Startuj z nami!

www.szkolnictwo.pl

praca, nauka, rozrywka....

mapa polskich szkół
Nauka Nauka
Uczelnie Uczelnie
Mój profil / Znajomi Mój profil/Znajomi
Poczta Poczta/Dokumenty
Przewodnik Przewodnik
Nauka Konkurs
uczelnie

zamów reklamę
zobacz szczegóły
uczelnie
PrezentacjaForumPrezentacja nieoficjalnaZmiana prezentacji
Test całoroczny dla klasy II gimnazjum

Od 01.01.2015 odwiedzono tę wizytówkę 9928 razy.
Chcesz zwiększyć zainteresowanie Twoją jednostką?
Zaprezentuj w naszym informatorze swoją jednostkę ->>>
* szkolnictwo.pl - najpopularniejszy informator edukacyjny - 1,5 mln użytkowników miesięcznie



Platforma Edukacyjna - gotowe opracowania lekcji oraz testów.



 

Test zawiera zadania sprawdzające wiedzę i umiejetności uczniów gimnazjum opracowane na bazie programu MATEMATYKA Z PLUSEM.
TEST CAŁOROCZNY DLA KLASY II GIMNAZJUM

 Zad. 1Połącz odpowiednie zależności :
 
    am .  a n                               (a m )n                          a m :   a n   
 
 
   a m . n                           a m : n                                  a m+n                      am-n                              
 
 
Zad. 2Oblicz i podkreśl właściwą odpowiedź :
 
a)   (-1 1/3)2 =              1 1/9       ,      -1 7/9      ,     -1 1/9       ,    1 7/9                                                   
 
 
b)  √2 7/9  =                  25/9        ,          5/3      ,         3/5        ,    -5/3                                                             
 
 
c)   ( 5)-2 =                     1/5          ,       - 1/25     ,    - 25       ,      1/25        
                                         
 
d)      √20 =                 5√4         ,       4 √5      , 2√5       ,     5√2
 
 
Zad.3
Oblicz :

 
a) 87 . 85 : 86 =

 b) √2 . √18 =
 
c)  (0,7)5 . (1 3/7)5 + (1,4)3:( 0,7)3=     
   
 
         √72  -√32
     -------------------=
d)            √8
 
 
Zad. 4Pole koła o promieniu r obliczamy korzystając ze wzoru :
A)  2Πr                  B) 2Πr2                 C) Πr2              D) Πr
 
Zad. 5Ile metrów tasiemki musimy kupić w sklepie, jeżeli chcemy obszyć nią okrągłą serwetkę o promieniu 2 m? (podaj wynik w przybliżeniu)
 
 
Odp. :
Zad . 6
      Wokół trawnika w kształcie koła o promieniu 3 m wykonano ścieżkę o szerokości

      1 metra.  Na 1 m2 ścieżki należy zakupić 7,5 kg żwiru. Ile kg żwiru należy zakupić,

      aby  wyłożyć nim całą powierzchnię ścieżki ?

 
 
Odp. :

 
    Zad . 7
  Uzupełnij, wpisując w kratki wyrażenia algebraiczne , po wykonaniu działań i redukcji 

   wyrazów podobnych:

 
           +(5x-3y-7)             -(2x+4y-3)        - 2 (3x-2y+5) 

 
2x-3y+4     

      

 
 
 
 
 
Obliczenia:

 
 
 
     Zad . 8
    Wybierz prawdziwą równość dla dowolnych liczb a i b :
 A)  (a - b) 2 = a 2  - b 2        B)(a - b) 2 = a 2  - 2ab+ b 2                                                      C)(a - b) 2 = a 2  - ab+ b2                                                      D)(a - b) 2= (a+b) (a-b)
 
Zad. 9     a) Rozwiąż równanie:                         b)  Rozwiąż nierówność.
         2(x+7)=5(x-2)              Rozwiązanie przedstaw na osi liczbowej :
                                                                              (x-5) (x+5) < (x-5)2

 Zad. 10
Za butelkę szamponu po x zł oraz dwie kostki mydła po y zł za kostkę zapłacono 8zł, natomiast za dwie butelki tego samego szamponu i jedną kostkę mydła zapłacono 13 zł.

Który z układów równań opisuje tę  sytuację?
A)   x+2y=2x+y             B)  x+2y=8         C)  x+2y=8           D) x+8=2y
      3x+3y=8+13         x+2y=13         2x+y=13         2x+13=y
 
Zad. 11
Rozwiąż wybrany przez siebie układ równań dowolną metodą.
 
 
      Zad. 12
   Ania jest o dwa lata starsza od Janka. Za sześć lat będą mieli razem czterdzieści lat. 
    Po ile lat mają obecnie Ania i Janek ?
 
 
 
    Odp. : 
 
  Zad . 13
   Która z podanych równości jest prawdziwa , jeśli trójkąt jest prostokątny i jego 

   Przyprostokątne maja długość p i g, a przeciwprostokątna r?                                           

A)          g2 = p2 + r2          C)  r2 = p2 - g2
C)       r2 = p2 + g2          D) g2 = p2 - r2                         
 

 Zad . 14      
Pionowy maszt podtrzymują dwie liny, które przytwierdzone są do ziemi w odległości 4m od siebie, będąc wraz z masztem w jednej płaszczyźnie. Każda z lin ma długość 6m. Jaką wysokość ma maszt ?

 
Odp. :
 
Zad. 15
Wyznacz długości boków trójkąta ABC, którego miary kątów przylegających do boku AB wynoszą 450   i    300  

                                                                                                             
Odp.  |AB| =                     |BC| =                  |AC|=
 

 Zad. 16
Skonstruuj okrąg opisany na dowolnym trójkącie:

 
 
Zad. 17
Zakreśl właściwą odpowiedź :

W sześciokącie foremnym :
 
Miara kąta wewnętrznego

wynosi

Ilość osi symetrii

wynosi

Środek symetrii

600

500
1200

1400
6

12

1

brak

 
1

brak

 
 
Zad. 18
Z kawałka materiału w kształcie trójkąta równobocznego o boku 3 m wycięto serwetkę w kształcie koła wpisanego w ten trójkąt. Serwetkę obszyto taśmą ozdobną. Ile metrów taśmy zużyto na obszycie tej serwetki ? ( podaj wynik przybliżony)

 
 
 
Odp. :

 
Zad. 19
Uzupełnij tabelę :


 

Ilość ścian

Ilość wierzchołków

Ilość krawędzi

Graniastosłup
trójkątny
 
 
 
Ostrosłup
pięciokątny
 
 
 
 
Zad. 20
     Sala lekcyjna w (kształcie prostopadłościanu) ma wymiary 10m x 5m x 3m. Wymalowano tę salę ( ściany i sufit, bez podłogi). Na 1 m2 zużyto 0,1litra farby. Jaką powierzchnię wymalowano? Ile litrów farby zużyto?

 
 
 
Odp.:

 
Zad. 21
1 dm3 drewna waży 0,8kg. Oblicz , ile waży deska dębowa o długości 4m, szerokości 20cm i grubości 5cm.

 
 
Odp.

 
Zad. 22

  Namiot ma kształt ostrosłupa prawidłowego czworokątnego krawędzi podstawy 2 m 

   i krawędzi bocznej 3 m.

 
a)     w każdą krawędź włożono rurkę wzmacniającą.

Jaką długość łącznie mają te rurki ?

 
b)    ile metrów tkaniny zużyto na uszycie namiotu  (ścian bocznych i podłogi)?

 
c) ile  maksymalnie osób może przebywać w tym namiocie, jeżeli na 1 osobę powinno przypadać 1,5 m3 powietrza ?

 
 
Odp. :

 
Zad. 23
Pole powierzchni bocznej ostrosłupa prawidłowego czworokątnego jest 4 razy większe od pola podstawy. Krawędź podstawy  ma długość  2 cm .

Oblicz objętość tego ostrosłupa.

 
 
 
 
Odp.

 
Kartoteka testu
 
Nr

zadania

Wiadomości i umiejętności sprawdzane w zadaniu

Kat.

celu

Poz.

wym.

 
1

Sprawdzenie znajomości wzorów dotyczących działań na potęgach o takiej samej podstawie

 
A

 
   P

    2a

 
2b

 
2c

 
2d

 
Obliczanie potęgi liczby mieszanej o wykładniku naturalnym

Obliczanie pierwiastka arytmetycznego drugiego stopnia z liczby mieszanej

Obliczanie potęgi liczby naturalnej o wykładniku całkowitym ujemnym

Wyłącznie czynnika przed znak pierwiastka drugiego stopnia

   C

 
C

 
C

 
C

   P
 
P
 
P
 
Pp
  3a

 
3b

 
3c

 
3d

Stosowanie działań na potęgach o tej samej podstawie do obliczania wartości wyrażenia

Stosowanie mnożenia pierwiastków drugiego stopnia

Stosowanie działań na potęgach o tym samym wykładniku do obliczania wartości wyrażenia

Obliczanie wartości wyrażenia zawierającego pierwiastki

  C

 
C

 
C

 
D

   P
 
P
 
Pp
 
Pp
4

 
Sprawdzenie znajomości wzoru do obliczania pola koła

A

P

5

Obliczanie obwodu figury w kształcie koła

C

P

6

 
Rozwiązywanie zadania tekstowego związanego z obliczaniem pola pierścienia kołowego

C

Pp

    7a

 
7b

 
7c

Dodawanie sum algebraicznych i redukcja wyrazów podobnych

Odejmowanie sum algebraicznych i redukcja wyrazów podobnych

Mnożenie sumy algebraicznej przez liczbę i redukcja wyrazów podobnych

C

 
C

 
C

P

 
P

 
Pp

8

 
Znajomość wzoru skróconego mnożenia dotyczącego kwadratu różnicy

A

P

9a

 
9b

Rozwiązywanie równania 1-go stopnia z 1 niewiadomą

Rozwiązywanie nierówności 1-go stopnia z 1 niewiadomą z zastosowaniem wzorów skróconego mnożenia

C

 
C

P

 
Pp

10

Zapisywanie treści zadnia w postaci układu równań

C

P

11

Rozwiązywanie układu równań dowolną metodą

C

P

12

Rozwiązywanie zadania tekstowego z zastosowaniem układów równań

C

Pp

13

Sprawdzenie znajomości twierdzenia Pitagorasa

A

P

14

Obliczanie wysokości trójkąta równoramiennego 

C

P

15

 
Rozwiązywanie trójkątów prostokątnych o kątach 450  , 600, 300      

D

Pp

16

Konstruowanie okręgu opisanego na trójkącie

C

P

17a

 
17b

 
17c

Obliczanie miary kąta wewnętrznego sześciokąta foremnego

Określanie ilości osi symetrii sześciokąta foremnego

Określanie ,czy sześciokąt foremny posiada środek symetrii

C

 
C

 
   C

P

 
P

 
    P

18

Rozwiązywanie zadania tekstowego dotyczącego obwodu koła wpisanego w trójkąt równoboczny

C

Pp

19a

 
19b

Określanie ilości ścian, wierzchołków, krawędzi w graniastosłupie trójkątnym

Określanie ilości ścian, wierzchołków, krawędzi w ostrosłupie pięciokątnym

C

 
C

P

 
P

20

 
 
Rozwiązywanie zadania tekstowego z zastosowaniem pola powierzchni prostopadłościanu

C

P

     21

Rozwiązywanie zadania tekstowego z zastosowaniem objętości prostopadłościanu

 
 
22 a

 
 
    22 b

 
 
     22 c

 
Rozwiązywanie zadania tekstowego z zastosowaniem sumy długości krawędzi ostrosłupa prawidłowego czworokątnego

Rozwiązywanie zadania tekstowego z zastosowaniem pola powierzchni ostrosłupa prawidłowego czworokątnego

Rozwiązywanie zadania tekstowego z zastosowaniem objętości ostrosłupa prawidłowego czworokątnego

C

 
 
C

 
 
C

P

 
 
Pp

 
 
Pp

23

Rozwiązywanie zadania tekstowego związanego z ostrosłupem

D

Pp

 
Kategoria celu:                                                             Poziomy wymagań:

A – zapamiętanie wiadomości    P -   podstawowy

B – rozumienie wiadomości        Pp - ponadpodstawowy

C – stosowanie wiadomości w sytuacjach

       typowych

 D - stosowanie wiadomości w sytuacjach

       problemowych

 
ZASADY PUNKTOWANIA ZADAŃ
 
Nr

zad.
Ilość

punktów

Zasady punktowania

1

3

Po 1pkt. za każde właściwe połączenie zależności

2

4

Po 1pkt. za każdą właściwie podkreśloną odpowiedź

3

 
 
 
8

Po 2pkt. za obliczenie wartości wyrażeń każdego z podpunktów. Po 1pkt. w przypadku popełnienia 1 błędnego przekształcenia lub niewłaściwego obliczenia wartości wyrażenia

4

1

1pkt. za właściwe zaznaczenie wzoru

5

 
 
2

2pkt. za właściwe obliczenie obwodu stołu. 1pkt. w przypadku zastosowania właściwego sposobu obliczania obwodu, lecz pojawieniu się błędu w obliczeniach

6

4

1pkt. za właściwe obliczenie pola trawnika, 1pkt. za obliczenie pola trawnika razem ze ścieżką, 1pkt. za obliczenie pola pierścienia kołowego,1pkt. za obliczenie

ilości żwiru.

7

6

Po 2pkt. za każdy właściwie wykonany podpunkt.

Każdy etap punktowany jest niezależnie od poprzedniego

8

1

1pkt. za wybranie prawdziwej równości

9a

 
 
   9b

2

 
 
         3

2pkt. za poprawne rozwiązanie równania( 1pkt. w przypadku popełnienia 1błędu przy rozwiązywaniu równania, lecz poprawnym dalszym rozwiązywaniu)

2pkt. za poprawne rozwiązanie nierówności. 1pkt. za zaznaczenie rozwiązania na osi liczbowej

10

1

1pkt. za wybranie właściwego układu równań

11

2

 2pkt. za poprawne rozwiązanie wybranego układu (również w przypadku, gdy został wybrany niewłaściwy układ). (1pkt. w przypadku popełnienia 1błędu przy rozwiązywaniu układu, lecz poprawnym dalszym rozwiązywaniu)

12

4

1pkt. za poprawne ułożenie układu równań, 2pkt. za poprawne rozwiązanie, 1pkt. za udzielenie odpowiedzi

13

1

1pkt. za poprawny wybór równości

14

2

1pkt. za ułożenie właściwej równości wynikającej z twierdz. Pitagorasa, 1pkt. za obliczenie z tej równości wysokości masztu

 
15

3

Po 1pkt. za każdą właściwie wyznaczoną długość boku trójkąta

16

 
2

1pkt właściwie wykonana konstrukcja, 1pkt. staranność i dokładność konstrukcji

17

3

Po 1pkt. za każdą właściwie zakreślona odpowiedź

18

 
3

2pkt. za obliczenie promienia koła , 1pkt. za obliczenie obwodu koła

19

6

Po 1pkt. za każdą właściwie wpisaną liczbę

20

 
 
 
3

1pkt. za właściwy sposób obliczenia pola powierzchni ścian sali, 1pkt. za poprawne wyliczenie pola powierzchni, 1pkt. za obliczenie ilości farby potrzebnej do malowania

21

 
3

1pkt. za właściwy sposób obliczenia objętości deski,

1pkt. za poprawne obliczenie objętości, 1pkt. za obliczenie masy deski

21a

  21b

 
 
 
21c

10

 
2pkt. za obliczenie długości rurek,

1pkt. obliczenie pola podstawy namiotu, 1pkt. wyliczenie wysokości ściany bocznej namiotu, 1pkt. wyliczenie pola pow. bocznej namiotu, 1pkt. za wyliczenie pola pow. całkowitej

1pkt za obliczenie wysokości ostrosłupa, 1pkt. za właściwy sposób obliczenia objętości ostrosłupa,

1pkt.za właściwe obliczenie objętości, 1pkt. za wyliczenie ilości osób

22

 
 
4

1pkt. obliczenie wysokości ściany bocznej, 1pkt. wyliczenie wysokości ostrosłupa, 2pkt. właściwy sposób i poprawne obliczenie objętości ostrosłupa

 
 Autor Joanna Samulak
 

Umieść poniższy link na swojej stronie aby wzmocnić promocję tej jednostki oraz jej pozycjonowanie w wyszukiwarkach internetowych:

X


Zarejestruj się lub zaloguj,
aby mieć pełny dostęp
do serwisu edukacyjnego.




www.szkolnictwo.pl

e-mail: zmiany@szkolnictwo.pl
- największy w Polsce katalog szkół
- ponad 1 mln użytkowników miesięcznie




Nauczycielu! Bezpłatne, interaktywne lekcje i testy oraz prezentacje w PowerPoint`cie --> www.szkolnictwo.pl (w zakładce "Nauka").

Zaloguj się aby mieć dostęp do platformy edukacyjnej




Zachodniopomorskie Pomorskie Warmińsko-Mazurskie Podlaskie Mazowieckie Lubelskie Kujawsko-Pomorskie Wielkopolskie Lubuskie Łódzkie Świętokrzyskie Podkarpackie Małopolskie Śląskie Opolskie Dolnośląskie