Startuj z nami!

www.szkolnictwo.pl

praca, nauka, rozrywka....

mapa polskich szkół
Nauka Nauka
Uczelnie Uczelnie
Mój profil / Znajomi Mój profil/Znajomi
Poczta Poczta/Dokumenty
Przewodnik Przewodnik
Nauka Konkurs
uczelnie

zamów reklamę
zobacz szczegóły
uczelnie
PrezentacjaForumPrezentacja nieoficjalnaZmiana prezentacji
Tydzień dni otwartych - W zdrowym ciele zdrowy duch

Od 01.01.2015 odwiedzono tę wizytówkę 1687 razy.
Chcesz zwiększyć zainteresowanie Twoją jednostką?
Zaprezentuj w naszym informatorze swoją jednostkę ->>>
* szkolnictwo.pl - najpopularniejszy informator edukacyjny - 1,5 mln użytkowników miesięcznie



Platforma Edukacyjna - gotowe opracowania lekcji oraz testów.



 

Zdrowe i prawidłowo rozwijające się dziecko jest wielkim szczęściem rodziców. Wszystkim zalezy aby dzieci wzrastały ,by pod kazdym względem rozwijały się prawidłowo, a więc były zdrowe , grzeczne, kolezeńskie pragniemy, aby wyrosły na ludzi sprawnych zaradnych.
Zdrowie i jego rozwój zalezą przede wszystkim od wpływów otoczenia,czyli środowiska w którym dziecko wzrasta.Bardzo wazne jest kształtowanie i promowanie zdrowego stylu zycia juz od najmłodszych lat. Stylu,który wyznaczać bedzie konkretne zachowania , przyzwyczajenia i nawyki "prozdrowotne" jednostki w okresie dziciństwa,by następniedominować w jej dorosłym zyciu.

HASŁO TYGODNIA: W ZDROWYM CIELE ZDROWY DUCH

Grupa 5 - latki

Cele ogólne: Kształtowanie aktywnych postaw i nawyków dzieci wobec zdrowia. Pokazywanie rodzicom sposobu organizowania działań, podczas których dzieci zdobywają samodzielnie doświadczenie, są aktywne, a jednocześnie rozwiązują różne problemy. Stworzenie dzieciom sytuacji budzących ich emocje, radość, zadowolenie.


Poniedziałek pod hasłem: Czystość to zdrowie.

Cele ogólne: Wyjaśnienie ogólnego pojęcia zdrowie.

Zapoznanie z prawidłowym sposobem i etapami mycia rąk

Budzenie wiary dzieci w swoje możliwości podczas tworzenia i działania. Uczenie się dbania o własne rzeczy. Odzwierciedlenie ruchami i gestami treści zawartych w opowiadaniu i piosence.

Cele operacyjne: Dz. wie i przestrzega kolejne etapy mycia rąk.

Dz. potrafi dbać o własne rzeczy.

Dz. potrafi odzwierciedlić ruchem i gestami treści zawartych w opowiadaniu i piosence.


Przebieg dnia:
  1. Ćwiczenia poranne: Wielkoludy i krasnoludy.
  2. ,,W łazience” – róbcie to co robi kotek: pokaz kukiełki.
  3. ,,Przedszkolaczek mały, duży...” – recytacja wiersza; przypomnienie o mydle, wodzie, ręczniku.
  4. ,,Czysta Kasia” – historyjka obrazkowa, rozmowa o osiąganiu zdrowia.
  5. Działania w grupach: pranie ubranek dla lalek, mycie samochodu.
  6. Elementy dramy ,,Co robimy w łazience” – bez słów.
  7. Działanie według wyboru: Ręczniki – projektowanie wzorów z figur geometrycznych; Przyrządy toaletowe – lepienie z plasteliny; Dobieranie przyjaznych par – odrysowywanie, wycinanie, naklejanie na kolorowy karton.

Wtorek pod hasłem: Bawimy się dbając o czystość naszego otoczenia.


Cele ogólne: Poznawanie sposobów wykorzystywania surowców wtórnych do zabawy. Poznanie pożądanych cech czystego otoczenia. Pamiętanie o nie rzucaniu papierków, uczulenie na estetykę otoczenia, Zapoznanie ze sposobem oklejania pudeł makulatury, Rozpoznawanie dźwięków z kasety: woda, pralka, odkurzacz, szorowanie.

Cele operacyjne: Dz. potrafi wykorzystać surowce wtórne do zabawy.

Dz. zna cechy czystego otoczenia .

Dz. potrafi działać tak, aby w otoczeniu było czysto w myśl określonych

zasad.

Dz. zna sposób oklejania pudeł makulaturą.


Przebieg dnia:
  1. Zabawa ilustrowana do pios. ,,Jesienna orkiestra”(Kalendarz muz.).
  2. ,,Brudas” – historyjka obrazkowa. Tworzenie według analogii (o innym zachowaniu) – rysowanie mazakami.
  3. Ubieranie lalek odpowiednio do pory roku; urządzenie ,,Kącika czyścioszka” (prace w zespołach) –wycinanie ,lepienie z plasteliny przyborów toaletowych.
  4. ,,Cukierkowe drzewko” – co byłoby gdyby dzieci rzucały papierki na dywan.
  5. Wyklejamy pudełka kartonowe gazetami z myślą o adaptacji na kosze.
  6. ,,W poszukiwaniu pojemników na odpady” – wyprawa na dół przedszkola; oglądanie i segregowanie: szkło, plastyk i papier.

Środa pod hasłem: Sport to zdrowie.

Cele ogólne: Uświadomienie dzieciom znaczenia ruchu dla prawidłowego funkcjonowania organizmu.

Rozwijanie pomysłowości, innowacji twórczej podczas realizacji zadań ruchowych oraz tematu pracy plastycznej.

Doskonalenie płynności ruchów ramion.

Ukazywanie możliwości pracy zespołowej w dużym formacie w nietypowej,a bliskiej dzieciom sytuacji.

Budzenie radosnej atmosfery.

Cele operacyjne: Dz. rozumie znaczenie ruchu dla prawidłowego funkcjonowania organizmu.

Dz. potrafi realizować zadania ruchowe oraz temat pracy plastycznej.

Dz. potrafi pracować w zespole.

Przebieg dnia:
  1. Zabawa z kostką obrazkową i liczbową: zrób to tyle razy ile było kropek.
  2. Teatr ,,Duchy” według W. Chotomskiej w wykonaniu nauczycielek i personelu: puenta – w zdrowym ciele zdrowy duch.
  3. Zestaw ćwiczeń gimnastycznych według Labana: wyrabianie umiejętności łączenia ruchów z muzyką, kształcenie motoryki w zakresie zwinności.
  4. W parach - plakaty malowane farbą klejową, dużym pędzlem na temat:. ,,Lubię sport” (podłoga).
  5. Rozszerzamy historyjkę o Kasi – dzieci tworzą opowiadanie o ruchu.

Czwartek pod hasłem: Jedzmy zdrowo i wesoło.

Cele ogólne: Ukazanie zależności pomiędzy odżywianiem i zdrowiem (warzywa i owoce – źródła witamin), wzbogacenie słownika o wyrazy: witaminy, zdrowie, jarzyny.

Zapoznanie ze skutkami niewłaściwego ubierania się i sposobami domowego leczenia: syropy.

Cele operacyjne: Dz. wie jakie są zależności pomiędzy odżywianiem i zdrowiem.

Dz. zna znaczenie wyrazów witaminy, zdrowie, jarzyny.

Dz. zna skutki niewłaściwego ubierania się.

Dz. zna sposoby domowego leczenia.
Przebieg dnia:
  1. Ćwiczenia oddechowe ,,Serwetkowe dmuchawce, kule, wietrzyki”.
  2. ,,Przeziębienie Krzysia” – opowiadanie nauczycielki. Działania dzieci syrop z cebuli i buraka (mycie, obieranie, drążenie, sypanie cukru)
  3. Zabawy badawcze z solą, cukrem, wodą, cytryną (smak) wg. E. Gruszczyk- Kolczyńskiej
  4. Prace w zespołach:
I ,,Surówka krasnoludków” – kapusta, ogórek, pomidor, cebula.

II ,,Owocowe szaszłyki” – jabłko, marchew, papryka, winogron, ser.

III ,,Owocowy koktajl” – maślanka, mrożone owoce.

  1. Zaczarowane serwetki – dzieci chętne: rysowanie pędzlem na serwetce bibułkowej (rozpływające się kontury)
  2. Tworzymy album o zdrowej żywności – rysowanie kart mazaki.

Piątek pod hasłem: Dentysta to nasz przyjaciel.

Cele ogólne: Rozumienie potrzeby dbania, kontrolowania i leczenia zębów.

Przezwyciężanie lęku do lekarza stomatologa.

Zapoznanie z charakterystycznymi cechami przedmiotów: zęby, szczotka, pasta. Ustalenie wyniku dodawania i odejmowania podczas manipulowania przedmiotami

Swobodne odtwarzanie ról wynikających z utworu.

Cele operacyjne: Dz. wie że należy dbać, kontrolować i leczyć zęby.

Dz. zna charakterystyczne cechy przedmiotów: zęby, szczotka, past
Dz. potrafi ustalać wynik dodawania odejmowania podczas manipulowania przedmiotami.

Dz. potrafi odtworzyć role wynikające z utworu.

Przebieg dnia:
  1. Zabawa inscenizowana do piosenki ,,Szkolni lekarze” z kasety magnetof.
  2. Kto ma pomysł na laurkę dla pani stomatolog ? – burza mózgów.
  3. Rozmowa przy tablicy graficznej ,,U dentysty”
  4. Spotkanie z panią stomatolog . Słuchanie wskazówek i rad, mycie zębów według instrukcji dentystki.
  5. Ćwiczenia ortofoniczne ,,Boli ząbek”: aj, ej, au, och, bee.
  6. ,,Pudełko skarbów” – indywidualne ustalanie ,,ile jest?” – dokładanie.
  7. Zabawa z elementami dramy ,,Czyścioszek” ,,Słabeusz”
Opracowała i prowadziła:

Danuta Rytel

Umieść poniższy link na swojej stronie aby wzmocnić promocję tej jednostki oraz jej pozycjonowanie w wyszukiwarkach internetowych:

X


Zarejestruj się lub zaloguj,
aby mieć pełny dostęp
do serwisu edukacyjnego.




www.szkolnictwo.pl

e-mail: zmiany@szkolnictwo.pl
- największy w Polsce katalog szkół
- ponad 1 mln użytkowników miesięcznie




Nauczycielu! Bezpłatne, interaktywne lekcje i testy oraz prezentacje w PowerPoint`cie --> www.szkolnictwo.pl (w zakładce "Nauka").

Zaloguj się aby mieć dostęp do platformy edukacyjnej




Zachodniopomorskie Pomorskie Warmińsko-Mazurskie Podlaskie Mazowieckie Lubelskie Kujawsko-Pomorskie Wielkopolskie Lubuskie Łódzkie Świętokrzyskie Podkarpackie Małopolskie Śląskie Opolskie Dolnośląskie