodnik
Nauka Konkurs
uczelnie

zamów reklamę
zobacz szczegóły
uczelnie
PrezentacjaForumPrezentacja nieoficjalnaZmiana prezentacji
Scenariusz zajęć kółka języka rosyjskiego

Od 01.01.2015 odwiedzono tę wizytówkę 2435 razy.
Chcesz zwiększyć zainteresowanie Twoją jednostką?
Zaprezentuj w naszym informatorze swoją jednostkę ->>>
* szkolnictwo.pl - najpopularniejszy informator edukacyjny - 1,5 mln użytkowników miesięcznie



Platforma Edukacyjna - gotowe opracowania lekcji oraz testów.



 

Scenariusz opracowano na podstawie autorskiego programu kółka języka rosyjskiego. Program przeznaczony jest do realizacji dla uczniów klas IV – VI szkoły podstawowej pragnących rozpocząć naukę dodatkowego języka obcego oraz dla uczniów chcących poszerzyć swoje zainteresowania. Realizacja przebiega w formie nieobowiązkowych zajęć pozalekcyjnych. Celem programu jest przekazanie elementarnej znajomości języka rosyjskiego oraz pokazanie uczniom różnych aspektów kultury rosyjskiej. Temat zajęć: В городе (W mieście)

Cele:
uczeń potrafi:
§ wymienić po rosyjsku nazwy środków transportu i miejsca użyteczności publicznej w mieście
§ odczytać krótki tekst ze zrozumieniem
§ odpowiedzieć na pytania nauczyciela
§ utworzyć liczbę pojedynczą wybranych rzeczowników
§ wskazać wybrane rzeczowniki, które nie tworzą liczby mnogiej (кино, такси, кафе)
§ opisać ilustrację wykorzystując wcześniej poznane słownictwo

Materiały: album o Sankt – Petersburgu, ilustracje przedstawiająca transport i obiekty w mieście

Czas: 45 min.

Przebieg zajęć
1. Powitanie.
2. W ramach rozgrzewki językowej uczniowie są poproszeni o wymienienie po rosyjsku jak najwięcej wyrazów zawierających głoskę /m/,p/, itd.
3. Nauczyciel prezentuje album o Sankt Petersburgu, krótko opowiada o mieście (w języku polskim).
4. Uczniowie otrzymują teksty o Petersburgu po rosyjsku (na podstawie: R. Skiba, M. Szczepaniak: „Деловая речь”. Wydawnictwo REA, Warszawa 2000), nauczyciel odczytuje ten tekst.
następnie /

Tekst
Вот город Петербург. Это огромный город. Вот дома, фирмы, офисы, банки, рестораны. По городу ходит транспорт. Городской транспорт это автобусы, троллейбусы, трамваи, такси и метро. А вот места отдыха - парки, бассейны, кино, театры и кафе.

5. Uczniowie odpowiadają na pytania dotyczące tekstu: Какой это город? Какой транспорт в городе? Какие там места отдыха?
6. Nauczyciel poleca przekształcić podkreślone w tekście rzeczowniki na liczbę pojedynczą.
7. Polecenie – utwórz liczbę mnogą od rzeczowników кино, такси, кафе – uczniowie mają problem; nauczyciel zwraca uwagę, że rzeczowniki pochodzenia obcego nie odmieniają się.
8. Ćwiczenie w pisaniu – uczniowie przepisują przekształcony tekst do zeszytów (w ten sposób ćwiczą kaligrafię).
9. Na zakończenie zajęć, w celu utrwalenia nowego słownictwa nauczyciel pokazuje ilustracje przedstawiające: park, pływalnię, sklep, dom, wejście do stacji metra, taksówkę, autobus, tramwaj – uczniowie podają nazwy po rosyjsku.
10. Praca domowa – spróbuj ułożyć krzyżówkę z ukrytym hasłem ГОРОД.


Opracowała Oksana Menczyszyn
nauczyciel w szkole podstawowej, Gliwice

Umieść poniższy link na swojej stronie aby wzmocnić promocję tej jednostki oraz jej pozycjonowanie w wyszukiwarkach internetowych:

X


Zarejestruj się lub zaloguj,
aby mieć pełny dostęp
do serwisu edukacyjnego.




www.szkolnictwo.pl

e-mail: zmiany@szkolnictwo.pl
- największy w Polsce katalog szkół
- ponad 1 mln użytkowników miesięcznie




Nauczycielu! Bezpłatne, interaktywne lekcje i testy oraz prezentacje w PowerPoint`cie --> www.szkolnictwo.pl (w zakładce "Nauka").

Zaloguj się aby mieć dostęp do platformy edukacyjnej




Zachodniopomorskie Pomorskie Warmińsko-Mazurskie Podlaskie Mazowieckie Lubelskie Kujawsko-Pomorskie Wielkopolskie Lubuskie Łódzkie Świętokrzyskie Podkarpackie Małopolskie Śląskie Opolskie Dolnośląskie