Startuj z nami!

www.szkolnictwo.pl

praca, nauka, rozrywka....

mapa polskich szkół
Nauka Nauka
Uczelnie Uczelnie
Mój profil / Znajomi Mój profil/Znajomi
Poczta Poczta/Dokumenty
Przewodnik Przewodnik
Nauka Konkurs
uczelnie

zamów reklamę
zobacz szczegóły
uczelnie
PrezentacjaForumPrezentacja nieoficjalnaZmiana prezentacji
Sławni Polacy - Sławni Austriacy

Od 01.01.2015 odwiedzono tę wizytówkę 1824 razy.
Chcesz zwiększyć zainteresowanie Twoją jednostką?
Zaprezentuj w naszym informatorze swoją jednostkę ->>>
* szkolnictwo.pl - najpopularniejszy informator edukacyjny - 1,5 mln użytkowników miesięcznie



Platforma Edukacyjna - gotowe opracowania lekcji oraz testów.



 

Projekt edukacyjny przeznaczony do realizacji na godzinach wychowawczych  w klasach I – III Gimnazjum Publicznego im. Ludwika Szymoniaka w Sobótce w ramach międzynarodowego projektu „Euro – Sport – przyjaźń i tolerancja sposobem na życie”

opracowanie: mgr I. Nowaczyk, mgr K. Tomaszewską i mgr J. Walczak

1. Cele projektu:

Metoda projektu pozwoli rozwinąć takie umiejętności uczniów, jak: formułowanie problemu, korzystanie z różnych źródeł informacji, ocena ich wiarygodności, ćwiczenie różnych sposobów zapisywania i prezentowania zebranych materiałów, przygotowanie i praktykowanie wystąpień publicznych, podejmowanie decyzji grupowych.
Projekt pozwoli ponadto na rozwinięcie przez uczniów umiejętności związanych z podejmowaniem konkretnych działań: od fazy ich planowania i poszukiwania wsparcia aż po ich realizację i ocenę.
Warto podkreślić, że większość decyzji związanych z realizacją projektu uczniowie będą podejmowali samodzielnie. Będą więc, bardziej niż w wielu innych sytuacjach szkolnych, odpowiedzialni za skutki decyzji i ich wpływ na realizowane zadanie.

2. Instrukcja projektu:

a) Jest to projekt, który będzie realizowany w poszczególnych klasach, zatem konieczne przy jego realizacji będzie:
Ø Udzielanie sobie informacji (wymiana informacji)
Ø Wspólne podejmowanie decyzji
Ø Słuchanie się nawzajem
Ø Rozwiązywanie ewentualnych konfliktów
Ø Zaangażowanie innych w pracę
Ø Samoocena postępów w pracy
Ø Ustalenie miejsca i czasu odbywanych spotkań pomiędzy reprezentantami klas



b) Przydział konkretnych zadań do opracowania w klasach:
v
Grupa I
Wybierzcie rodzaj gry, którą wykorzystacie w projekcie (może to być jakaś wasza ulubiona gra, do której postarajcie się dodać wymyślone przez was reguły; możecie też wymyślić zupełnie nowa grę)
- nazwa gry
- dokładne, czytelne zasady gry (instrukcja)
v
Grupa II
Zbierzcie materiał związany z „wielkimi”, nieprzeciętnymi osobowościami polskimi i austriackimi
- na podstawie zebranego materiału ułóżcie pytania dotyczące tych osobowości
- uzgodnijcie z grupą I ilość potrzebnych w grze pytań

v Grupa III
Zaprojektujcie i wykonajcie wszystkie potrzebne elementy gry, takie jak: plansza, pionki, kostka itp. (w porozumieniu z grupą I)


v
Grupa IV
Wykonajcie pudełko do gry; zaprojektujcie logo gry, które możecie umieścić na pudełku, bądź oddzielnie (w dowolnej formie)

v Grupa V
Przygotujcie krótką prezentację komputerową, w której zaprezentujecie wybitne osobowości austriackie i polskie (ich życiorysy, dorobek życiowy i zawodowy, ciekawostki)
- działajcie w porozumieniu z grupą II, która na bazie waszej prezentacji przygotuje pytania do gry


Jest to projekt, który będzie realizowany w klasach, dlatego należy wybrać kilka osób, które będą koordynatorami projektu. Do ich obowiązków będzie należało ułatwianie wzajemnych kontaktów pomiędzy członkami klas, informowanie o postępach pracy itp.

c) Prezentacja projektu:

§ Jest to ostatni etap realizacji projektu, podczas którego uczniowie muszą zaprezentować innym własną interpretację danego tematu lub inne wyniki swej pracy. Najważniejsze znaczenie mają tutaj umiejętności wyboru i syntezy informacji oraz jasnego i atrakcyjnego ich przedstawienia
§ Formę prezentacji określają same klasy, np. wykład, odczytywanie pracy pisemnej, pokaz filmu video, prezentacja komputerowa, różnego rodzaju gry i zabawy angażujące innych uczniów
§ Czas przeznaczony na prezentację każdej z klas powinien wynieść 15 – 20 minut
§ Audytorium w trakcie prezentacji stanowić będą przede wszystkim pozostali uczniowie klas, których można zaprosić
§ Gotowa gra planszowa zostanie zaprezentowana rówieśnikom ze szkoły partnerskiej w Austrii (wspólna zabawa)

d) Po zakończeniu projektu zasadne jest skłonienie uczniów do refleksji nad podjętymi działaniami i ich efektami – ankieta

Proponowane pytania:
1. Czy zrealizowaliście zamierzone przez waszą klasę cele?
Co teraz, po pracy, zrobilibyście inaczej?
2. Jakie trudności napotkaliście przy realizacji projektu i jak je rozwiązaliście?
3. Czy wasz projekt zakończył się sukcesem czy klęską?
Dlaczego tak uważasz?
4. Czy wzięlibyście udział w realizacji podobnego projektu edukacyjnego?


Projekt edukacyjny
EURO – GRA
„Sławni Polacy – sławni Austriacy”

ANKIETA EWALUACYJNA

1 . Czy zrealizowaliście zamierzone przez wasza klasę cele?
? TAK ? NIE
Co teraz , po pracy zrobilibyście inaczej ?
.....................................................................
.....................................................................

2. Jakie trudności napotkaliście przy realizacji projektu i jak je rozwiązaliście?
.....................................................................
.....................................................................

3. Czy wasz projekt zakończył się sukcesem ?
? TAK ? NIE
4. Czy wzięlibyście udział w realizacji podobnego projektu edukacyjnego?
? TAK ? NIE
a) Jest to projekt, który będzie realizowany w poszczególnych klasach, zatem konieczne przy jego realizacji będzie:
Ø Udzielanie sobie informacji (wymiana informacji)
Ø Wspólne podejmowanie decyzji
Ø Słuchanie się nawzajem
Ø Rozwiązywanie ewentualnych konfliktów
Ø Zaangażowanie innych w pracę
Ø Samoocena postępów w pracy
Ø Ustalenie miejsca i czasu odbywanych spotkań pomiędzy reprezentantami klas

Umieść poniższy link na swojej stronie aby wzmocnić promocję tej jednostki oraz jej pozycjonowanie w wyszukiwarkach internetowych:

X


Zarejestruj się lub zaloguj,
aby mieć pełny dostęp
do serwisu edukacyjnego.




www.szkolnictwo.pl

e-mail: zmiany@szkolnictwo.pl
- największy w Polsce katalog szkół
- ponad 1 mln użytkowników miesięcznie




Nauczycielu! Bezpłatne, interaktywne lekcje i testy oraz prezentacje w PowerPoint`cie --> www.szkolnictwo.pl (w zakładce "Nauka").

Zaloguj się aby mieć dostęp do platformy edukacyjnej




Zachodniopomorskie Pomorskie Warmińsko-Mazurskie Podlaskie Mazowieckie Lubelskie Kujawsko-Pomorskie Wielkopolskie Lubuskie Łódzkie Świętokrzyskie Podkarpackie Małopolskie Śląskie Opolskie Dolnośląskie