Startuj z nami!

www.szkolnictwo.pl

praca, nauka, rozrywka....

mapa polskich szkół
Nauka Nauka
Uczelnie Uczelnie
Mój profil / Znajomi Mój profil/Znajomi
Poczta Poczta/Dokumenty
Przewodnik Przewodnik
Nauka Konkurs
uczelnie

zamów reklamę
zobacz szczegóły
uczelnie
PrezentacjaForumPrezentacja nieoficjalnaZmiana prezentacji
Analiza kontekstowa testu gimnazjalnego

Od 01.01.2015 odwiedzono tę wizytówkę 5087 razy.
Chcesz zwiększyć zainteresowanie Twoją jednostką?
Zaprezentuj w naszym informatorze swoją jednostkę ->>>
* szkolnictwo.pl - najpopularniejszy informator edukacyjny - 1,5 mln użytkowników miesięcznie



Platforma Edukacyjna - gotowe opracowania lekcji oraz testów.



 

Po egzaminie gimnazjalnym oraz po testach diagnozujących nauczyciele w zespołach dokonują analizy wyników. Na ich podstawie klasyfikuje się szkołę, klasę oraz ucznia do odpowiednich poziomów :niski,wysoki, średni itp., formułuje się wnioski i pisze programy naprawcze. Taka analiza jest niepełna, jeśli nie uwzględnia czynników zewnętrznych wpływających na uzyskane wyniki. Mogą to być czynniki środowiskowe, rodzina, zaburzenia i deficyty uczniów.

Po egzaminie próbnym, w którym wzięło udział 51 uczniów , 2 uczniów sklasyfikowano w poziomie bardzo niskim, 7- w poziomie niskim i 6-w poziomie nizej średnim.
Uczniowie z poziomu bardzo niskiego posiadają orzeczenia z poradni psychologiczno- pedag.
Stosuje się wobec nich obnizenie wymagań do poziomu koniecznego, niestety nie uwzględnia się tego w testach gimnazjalnych stąd słabe wyniki.
7 uczniów z poziomu niskiego i 6 nizej średniego mają deficyty w postaci:
21% uczniów to dyslektycy mający fragmentaryczne lub parcjalne deficyty w obrębie funkcji percepcyjno- motorycznych
42% to uczniowie ze znacznymi zaległościami dydaktycznymi spowodowanymi trudną sytuacją środowiskową i rodzinną(bezrobocie i patologie)
57% uczniów pochodzi z niepelnych lub zrekonstruowanych rodzin, w ktorych brak systematycznego kontaktu ze szkołą stymulującego osiągnięcia dydaktyczne uczniów
35% to uczniowie wobec których stosowano przemoc fizyczną lub psychiczną, mają niską samoocenę
64% to uczniowie, którzy nie radzą sobie ze stresem w sytuacjach związanych z ocenianiem, wymagają terapii związanej z redukowaniem napięcia emocjonalnego.

*uwaga! uczeń moze znajdować się jednocześnie w kilku wymienionych grupach.


Danuta Bochniarz
Gimnazjum w Karpaczu

Umieść poniższy link na swojej stronie aby wzmocnić promocję tej jednostki oraz jej pozycjonowanie w wyszukiwarkach internetowych:

X


Zarejestruj się lub zaloguj,
aby mieć pełny dostęp
do serwisu edukacyjnego.




www.szkolnictwo.pl

e-mail: zmiany@szkolnictwo.pl
- największy w Polsce katalog szkół
- ponad 1 mln użytkowników miesięcznie




Nauczycielu! Bezpłatne, interaktywne lekcje i testy oraz prezentacje w PowerPoint`cie --> www.szkolnictwo.pl (w zakładce "Nauka").

Zaloguj się aby mieć dostęp do platformy edukacyjnej




Zachodniopomorskie Pomorskie Warmińsko-Mazurskie Podlaskie Mazowieckie Lubelskie Kujawsko-Pomorskie Wielkopolskie Lubuskie Łódzkie Świętokrzyskie Podkarpackie Małopolskie Śląskie Opolskie Dolnośląskie