Startuj z nami!

www.szkolnictwo.pl

praca, nauka, rozrywka....

mapa polskich szkół
Nauka Nauka
Uczelnie Uczelnie
Mój profil / Znajomi Mój profil/Znajomi
Poczta Poczta/Dokumenty
Przewodnik Przewodnik
Nauka Konkurs
uczelnie

zamów reklamę
zobacz szczegóły
uczelnie
PrezentacjaForumPrezentacja nieoficjalnaZmiana prezentacji
Zabawy w małej sali

Od 01.01.2015 odwiedzono tę wizytówkę 34937 razy.
Chcesz zwiększyć zainteresowanie Twoją jednostką?
Zaprezentuj w naszym informatorze swoją jednostkę ->>>
* szkolnictwo.pl - najpopularniejszy informator edukacyjny - 1,5 mln użytkowników miesięcznie



Platforma Edukacyjna - gotowe opracowania lekcji oraz testów.



 

Gry i zabawy ruchowe to bardzo lubiana przez dzieci w wieku szkolnym forma aktywności ruchowej. Z myślą o wszystkich nauczycielach, szczególnie nauczania zintegrowanego, którzy nie mają dostępu do sali gimnastycznej przedstawiam zabawy, które mozna przeprowadzić w klasie lekcyjnej jak równiez podczas dyskotek klasowych.

ZABAWY  W  MAŁEJ  SALI

1. Przedstaw się.
Uczniowie siedzą w kręgu po turecku lub na krzesełkach. Nauczyciel lub jeden z uczniów stoi w  środku trzymając w ręce piłkę (lub woreczek, kulkę z papieru). Rzuca do uczniów w dowolnej kolejności, którzy po złapaniu muszą podać swoje imię z przymiotnikiem lub inną częścią mowy, które go określają.
Cel: integracja z innymi przedmiotami.

2. Wąż na krzesełkach.
 Dzieci siedzą w kręgu na krzesełkach. Jedno miejsce jest wolne. Jedno dziecko stoi  wewnątrz koła. Na sygnał dzieci kolejno siadają na przesuwającym się wolnym miejscu. Dziecko stojące w środku stara się dogonić puste krzesełko i usiąść na nim zanim zostanie zajęte.
Cel: kształtowanie refleksu.

3. Prowadzenie niewidomego.
Dzieci dobierają się parami. Jedno ma zawiązane oczy- jest niewidome, drugie jest przewodnikiem. Przewodnicy używając zwrotów: w prawo, w lewo, stój… przeprowadzają niewidomych w inne miejsce sali. Najlepszy przewodnik to ten którego niewidomy najmniej razy trącił się z innym.
Cel: kształtowanie zaufania do kolegi.

4. Znaki zodiaku ( miesiące).
Dzieci siedzą w kręgu po turecku lub na krzesełkach. Do ustawionego w środku koszyczka wrzucamy jednego cukierka mówiąc znak zodiaku (nazwę miesiąca).
Dzieci urodzone w tym czasie próbują zabrać cukierek. Najszybszy zwycięża.
Cel: wyrabianie szybkiej reakcji

5. Kim jestem?
Osoba, która ma na plecach kartkę z nazwą zwierzęcia zadaje grupie pytania, np.
Czy jestem ptakiem (ssakiem)?
Czy mam futerko?
Zabawa kończy się gdy pytający odgadnie jakim jest zwierzęciem.
Cel: ćwiczenie umiejętności zadawania pytań,
        integracja z innymi przedmiotami.

6. Zagroda.
Przygotowujemy po 2 kartki z tą samą nazwą zwierzęcia, np. kot, kot, pies, pies. Każde dziecko losuję jedną kartkę, którą nikomu nie pokazuje. Potem ruchem naśladuje swoje zwierzątko i szuka swojej pary. W ten sposób zwierzęta – dzieci odnajdują się.
Cel: umiejętność naśladowania i rozpoznawania zwierząt.
7.Zabawa z balonami.
Ustawienie w dwóch rzędach. Nadmuchane, ale nie zawiązane balony podajemy między nogami. Ostatnia osoba w rzędzie siada na balonie, aby pękł. Zwycięża rząd, któremu pęknie balon.
Cel: umiejętność współdziałania w zespole,
        rozwijanie sprawności manualnej.

8. Taniec z balonem.
Nadmuchane balony dziewczyny przywiązują do nogi, potem szukają partnera do tańca. W czasie tańca partner chroni balon partnerki, ale zadeptuje innej parze. Zwycięża para, która najdłużej zachowa swój balon.
Cel: rozwijanie zwinności, gibkości i sprytu.

9. Wirujący krąg.
Podwójny krąg- po tyle samo osób. Wewnętrzne koło odwraca się na zewnątrz a zewnętrzne do wewnątrz. Dzieci stojące naprzeciw siebie tworzą parę. W czasie trwania muzyki koła wirują, każde w inną stronę. Gdy muzyka milknie pary muszą się odszukać. Wygrywa para, która odnajdzie się najszybciej.
Cel: rozwijanie zdrowej rywalizacji,
       kształtowanie szybkiej reakcji.

10. Krokodylki- zabawa przy muzyce.
Każdy dostaje klamerkę i stara się przypiąć ją komuś. Należy szybko umykać przed klamerkami i szybko pozbywać się ich. Gdy muzyka ucichnie, liczymy ile kto ma klamerek. Wygrywa osoba, która ma ich najmniej.
Cel: doskonalenie sprytu i zwinności.

11.Wirująca czapeczka- zabawa przy muzyce.
Dzieci siedzą w kręgu po turecku lub na krzesełkach. W czasie trwania muzyki dzieci szybko przekazują sobie czapkę, w której na karteczkach napisane są różne zadania. Gdy muzyka cichnie dziecko trzymające czapkę losuje zadanie i wykonuje je.
Cel: kształtowanie szybkości,
       integracja z innymi przedmiotami.

12.Klepanka.
Dzieci siedzą w kręgu po turecku. Na sygnał dzieci po kolei uderzają 1 raz o podłogę, np. w prawą stronę. Aby zmienić kierunek uderzeń (klepnięć)  któreś dziecko musi klepnąć 2 razy. Teraz kolejka idzie w lewą stronę. Osoba, która nie zauważy zmiany kierunku uderzeń odpada. Zwycięża dziecko,  które nie popełni żadnego błędu.
Cel: uspokojenie i wyciszenie dzieci,
        kształtowanie uwagi i spostrzegawczości

Zabawy opracowały:
Danuta Jarocha
Beata Kubaczyk

Umieść poniższy link na swojej stronie aby wzmocnić promocję tej jednostki oraz jej pozycjonowanie w wyszukiwarkach internetowych:

X


Zarejestruj się lub zaloguj,
aby mieć pełny dostęp
do serwisu edukacyjnego.




www.szkolnictwo.pl

e-mail: zmiany@szkolnictwo.pl
- największy w Polsce katalog szkół
- ponad 1 mln użytkowników miesięcznie




Nauczycielu! Bezpłatne, interaktywne lekcje i testy oraz prezentacje w PowerPoint`cie --> www.szkolnictwo.pl (w zakładce "Nauka").

Zaloguj się aby mieć dostęp do platformy edukacyjnej




Zachodniopomorskie Pomorskie Warmińsko-Mazurskie Podlaskie Mazowieckie Lubelskie Kujawsko-Pomorskie Wielkopolskie Lubuskie Łódzkie Świętokrzyskie Podkarpackie Małopolskie Śląskie Opolskie Dolnośląskie