Startuj z nami!

www.szkolnictwo.pl

praca, nauka, rozrywka....

mapa polskich szkół
Nauka Nauka
Uczelnie Uczelnie
Mój profil / Znajomi Mój profil/Znajomi
Poczta Poczta/Dokumenty
Przewodnik Przewodnik
Nauka Konkurs
uczelnie

zamów reklamę
zobacz szczegóły
uczelnie
PrezentacjaForumPrezentacja nieoficjalnaZmiana prezentacji
Redagujemy gazetę międzyszkolną Liceów Plastycznych

Od 01.01.2015 odwiedzono tę wizytówkę 1471 razy.
Chcesz zwiększyć zainteresowanie Twoją jednostką?
Zaprezentuj w naszym informatorze swoją jednostkę ->>>
* szkolnictwo.pl - najpopularniejszy informator edukacyjny - 1,5 mln użytkowników miesięcznie



Platforma Edukacyjna - gotowe opracowania lekcji oraz testów.



 

Projekt zajęć pozalekcyjnych dla młodziezy liceów plastycznych Polski północno-wschodniej pt. „Redagujemy gazetę międzyszkolną Liceów Plastycznych” przeznaczony został dla szkół plastycznych działających w Białymstoku, Olsztynie i Łomży. Jego główny cel to nawiązanie współpracy między Liceami Plastycznymi z różnych miast poprzez redagowanie wspólnej gazety uczniowskiej propagującej kulturę i sztukę w/w regionu.

 
PROJEKT ZAJĘĆ POZALEKCYJNYCH

DLA MŁODZIEZY LICEÓW PLASTYCZNYCH
POLSKI PÓŁNOCNO - WSCHODNIEJ

Autor : Zbigniew Wasiluk



A
INFORMACJA O PROJEKCIE
A 1.
Nazwa i adres placówki zgłaszającej projekt:
LP
im. Zygmunta Grottgera
w Supraślu
Tel./fax
7183-216
A 2.
Imię i nazwisko osób odpowiedzialnych za realizację projektu:

· Zbigniew Wasiluk – nauczyciel plastyk
· Tomasz Modelski –informatyk
Tel./fax



B
INFORMACJA DOTYCZĄCA PROJEKTU
B1.
Kategoria wiekowa, której dotyczy projekt
uczniowie szkół średnich: LP w Łomży, LP w Olsztynie, LP w Białymstoku
B2.
Nazwa projektu:
„ Redagujemy gazetę międzyszkolną Liceów Plastycznych”

B3
Tematyka :
Współczesna rzeczywistość zmusza szkoły do rywalizacji

w pozyskiwaniu klienta jakim są uczniowie i rodzice. Nasza placówka nastawia się również na zjawisko konkurencyjności na rynku oświatowym proponując zajęcia dla uczniów z LP. Ale jednocześnie koncepcja projektu nastawiona jest na zachęcenie młodzieży różnych szkół do wspólnego działania i tworzenia.


Projekt: „Redagujemy gazetę międzyszkolną Liceów Plastycznych” skierowany jest na współpracę międzyszkolną, jego główny cel to powstanie więzi między uczniami z różnych szkół- liceów plastycznych-
stworzenie możliwości samorealizacji młodzieży,
z uwzględnieniem ich potrzeb mi. akceptacji, nawiązywania stosunków interpersonalnych przy zastosowaniu technologii komputerowej
w kontaktach międzyludzkich. Jednocześnie jest efektem realizacji ścieżki edukacyjnej czytelniczej i medialnej.


B4.
Cele projektu:
· zjednoczenie uczniów z kilku szkół w celu redagowania wspólnej gazety uczniowskiej;
· wykorzystanie technologii informacyjnej w celu stworzenia gazety:
a) gromadzenie informacji – Internet
b) przesyłanie materiałów pocztą internetową
c) posługiwanie się programami komputerowymi – Word, Corel ..................itp.
d) składanie gazetki – drukowanie,
· kształcenie sprawności językowej, nauka percepcji w wyrażaniu własnej opinii,
· doskonalenie umiejętności w zakresie redagowania różnych form wypowiedzi
( wywiad, informacja, opowiadanie twórcze, sprawozdanie, recenzja, wiersz),
· rozwijanie wrażliwości i wyobraźni,
· kształcenie umiejętności wspólnego rozwiązywania problemów, twórczego działania
w grupie,
· rozwijanie takich cech osobowościowych jak odpowiedzialność, wytrwałość
i systematyczność,
· rozbudzanie potencjału twórczego młodzieży poprzez pracę metodami aktywnymi,
· kształcenie umiejętności rozwiązywania problemów i realizacji zadań
z użyciem technologii komputerowej,
· nauka twórczych, kreatywnych zachowań,
· radość płynąca ze wspólnego tworzenia,
· możliwość bezpośredniego korzystania z Internetu jako źródła zdobywania
i przesyłania informacji,
· uatrakcyjnienie czasu wolnego młodzieży,
· tworzenie więzi interpersonalnych, integrowanie młodzieży z różnych szkół
i środowisk.
B5.

Wynikające z celów zadania i harmonogram ich realizacji:
Realizacja celów będzie dokonywana przez zadania:
· zajęcia integracyjne i działania twórcze z wykorzystaniem różnych środków wyrazu;
· wycieczkę do wybranej redakcji gazety
· elementy dyskusji, wymiany myśli;
· zajęcia redakcyjne gazety uczniowskiej przy komputerach;
· wyszukiwanie informacji w Internecie i przesyłanie zebranych materiałów pocztą elektroniczną;
Organizacja i tematyka zajęć:
1. październik – wysłanie informacji do szkół
z ofertą zajęć, spotkanie organizacyjne: zebranie grupy uczniów,
przedstawienie celów i zadań zajęć oraz form i metod pracy;
2. listopad – wycieczka do redakcji gazety np. „Kuriera Porannego”
w celu poznania podstawowych działań przy powstawaniu gazety;
- dyskusja nad tematyką gazety,
- podział na grupy redakcyjne – tematyczne, przydział ról
- podanie form i metod realizacji tematyki zajęć,
- wyszukiwanie informacji w Internecie do poszczególnych działów tematycznych gazety;
3. grudzień – styczeń:
- przegląd zgromadzonych materiałów,
- składanie działów gazety np.: informacyjny, artystyczny
sportowy, przyrodniczy, regionalny, komputerowy
- oprawa graficzna,
- drukowanie i kolportaż gazety;
4. luty – kwiecień:
- gromadzenie materiałów do drugiego wydania gazety,
- przesyłanie informacji pocztą internetową,
- dyskusja nad zawartością gazety w grupach dyskusyjnych,
- dyskusja na forum internetowym na temat propozycji ciekawego i bezpiecznego spędzania wakacji, wyboru miejsca, które warto odwiedzić w czasie wakacji z nastawieniem na region uczniów z danej szkoły
- składanie, redagowanie i druk gazety,
- rozpowszechnianie drugiego numeru,
- porównanie dwóch powstałych numerów – dobre i złe strony gazetek – dyskusja,
- ewaluacja zajęć – przeprowadzenie ankiety wśród czytelników gazetki – zespołu redakcyjnego, uczniów ze współpracujących szkół, rodziców





B6.


Szczegółowy opis form realizacji projektu:
1. Zajęcia odbywać się będą w dwóch pracowniach – pracowni plastycznej
i w pracowni komputerowej.
2. Uczniowie pracować będą zbiorowo ok. 20 osób, w zespołach redakcyjnych oraz indywidualnie.
3. Odbędzie się 6 spotkań – zajęć po dwie godziny lekcyjne czyli 12 godz. lekcyjnych.
4. Zespoły redakcyjne z poszczególnych szkół będą utrzymywać ze sobą kontakt za pomocą Internetu.
Duży nacisk będzie kładziony na kontaktowanie się współpracujących uczniów
z różnych szkół przy pomocy Internetu.
Pracując nad projektem szczególną uwagę przywiązaliśmy do dania uczestnikom zajęć możliwości wyrażania swoich uczuć, przeżyć i myśli. Doskonałym sposobem na stworzenie właściwych warunków do rozwoju ucznia jest motywowanie go do zaspakajania swoich potrzeb poprzez szukanie odpowiedzi na pytania pojawiające się w trakcie poznawania najbliższego otocznia – środowiska. Niezwykle przydatne w realizacji naszego projektu okazały się formy pracy, które wykorzystaliśmy również w naszym projekcie są:
- gazeta szkolna i swobodne teksty jako podstawa kształcenia i doskonalenia języka ojczystego,
- „ doświadczenia poszukujące” jako podstawa do samodzielnej pracy uczniów w wybranych zakresach tematycznych,
- planowanie pracy indywidualnej i zbiorowej przez uczniów pod kierunkiem nauczyciela,
- różnorodne formy ekspresji artystycznej i technicznej jako formy wychowania,
- korespondencja i wymiana międzyszkolna jako sposoby szerokich kontaktów społecznych

B7
Opis planowanych metod realizacji projektu:


Metody –
oparte na pełnej aktywności, swobodnej ekspresji, zainteresowaniu pracą, zapewniające młodzieży maksymalny rozwój osobowości np.: dyskusja, rozmowa, ćwiczenia redakcyjne, rozwiązywanie problemów, pokaz, działalność praktyczna – praca z komputerem przy tworzeniu swobodnych tekstów, nawiązywanie kontaktów przy pomocy Internetu z uczniami innych szkół.


B8
Sposób upowszechniania proponowanych zajęć:
I. KARTA ZGŁOSZENIA UDZIAŁU UCZNIA
II. INFORMACJA O ZAJĘCIACH UMIESZCZONA NA STRONIE INTERNETOWEJ SZKOŁY
Ad.I
.....................................

...............................................

...............................................

...............................................
(nazwa i adres szkoły)

Liceum Plastyczne
w Supraślu


ZGŁOSZENIE UDZIAŁU

Zgłaszam udział ............ uczniów klas ........... naszej szkoły w zajęciach pozalekcyjnych w ramach projektu: „Redagujemy gazetę międzyszkolną Liceów Plastycznych”, prowadzonych przez Liceum Plastyczne im. Zygmunta Grottgera w Supraślu.




..............................................................
podpis nauczyciela






Supraśl, dn. ........................ 2006 r.


Autor: Zbigniew Wasiluk

Umieść poniższy link na swojej stronie aby wzmocnić promocję tej jednostki oraz jej pozycjonowanie w wyszukiwarkach internetowych:

X


Zarejestruj się lub zaloguj,
aby mieć pełny dostęp
do serwisu edukacyjnego.




www.szkolnictwo.pl

e-mail: zmiany@szkolnictwo.pl
- największy w Polsce katalog szkół
- ponad 1 mln użytkowników miesięcznie




Nauczycielu! Bezpłatne, interaktywne lekcje i testy oraz prezentacje w PowerPoint`cie --> www.szkolnictwo.pl (w zakładce "Nauka").

Zaloguj się aby mieć dostęp do platformy edukacyjnej




Zachodniopomorskie Pomorskie Warmińsko-Mazurskie Podlaskie Mazowieckie Lubelskie Kujawsko-Pomorskie Wielkopolskie Lubuskie Łódzkie Świętokrzyskie Podkarpackie Małopolskie Śląskie Opolskie Dolnośląskie