Startuj z nami!

www.szkolnictwo.pl

praca, nauka, rozrywka....

mapa polskich szkół
Nauka Nauka
Uczelnie Uczelnie
Mój profil / Znajomi Mój profil/Znajomi
Poczta Poczta/Dokumenty
Przewodnik Przewodnik
Nauka Konkurs
uczelnie

zamów reklamę
zobacz szczegóły
uczelnie
PrezentacjaForumPrezentacja nieoficjalnaZmiana prezentacji
Rodzice to najważniejsi nauczyciele swoich dzieci

Od 01.01.2015 odwiedzono tę wizytówkę 2428 razy.
Chcesz zwiększyć zainteresowanie Twoją jednostką?
Zaprezentuj w naszym informatorze swoją jednostkę ->>>
* szkolnictwo.pl - najpopularniejszy informator edukacyjny - 1,5 mln użytkowników miesięcznie



Platforma Edukacyjna - gotowe opracowania lekcji oraz testów.



 

Jest to scenariusz spotkania z rodzicami ,w czasie których  starałam się uwrażliwić rodziców na ich szczególną , najważniejszą rolę  w motywowaniu dzieci do nauki szkolnej.

Scenariusz zebrania z rodzicami  uczniów klasy I.

Opracowany przez mgr Wiesławę Szpara.


TEMAT: RODZICE TO NAJWAŻNIEJSI NAUCZYCIELE SWOICH DZIECI.

Cele:
·        Wspomaganie umiejętności wychowawczych rodziców;

·        Budowanie właściwych relacji rodziców ze szkołą i nauczycielami;

·        Uwrażliwienie rodziców na problemy dzieci w szkole i w domu;

·        Przedstawienie rodzicom osiągnięć dzieci.


Materiały: rysunki dzieci na tematy: Kim chciałbym zostać? Co najlepiej lubię robić w domu ? , arkusz papieru z tabelą , karty osiągnięć edukacyjnych uczniów za marzec, karta pracy.


Czas: około 60 minut.


Przebieg zebrania:
1.      Praca w kręgu .


·        Przywitanie.

Zabawa U swojego dziecka lubię ...
Rodzice kolejno wymieniają jedną cechę swojeg9 dziecka, którą szczególnie lubią. Jeśli nauczyciel ma swoje dziecko, rozpoczyna zabawę, np.: U swojego -dziecka lubię dołeczki w policzkach, które pojawiają się, kiedy się uśmiecha.

·        Rozmowa o różnicach między nauką w szkole a nauką w domu.

Kto to jest nauczyciel?

Czy rodzice są nauczycielami swoich dzieci?

- Czym różni się nauczanie w szkole od nauczania w domu?

Nauczyciel przygotowuje na szarym papierze tabelę. Jedną część wypełnia sam przed zebraniem, drugą część wypełniają rodzice w czasie zebrania. Nauczyciel zapisuje propozycje rodziców.


Nauka w szkole
Nauka w domu
-praca zbiorowa
- nauka w wyznaczonym czasie i w określonych ramach organizacyjnych

 -ocenianie

- nauczyciel narzucony przez szkołę

-tematyka zajęć w dużym stopniu zależna od programu nauczania

- regulamin szkolny





……………………………………..

………………………………………….



……………………………………….


………………………………………


………………………………………..


…………………………………..



- Czym powinni się różnić nauczyciele w szkole od nauczycieli- rodziców?
- Co chcielibyście państwo wiedzieć o nauczaniu dzieci?
Rady dla rodziców (karty pracy)
·       Najlepszym nauczycielem jest ten, kto nie wygląda nu nauczyciela
·        Reaguj na trudności dziecka wtedy, kiedy samo o to poprosi lub kiedy zaobserwujesz, że problem je przerasta.
·       Staraj się, żeby nauka zawierała elementy zabawy.
·       Stawiaj na samodzielność dziecka.
·       Wykorzystuj naturalne sytuacje do przekazywania dzieciom swojej  wiedzy i doświadczeń.
·       Nie przesadzaj z nagradzaniem dziecka. Samo uczenie się ma walor nagradzający, Dziecko powinno się uczyć dla siebie, a nie dla nagrody.
·       Ucz dziecko reagować na porażki. Powinno ono wiedzieć, że porażki zdarzają się w życiu każdego człowieka, a każda z nich po­winna czynić człowieka silniejszym.
·       Dyskusja na temat rad zaprezentowanych przez nauczycielaUzupeł­nienie listy o sugestie rodziców.
2.    Ćwiczenie Czy znasz swoje dziecko?(karty pracy).
Rodzice odwracają karty pracy i odpowiadają na pytania:
- Co twoje dziecko najbardziej lubi robić w domu?
-     Kim chciałoby zostać twoje dziecko w przyszłości?
Po zapisaniu przez odziców odpowiedzi nauczyciel rozdaje rysunki dzieci. Rodzice mogą porównać swoje odpowiedzi z rysunkowymi odpowiedziami dzieci na te same pytania.
- Wypowiedzi rodziców na temat zgodności odpowiedzi.

3.Prezentacja prac dzieci, które zostały wykonane w ostatnim okresie.  Rodzice oglądają prace rysunkowe , pisemne , maja okazję zobaczyć postępy swoich dzieci w każdej dziedzinie.
4.     Rozdanie kart osiągnięć edukacyjnych uczniów za marzec.
5.Rozmowy indywidualne z rodzicami.
Jeżeli istnieje taka potrzeba, przy okazji każdego spotkania należy poświęcić czas dla rodziców, którzy potrzebuj ą indywidualnej roz­mowy o swoim dziecku. Wyjaśniamy różne sprawy dotyczące na­uki, zachowania lub samopoczucia dziecka w szkole.
Do Rodziców!
·        Każde dziecko jest indywidualnością i ma własne, najlepsze dla
siebie sposoby zdobywania wiedzy.
·        Stając się dla dzieci dobrymi wzorami, zachęcacie je do nauki.

LITERATURA
1.   Gordon T., Wychowanie bez porażek w szkole. Instytut Wydaw-
niczy Pax, Warszawa 2002.
2.    Green G. W., Jak pomagać dziecku w nauce. Warszawa 1997.
3.    Kawalec J., Rola środowiska rodzinnego w wychowaniu dziec­ka sukcesu, w: "Edukacja i Dialog" 512002.

Mgr Wiesława Szpara

Umieść poniższy link na swojej stronie aby wzmocnić promocję tej jednostki oraz jej pozycjonowanie w wyszukiwarkach internetowych:

X


Zarejestruj się lub zaloguj,
aby mieć pełny dostęp
do serwisu edukacyjnego.




www.szkolnictwo.pl

e-mail: zmiany@szkolnictwo.pl
- największy w Polsce katalog szkół
- ponad 1 mln użytkowników miesięcznie




Nauczycielu! Bezpłatne, interaktywne lekcje i testy oraz prezentacje w PowerPoint`cie --> www.szkolnictwo.pl (w zakładce "Nauka").

Zaloguj się aby mieć dostęp do platformy edukacyjnej




Zachodniopomorskie Pomorskie Warmińsko-Mazurskie Podlaskie Mazowieckie Lubelskie Kujawsko-Pomorskie Wielkopolskie Lubuskie Łódzkie Świętokrzyskie Podkarpackie Małopolskie Śląskie Opolskie Dolnośląskie