Startuj z nami!

www.szkolnictwo.pl

praca, nauka, rozrywka....

mapa polskich szkół
Nauka Nauka
Uczelnie Uczelnie
Mój profil / Znajomi Mój profil/Znajomi
Poczta Poczta/Dokumenty
Przewodnik Przewodnik
Nauka Konkurs
uczelnie

zamów reklamę
zobacz szczegóły
uczelnie
PrezentacjaForumPrezentacja nieoficjalnaZmiana prezentacji
Scenariusze zebrań z rodzicami

Od 01.01.2015 odwiedzono tę wizytówkę 7515 razy.
Chcesz zwiększyć zainteresowanie Twoją jednostką?
Zaprezentuj w naszym informatorze swoją jednostkę ->>>
* szkolnictwo.pl - najpopularniejszy informator edukacyjny - 1,5 mln użytkowników miesięcznie



Platforma Edukacyjna - gotowe opracowania lekcji oraz testów.



 

Rodzice powinni być naszymi partnerami i sprzymierzeńcami w pracy dydaktyczno-wychowawczej. Bez wzajemnego zaufania i współpracy nie osiągniemy zakładanych celów. Dlatego spotkania z rodzicami powinniśmy dobrze zaplanować, starannie się do nich przygotować. Przedstawiam scenariusze dwóch zebrań, które odbyły się w przyjaznej atmosferze i były bardzo udane.

Scenariusz zebrania z rodzicami I.


Data spotkania– 9.02.2006
Klasa V a
Cel i charakter spotkania
Informacyjne
Miejsce spotkania
Szkoła Podstawowa Nr 4 w Brodnicy, s.33
Czas spotkania
Godzina rozpoczęcia:16.30,
Godzina zakończenia: 18.30
Prowadzący
Wychowawca klasy: E. Rojek
Planowany porządek spotkania
1. Podsumowanie wyników w nauce i zachowaniu.
2. Wydarzenia z życia klasy
· rodzice wypisują znane im wydarzenia z życia klasy i przyklejają do tablicy, odczytanie,
· wychowawca pod spodem przykleja wszystkie wydarzenia i prezentuje je.
3. Stosunek dzieci do swoich obowiązków.
4. Problemy dydaktyczno- wychowawcze.
5. Sprawy różne:
Ø remonty w szkole,
Ø nowa tablica informacyjna,
Ø propozycje na ferie zimowe,
Ø wolne głosy,
Ø rozmowy indywidualne.
6. Ewaluacja –tarcza strzelnicza.
Materiały
Ø zaproszenia dla rodziców w kopertach,
Ø karteczki z wydrukowanymi ocenami z przedmiotów i zachowania, nieobecnościami, spóźnieniami,
Ø plansze:„Wydarzenia z życia klasy” i „Czy jesteście Państwo zadowoleni ze spotkania?” –technika ewaluacyjna „tarcza strzelnicza”.
Ø karteczki samoprzylepne (dla rodziców,
Ø karteczki samoprzylepne z wypisanymi przez wychowawcę wydarzeniami,
Ø długopisy,
Ø wydrukowana tabela „Co mogę zrobić dla klasy swojego dziecka?”
Ø tabela „Propozycje wycieczki”.
Dodatkowe atrakcje
Ø ławki ustawione w podkowę,
Ø kawa, herbata,
Ø ciasteczka,

Scenariusz zebrania z rodzicami II.


Data spotkania– 10.05.2006
Klasa V a
Cel i charakter spotkania
Informacyjno-szkoleniowe
Miejsce spotkania
Szkoła Podstawowa Nr 4 w Brodnicy, s.33
Czas spotkania
Godzina rozpoczęcia:16.30,
Godzina zakończenia: 18.30
Prowadzący
Wychowawca klasy: E. Rojek
Planowany porządek spotkania
1. Podsumowanie wyników w nauce.
2. Wydarzenia z życia klasy:
v Wycieczka do Zielonej Szkoły w Gaju – Grzmiący.
v Wybory Miss Szkoły.
v Dzień Ziemi, spotkanie z leśnikiem.
v Udział w konkursach przedmiotowych.
v Udział w zawodach sportowych.
v Wyjście do kina na film „Jan Paweł II”.
2. Stosunek dzieci do swoich obowiązków:
v składki klasowe,
v fluoryzacja,
v składki na Radę Rodziców,
v zajęcia korekcyjno- kompensacyjne.
v czytanie lektur,
v wpłaty na wycieczkę.
3. Problemy dydaktyczno- wychowawcze.
4. Warsztaty: „Komputer w życiu mojego dziecka”. Opracowanie w grupach zagadnień:
v Argumenty „za”.
v Argumenty „przeciw”.
v „Końcowy efekt uzależnienia od komputera”.
v „Jak pomóc naszym dzieciom w rozsądnym korzystaniu z komputera?”(końcowe wnioski)
Przedstawienie problematyki na forum rodziców, praca w grupach, prezentacja efektów przez przedstawicieli, wypracowanie końcowych wniosków.
5. Sprawy różne:
v podziękowania dla rodziców za pomoc w organizacji imprez i urządzaniu pracowni.
v wolne głosy,
v rozmowy indywidualne.
6. Ewaluacja- technika „kosz i walizeczka”
Materiały
v zaproszenia dla rodziców w kopertach,
v karteczki z ocenami z przedmiotów i zachowania, spóźnieniami, nieobecnościami,
v plansze:
· Argumenty „za”.
· Argumenty „przeciw”.
· Końcowy efekt uzależnienia od komputera”.
· Jak pomóc naszym dzieciom w rozsądnym korzystaniu z komputera?
· Kosz i walizeczka (ewaluacja).
v długopisy, flamastry,
v Tarcza „Stopień zadowolenia ze spotkania”.
Dodatkowe atrakcje
v ławki ustawione w kształcie dwóch stołów stojących naprzeciw siebie,
v kawa, herbata,
v ciasteczka, cukierki.

„Jak pomóc naszym dzieciom w rozsądnym korzystaniu z komputera?”

Wnioski końcowe „wypracowane” przez rodziców:

· wprowadzić do komputera hasło dostępu oraz zablokować nieodpowiednie dla dzieci strony internetowe,
· wprowadzić ograniczenia czasowe i postawić jasne warunki korzystania z komputera,
· nie pozwalać na korzystanie z gier „agresywnych”, zawierających przemoc,
· od czasu do czasu zezwalać tylko na „łagodne” gry,
· postarać się o interesujące programy (np. filmy przyrodnicze) i gry edukacyjne, zachęcać do atrakcyjnych form przygotowywania się do lekcji, poszerzania zainteresowań (np. wykonanie prezentacji multimedialnej, przygotowanie gazetek, krzyżówek, referatów, albumów, itp.),
· proponować inne, ciekawe dla dzieci sposoby spędzania wolnego czasu, szczególnie rekreację na świeżym powietrzu, obcowanie z naturą, uprawianie sportu,
· sprawdzać, jak dziecko korzysta z komputera i konsekwentnie wymagać przestrzegania zasad.

Opracowała Ewa Rojek

Umieść poniższy link na swojej stronie aby wzmocnić promocję tej jednostki oraz jej pozycjonowanie w wyszukiwarkach internetowych:

X


Zarejestruj się lub zaloguj,
aby mieć pełny dostęp
do serwisu edukacyjnego.




www.szkolnictwo.pl

e-mail: zmiany@szkolnictwo.pl
- największy w Polsce katalog szkół
- ponad 1 mln użytkowników miesięcznie




Nauczycielu! Bezpłatne, interaktywne lekcje i testy oraz prezentacje w PowerPoint`cie --> www.szkolnictwo.pl (w zakładce "Nauka").

Zaloguj się aby mieć dostęp do platformy edukacyjnej




Zachodniopomorskie Pomorskie Warmińsko-Mazurskie Podlaskie Mazowieckie Lubelskie Kujawsko-Pomorskie Wielkopolskie Lubuskie Łódzkie Świętokrzyskie Podkarpackie Małopolskie Śląskie Opolskie Dolnośląskie