Startuj z nami!

www.szkolnictwo.pl

praca, nauka, rozrywka....

mapa polskich szkół
Nauka Nauka
Uczelnie Uczelnie
Mój profil / Znajomi Mój profil/Znajomi
Poczta Poczta/Dokumenty
Przewodnik Przewodnik
Nauka Konkurs
uczelnie

zamów reklamę
zobacz szczegóły
uczelnie
PrezentacjaForumPrezentacja nieoficjalnaZmiana prezentacji
Sprawozdaniie z wykonywania funkcji egzaminatora OKE

Od 01.01.2015 odwiedzono tę wizytówkę 16209 razy.
Chcesz zwiększyć zainteresowanie Twoją jednostką?
Zaprezentuj w naszym informatorze swoją jednostkę ->>>
* szkolnictwo.pl - najpopularniejszy informator edukacyjny - 1,5 mln użytkowników miesięcznie



Platforma Edukacyjna - gotowe opracowania lekcji oraz testów.



 

W sprawozdaniu opisano cele, podjęte działania, opis i uzyskane efekty z przygotowania i pełnienia funkcji egzaminatora z chemii.


SPRAWOZDANIE Z WYKONYWANIA ZADAŃ EGZAMINATORA OKRĘGOWEJ KOMISJI EGZAMINACYJNEJ

I.
Cele ubiegania się o pełnienie funkcji egzaminatora:
- poszerzenie swojej działalności w zakresie nauczyciela chemii,
- dokładne zapoznanie się z wymaganiami egzaminacyjnymi,
- zdobycie nowych doświadczeń w zakresie oceniania,
- zdobycie umiejętności dobrej oceny nietypowych odpowiedzi uczniów w przypadku interpretacji złożonych procesów chemicznych,
- umiejętne wprowadzanie zasad oceniania zewnętrznego w proces dydaktyczny nauczyciela chemii,
- przygotowanie uczniów do prawidłowego wypełniania arkusza egzaminacyjnego,
- wymiana doświadczeń w zakresie sposobów realizacji standardów egzaminacyjnych,
- staranniejsza realizacja procesu dydaktycznego, w celu lepszego przygotowania swoich uczniów do egzaminu maturalnego

II. Etapy podjętych działań podczas ubiegania się o powołanie do zespołu egzaminatorów egzaminu maturalnego z chemii:

1. X 2001r. – złożenie wniosku o przyjęcie mojej kandydatury na egzaminatora w zakresie przeprowadzania egzaminu maturalnego z chemii
2. II 2002r. – udział w szkoleniu organizowanym przez OKE w Krakowie i uzyskanie kwalifikacji do przeprowadzania egzaminu maturalnego z chemii
3. IX 2002r. – otrzymanie zaświadczenia o wpisie do ewidencji egzaminatora okręgowej komisji egzaminacyjnej
4. X 2004r. – udział w konferencji dla nauczycieli w sprawie procedur organizowania i przeprowadzania egzaminu maturalnego
5. XI 2004r. – III 2005r. – rozwiązywanie zadań i ćwiczeń dla egzaminatorów w systemie MOODLE
6. 29 I 2005r. – szkolenie dla egzaminatorów egzaminu maturalnego z chemii organizowane przez OKE w Krakowie -
7. 29, 30 maja i 5,6 czerwca 2005r – czynne pełnienie funkcji egzaminatora – Umowa zlecenie 4482/MAT/MAT/2005 i 4821/MAT/MAT/2005
8. 12 X 2005r. – otrzymanie zaświadczenia o powołaniu do zespołu egzaminatorów egzaminu maturalnego z chemii – Zaświadczenie z OKE z dnia 12 października 2005r.

III. Opis przebiegu przygotowań, do pełnienia funkcji egzaminatora i uczestnictwa w sprawdzaniu arkuszy egzaminacyjnych:
Po ogłoszeniu przez OKE w Krakowie, możliwości wzięcia udziału w szkoleniu na egzaminatora, wypełniłam i złożyłam odpowiedni wniosek. Następnym etapem było wzięcie udziału w kilkudniowym szkoleniu prowadzonym przez panią Krystynę Traple. Na wstępie, ogólnie przypomnieliśmy zasady, sposoby dobrego oceniania oraz typy zadań i ich funkcje w sprawdzaniu osiągnięć uczniów. Drugim etapem tego kursu, była praca z arkuszami egzaminacyjnymi. Po zapoznaniu się z punktacją, zostały jasno sprecyzowane możliwe odpowiedzi uczniów i ustalone do nich punkty. Przeprowadziliśmy dyskusję pod kierunkiem pani Traple, jakie odpowiedzi mogą być uznane a jakie klasyfikujemy na 0 punktów.
Była to bardzo wyczerpująca praca. Zadziwiające i jednocześnie niepokojące okazało się to, że te same prace, oceniane przez różnych nauczycieli miały rozbieżności w przyznanych punktach, pomimo jasno sprecyzowanych zasad oceniania. Szkolenie kończył egzamin, po którym otrzymałam zaświadczenie o uzyskaniu kwalifikacji do przeprowadzania egzaminu maturalnego z chemii, a następnie o wpisie do rejestru egzaminatorów. Kolejny etap przygotowań do pełnienia funkcji egzaminatora rozpoczął się w ostatnim roku przed maturą, czyli od IX 2004 roku. Na konferencji, zorganizowanej w Zespole Szkół nr 5 podane zostały kolejne, niezbędne warunki, jakie trzeba spełnić aby wykonywać funkcję egzaminatora. W związku z tym, od listopada 2005r. aktywnie śledziłam stronę internetową OKE w Krakowie i rozwiązywałam zadania i ćwiczenia w systemie MOODLE.
W I 2005r. odbyłam ponowne szkolenie o podobnym charakterze jak pierwsze, gdzie intensywnie uczyliśmy się oceniać wypełnione arkusze maturalne. Po tych przygotowaniach, zostałam powołana na pełnienie funkcji egzaminatora w sesji wiosennej 2004/05. Pracowałam w grupie egzaminatorów oceniających arkusz II. Sprawdzanie odbywało się na 2 zjazdach sobotnio – niedzielnych. Była to bardzo męcząca i odpowiedzialna praca. Satysfakcja przyszła po otrzymaniu zaświadczenia, które potwierdzało dobre wypełnienie funkcji egzaminatora.

Uzyskane efekty:
1. Dla szkoły:
- podniesienie jakości pracy szkoły, poprzez dobre przygotowanie uczniów do oceniania zewnętrznego,
- poszerzenie zakresu działań kadry nauczycielskiej,
- osiągnięcie lepszych wyników egzaminu maturalnego,
- lepsze miejsce w rankingu szkół,
- umiejętne wykorzystanie wyników egzaminu zewnętrznego do opracowania programów naprawczych

2. Dla uczniów:
- poznanie zasad oceniania zewnętrznego,
- podniesienie poziomu przygotowania się do egzaminu maturalnego , poprzez zdobycie umiejętności precyzyjnego odpowiadania na pytania,
- poznanie typowych błędnych wypełnień arkusza egzaminacyjnego,
- poznanie przyczyn unieważnienia egzaminu maturalnego,
- lepsze zrozumienie i wykorzystanie standardów egzaminacyjnych w poszukiwaniu zadań przygotowujących do egzaminu maturalnego,
- zadowolenie uczniów z systematycznego wprowadzania zasad zewnętrznego oceniania podczas prac pisemnych i odpowiedzi ustnych,
- zadowolenie uczniów i rodziców, z ukierunkowania przygotowania do matury przez nauczyciela pełniącego funkcję egzaminatora

3. Dla mnie:
- udoskonalenie własnych umiejętności w zakresie oceniania,
- szersze spojrzenie na możliwość interpretacji procesów chemicznych i zjawisk chemicznych,
- poszerzenie wiedzy chemicznej,
- wprowadzenie oceniania zewnętrznego w pracy dydaktycznej,
- zadowolenie z możliwości pomocy uczniom w przygotowaniu do prawidłowego wypełniania arkusza egzaminacyjnego,
- dostrzeganie i poszukiwanie przyczyn popełniania przez uczniów typowych błędów
- dzielenie się swoją wiedzą i doświadczeniem,
- możliwość dokonania samooceny własnej pracy

IV. Kontynuacja pracy jako egzaminator egzaminu maturalnego z chemii
W tym roku szkolnym, również ubiegam się o możliwość ponownego oceniania arkuszy egzaminacyjnych w sesji wiosennej. Śledzę informacje na stronie OKE w Krakowie i zamierzam włączyć się do propozycji wzięcia udziału w organizowanych kursach, w tym również w systemie MOODLE.

15 grudnia 2005 roku                                                      

Elżbieta Wójcik

Umieść poniższy link na swojej stronie aby wzmocnić promocję tej jednostki oraz jej pozycjonowanie w wyszukiwarkach internetowych:

X


Zarejestruj się lub zaloguj,
aby mieć pełny dostęp
do serwisu edukacyjnego.




www.szkolnictwo.pl

e-mail: zmiany@szkolnictwo.pl
- największy w Polsce katalog szkół
- ponad 1 mln użytkowników miesięcznie




Nauczycielu! Bezpłatne, interaktywne lekcje i testy oraz prezentacje w PowerPoint`cie --> www.szkolnictwo.pl (w zakładce "Nauka").

Zaloguj się aby mieć dostęp do platformy edukacyjnej




Zachodniopomorskie Pomorskie Warmińsko-Mazurskie Podlaskie Mazowieckie Lubelskie Kujawsko-Pomorskie Wielkopolskie Lubuskie Łódzkie Świętokrzyskie Podkarpackie Małopolskie Śląskie Opolskie Dolnośląskie