Startuj z nami!

www.szkolnictwo.pl

praca, nauka, rozrywka....

mapa polskich szkół
Nauka Nauka
Uczelnie Uczelnie
Mój profil / Znajomi Mój profil/Znajomi
Poczta Poczta/Dokumenty
Przewodnik Przewodnik
Nauka Konkurs
uczelnie

zamów reklamę
zobacz szczegóły
uczelnie
PrezentacjaForumPrezentacja nieoficjalnaZmiana prezentacji
Stworzenie bezpiecznego środowiska

Od 01.01.2015 odwiedzono tę wizytówkę 1470 razy.
Chcesz zwiększyć zainteresowanie Twoją jednostką?
Zaprezentuj w naszym informatorze swoją jednostkę ->>>
* szkolnictwo.pl - najpopularniejszy informator edukacyjny - 1,5 mln użytkowników miesięcznie



Platforma Edukacyjna - gotowe opracowania lekcji oraz testów.



 

Bezpieczne środowisko to temat, który jest często poruszany na każdym etapie kształcenia. Proponuję zastosować znaki drogowe do omówienia tego tematu w klasach początkowych, ale nie tylko. Niech uczniowie sami tworzą scenki sytuacyjne przedstawiając to co zagraża ich poczuciu bezpieczeństwa oraz modele bezpiecznego środowiska projektując znaki regulujące i ukazujące bezpieczne otoczenie. w ten sposób dajemy dzieciom okazję do twórczej aktywności realizując zarazem założone cele i zadania.

TEMAT : Stworzenie bezpiecznego środowiska.
CEL OGÓLNY : Szukanie sytuacji stwarzającej nam poczucie bezpieczeństwa. Stworzenie bezpiecznego środowiska.
CELE OPERACYJNE :
UCZEŃ:
- zna sposoby rozwiązywania problemów bez przemocy,
- wie gdzie zwrócić się o pomoc w sytuacjach zagrożenia,
- zna konsekwencje zachowań agresywnych,
- zna znaki drogowe.
UCZEŃ POTRAFI:
- pracować w grupie,
- dobrać odpowiednie wyrazy i zna ich znaczenie,
- uzupełnić asocjogram i odpowiedzieć na pytania w nim zawarte,
- rozwiązać zagadki tematyczne,
- przedstawić za pomocą znaku drogowego sytuacje zagrażające naszemu bezpieczeństwu w szkole i w klasie,
- przedstawić w scence różne sytuacje zagrażające naszemu bezpieczeństwu,
- wspólnie rozwiązywać problemy.



METODY : słowna , oglądowa , praktycznego działania, aktywizujące: burza mózgów, asocjogram
FORMY PRACY : zbiorowa jednolita,
indywidualna zróżnicowana,
grupowa zróżnicowana.

ŚRODKI DYDAKTYCZNE : asocjogram, zagadki, znaki drogowe, karty pracy


PLAN LEKCJI

I FAZA WSTĘPNA
Siedzimy w kręgu
Rozwiązanie zagadek.
„Stoi na drodze, na jednej nodze i pokazuje drogę.” (DROGOWSKAZ)
„Stoją przy drogach na długich nogach. Wcale nie są to ptaki. Jak jeździć trzeba nauczyć mogą drogowe...” (ZNAKI)
„Gdy czerwone światło świeci, stójcie w miejscu dzieci. Gdy światło zielone, marsz na drugą stronę.” (SYGNALIZACJA ŚWIETLNA)
Przypomnienie znaków drogowych,
Po co są znaki drogowe?
Co to znaczy czuć się bezpiecznie?
Co powoduje, że czujemy się bezpiecznie?
II FAZA WŁAŚCIWA
Wprowadzenie do części właściwej zajęć.
Aby czuć się bezpiecznie trzeba:
pkt.1 Wiedzieć jak rozwiązywać problemy bez przemocy.
pkt.2 Wiedzieć, gdzie zwrócić się o pomoc w sytuacji zagrożenia.
pkt.3 Znać konsekwencje zachowań agresywnych.
Tworzenie 3 grup.
Każda grupa przygotowuje scenkę przedstawiającą sytuację zagrażającą naszemu poczuciu bezpieczeństwa. Wszystkie grupy razem próbują ten problem rozwiązać.

Każda grupa otrzymuje asocjogram, w który wpisuje odpowiedzi na w/w punkty, następnie grupy wymieniają się pracami i dopisują swoje propozycje rozwiązań.

III FAZA KOŃCOWA
Wyciągnięcie wniosków.
Rysowanie w zeszycie ZNAKÓW, które będą albo ostrzegać, albo informować, albo zakazywać lub nakazywać


Krystyna Deptuła

Umieść poniższy link na swojej stronie aby wzmocnić promocję tej jednostki oraz jej pozycjonowanie w wyszukiwarkach internetowych:

X


Zarejestruj się lub zaloguj,
aby mieć pełny dostęp
do serwisu edukacyjnego.




www.szkolnictwo.pl

e-mail: zmiany@szkolnictwo.pl
- największy w Polsce katalog szkół
- ponad 1 mln użytkowników miesięcznie




Nauczycielu! Bezpłatne, interaktywne lekcje i testy oraz prezentacje w PowerPoint`cie --> www.szkolnictwo.pl (w zakładce "Nauka").

Zaloguj się aby mieć dostęp do platformy edukacyjnej




Zachodniopomorskie Pomorskie Warmińsko-Mazurskie Podlaskie Mazowieckie Lubelskie Kujawsko-Pomorskie Wielkopolskie Lubuskie Łódzkie Świętokrzyskie Podkarpackie Małopolskie Śląskie Opolskie Dolnośląskie