Startuj z nami!

www.szkolnictwo.pl

praca, nauka, rozrywka....

mapa polskich szkół
Nauka Nauka
Uczelnie Uczelnie
Mój profil / Znajomi Mój profil/Znajomi
Poczta Poczta/Dokumenty
Przewodnik Przewodnik
Nauka Konkurs
uczelnie

zamów reklamę
zobacz szczegóły
uczelnie
PrezentacjaForumPrezentacja nieoficjalnaZmiana prezentacji
Przedmiotowy system oceniania do informatyki i technologii informacyjnej do liceum

Od 01.01.2015 odwiedzono tę wizytówkę 1617 razy.
Chcesz zwiększyć zainteresowanie Twoją jednostką?
Zaprezentuj w naszym informatorze swoją jednostkę ->>>
* szkolnictwo.pl - najpopularniejszy informator edukacyjny - 1,5 mln użytkowników miesięcznie



Platforma Edukacyjna - gotowe opracowania lekcji oraz testów.



 

Przedmiotowy system oceniania to bolączka wielu nauczycieli Napisałam PSO do informatyki i technologii informacyjnej do liceum ogólnokształcacego

Tabela wymagań na poszczególne oceny
z przedmiotu „Informatyka”
w cyklu dwugodzinnym – 54 godziny
klasa trzecia



DZIAŁY NAUCZANIA:



I. ALGORYTMY NUMERYCZNEII. PROGRAMOWANIE STRUKTURALNE W JĘZYKU PASCAL
III. ELEMENTY PROGRAMOWANIA OBIEKTOWEGO W SYSTEMIE DELPHI









OPRACOWAŁA: BOŻENA KOLBER

PROGRAM: DKOS-4015-200/02
PODRĘCZNIK: INFORMATYKA
WYDAWNICTWO: WSiP

ALGORYTMY NUMERYCZNE
Wymagania na ocenę:
dopuszczającą
dostateczną
dobrą
bardzo dobrą
o Zna stałopozycyjną i zmiennopozycyjną reprezentacje liczb w komputerze
o Zna rodzaje błędów
o Zna zastosowania schematu Hornera, w tym do obliczania wartości wielomianu i jego pochodnej
o Umie objaśnia różnice miedzy stałopozycyjną i zmiennopozycyjną reprezentacją liczb w komputerze
o Przedstawia zastosowania schematu Hornera, w tym do obliczania wartości wielomianu i jego pochodnej
o Wykonuje proste obliczenia na błędach
o Zna uzasadnienie metody obliczania przybliżonej wartości pierwiastka kwadratowego i pierwiastków wyższych stopni
o Umie posłużyć się oprogramowaniem edukacyjnym do wyjaśnienia działania algorytmów
o Umie wyjaśnić na przykładach wpływ błędów na dokładność obliczeń: rozwiązywanie równania kwadratowego i rozwiązanie układu dwóch równań liniowych
o Zna metody znajdowania miejsc zerowych funkcji
o Zna metody obliczania pola powierzchni obszaru pod wykresem funkcji
o Umie przedstawić zadania numeryczne w postaci specyfikacji i opisać podstawowe algorytmy jego rozwiązania
o Umie zastosować metody znajdowania miejsc zerowych funkcji
o Umie zastosować metody obliczania pola powierzchni obszaru pod wykresem funkcji
o Przedstawia algorytmy służące do wykonywania obliczeń numerycznych
o Umie wyjaśnić źródła błędów w obliczeniach
o Potrafi zastosować metodę obliczania przybliżonej wartości pierwiastka kwadratowego i pierwiastków wyższych stopni



CEL DZIAŁU:

Celem jest nauczenie rozwiązywania różnych problemów w postaci algorytmów. Algorytm opisuje krok po kroku rozwiązanie postawionego problemu lub sposób osiągnięcia jakiegoś celu. Rozwiązanie problemu w kontekście informatyki to podanie algorytmu jego rozwiązania, bowiem informatyka to dziedzina wiedzy i działalności zajmująca się algorytmami.






PROGRAMOWANIE STRUKTURALNE W JĘZYKU PASCAL
Wymagania na ocenę:
dopuszczającą
dostateczną
dobrą
bardzo dobrą
o Zna typy danych wykorzystywanych w programach
o Zna poszczególne konstrukcje programistyczne
o Potrafi określić poprawne dane dla programu i oczekiwane wyniki jego działania
o Uruchamia i testuje program
o Umie napisać program dla znanego algorytmu
o Stosuje stałe w programach
o Dobiera typy danych do rozwiązywanych zadań
o Stosuje czytelny styl redagowania tekstów programów, w tym wcięcia i komentarze
o Programuje strukturalnie – dzieli program na podprogramy (procedury i funkcje)
o Korzysta w programach z poznanych kolejno instrukcji języka Pascal
o Stosuje parametry w procedurach i funkcjach
o Stosuje iterację i rekurencję w programowaniu
o Rozumie działania poszczególnych konstrukcji programistycznych w gotowych programach
o Stosuje standardowe i niestandardowe typy danych w programach
o Korzysta z typu tablicowego w programach
o Korzysta z typu napisowego w programach
o Korzysta z plików tekstowych w programach
o Korzysta z plików jednorodnych w programach
o Korzysta z typy rekordowego w programach
o Przygotowuje własny moduł i używa go w programach
o Aktywnie uczestniczy w zespołowych projektach programistycznych
o Tworzy łączone listy liniowe i korzysta z nich w programach
o Tworzy drzewa binarne i przegląda je na różne sposoby
o Korzysta z zasobów modułu Graph do programowania prostej grafiki i wyświetlania tekstów na ekranie w typie graficznym
o Przygotowuje dane testowe

CEL DZIAŁU:

Programowanie nie jest tu celem samym w sobie, ale służy przede wszystkim objaśnieniu podstawowych pojęć, metod i technik informatycznych oraz umożliwia pełniejszą realizację celów stawianych lekcjom informatyki. Jest to systematyczna nauka formułowania algorytmów w wybranym języku programowania.


ELEMENTY PROGRAMOWANIA OBIEKTOWEGO W SYSTEMIE DELPHI
Wymagania na ocenę:
dopuszczającą
dostateczną
dobrą
bardzo dobrą
o Uruchamia gotowe projekty w systemie Delphi
o Wyświetla proste rysunki na formularzu w systemie Delphi
o Dobiera typy danych do rozwiązywanych zdań w systemie Delphi
o Uruchamia i testuje projekty w systemie Delphi
o Korzysta z hierarchii klas
o Korzysta z metod wirtualnych
o Definiuje klasy i stosuje obiekty w programach
o Korzysta z plików tekstowych w projektach w systemie Delphi
o Projektuje prosty, czytelny interfejs graficzny dla projektu w systemie Delphi, w tym okienka do wprowadzania danych i wyprowadzania wyników, przyciski, pola tekstowe, menu
o Rozumie działania programu sterowanego zdarzeniami na przykładach gotowych projektów w systemie Delphi
o Stosuje programowanie sterowane zdarzeniami w systemie Delphi
o Wyświetla informacje w tablicach jednowymiarowych i dwuwymiarowych umieszczonych na formularzu w systemie Delphi
o Tworzy interfejs graficzny w systemie Delphi do programu napisanego w języku Pascal
o Pisze dla znanego algorytmu projekt w systemie Delphi
o Potrafi umieszczać podstawowe komponenty na formularzu w systemie Delphi i ustala ich własności w oknie własności
o Stosuje programowanie rekurencji i iteracji w projektach realizowanych w systemie Delphi
o Samodzielnie poznaje nowe elementy systemu Delphi i stosuje je w praktyce
o Programuje reakcje na wybrane zdarzenia występujące w projekcje w systemie Delphi
o Potrafi napisać projekt z interfejsem graficznym w systemie Delphi
o Przygotowuje dane testowe
o Aktywnie uczestniczy w zespołowych projektach programistycznych w systemie Delphi



CEL DZIAŁU:

Definiowanie i posługiwanie się obiektowym typem danych w systemie Delphi oraz komunikacja użytkownika z programem za pomocą graficznego interfejsu
Opracowała: Bożena Kolber

Umieść poniższy link na swojej stronie aby wzmocnić promocję tej jednostki oraz jej pozycjonowanie w wyszukiwarkach internetowych:

X


Zarejestruj się lub zaloguj,
aby mieć pełny dostęp
do serwisu edukacyjnego.




www.szkolnictwo.pl

e-mail: zmiany@szkolnictwo.pl
- największy w Polsce katalog szkół
- ponad 1 mln użytkowników miesięcznie




Nauczycielu! Bezpłatne, interaktywne lekcje i testy oraz prezentacje w PowerPoint`cie --> www.szkolnictwo.pl (w zakładce "Nauka").

Zaloguj się aby mieć dostęp do platformy edukacyjnej




Zachodniopomorskie Pomorskie Warmińsko-Mazurskie Podlaskie Mazowieckie Lubelskie Kujawsko-Pomorskie Wielkopolskie Lubuskie Łódzkie Świętokrzyskie Podkarpackie Małopolskie Śląskie Opolskie Dolnośląskie