Startuj z nami!

www.szkolnictwo.pl

praca, nauka, rozrywka....

mapa polskich szkół
Nauka Nauka
Uczelnie Uczelnie
Mój profil / Znajomi Mój profil/Znajomi
Poczta Poczta/Dokumenty
Przewodnik Przewodnik
Nauka Konkurs
uczelnie

zamów reklamę
zobacz szczegóły
uczelnie
PrezentacjaForumPrezentacja nieoficjalnaZmiana prezentacji
Wyszukiwanie informacji w sieci Internet

Od 01.01.2015 odwiedzono tę wizytówkę 1701 razy.
Chcesz zwiększyć zainteresowanie Twoją jednostką?
Zaprezentuj w naszym informatorze swoją jednostkę ->>>
* szkolnictwo.pl - najpopularniejszy informator edukacyjny - 1,5 mln użytkowników miesięcznie



Platforma Edukacyjna - gotowe opracowania lekcji oraz testów.



 

Konspekt lekcji informatyki albo kółka informatycznego w klasie V lub VI. Dotyczy wyszukiwania informacji w Internecie na stronach o podanym adresie, co zapobiega przed dotarciem uczniów do niepożądanych wiadomości. Na lekcji można atrakcyjnie doskonalić wśród uczniów umiejętność czytania tekstu ze zrozumieniem.

Temat: Wyszukiwanie informacji w sieci Internet.

Cel główny lekcji:
- posługiwanie się przeglądarką Internet Explorer
Cele operacyjne:
a) wiadomości i ich rozumienie:
* uczeń określa znaczenie przycisków na pasku narzędziowym przeglądarki Internet Explorer
* uczeń zna budowę adresu strony www
* uczeń zna składniki portali internetowych i ich przeznaczenie
* uczeń zna Internet jako źródło zdobywania informacji
* uczeń ma świadomość jakie zagrożenia niesie nieumiejętne korzystanie z zasobów Internetu
b) umiejętności:
* uczeń będzie umiał sprawnie obsługiwać przeglądarkę Intrernet Explorer
* uczeń będzie wiedział jak wyszukiwać informacje korzystając z podanych adresów stron www
* doskonalenie sprawnej i efektywnej pracy grupowej
* wdrażanie czytania tekstu ze zrozumieniem

Metody: pogadanka, instruktaż, ćwiczenia (dwie osoby przy komputerze).

Środki dydaktyczne:
Komputery połączone w sieć z dostępem do Internetu z każdego stanowiska uczniowskiego.
Oprogramowanie niezbędne do obsługi Internetu - Internet Explorer.

Przebieg lekcji:
I część organizacyjna:
Zapoznanie uczniów z tematem zajęć (zadaniem jakie mają uczniowie wykonać), celem i umiejętnościami jakie powinni posiąść po wykonaniu zadań z lekcji, powtórzenie wiadomości przydatnych na lekcji.

II faza środkowa – podanie nowych informacji popartych ćwiczeniami uczniów wykonywanymi według instruktażu:
1. Obsługa przeglądarki Internet Explorer z uwzględnieniem przycisków narzędziowych: Wstecz - powrót do strony poprzednio oglądanej (jeśli jest to strona początkowa, przycisk jest nieaktywny); Dalej - przejście do strony następnej (jeżeli wcześniej wracaliśmy – w przeciwnym wypadku przycisk jest nieaktywny); Zatrzymaj - powoduje zatrzymanie procesu ładowania strony, używamy go, gdy chcemy zatrzymać zbyt długo ładującą się stronę lub zmienić wybrany adres; Start - każda przeglądarka posiada swoją stronę startową, czyli ładowaną w momencie jej uruchomienia, jeżeli chcemy powrócić do niej wybieramy ten przycisk.
2. Budowa adresu strony www - www.nazwa.com.pl -skrót World Wide Web, nazwa serwera, skrót typu organizacji, skrót kraju.
3. Podanie przykładów portali internetowych: np. onet.pl, wp.pl, polska.pl.
4. Wyszukiwanie informacji przy pomocy portalu internetowego (polska.pl-informacji o mieście Czerwińsk, onet.pl – pogody, wp.pl – w encyklopedii Mickiewicz Adam.)
5. Zwrócenie uwagi na zagrożenia wynikające z nieumiejtnego korzystania z Internetu.
6. Rozdanie kart pracy uczniom – praca w zespołach dwuosobowych.


KARTA PRACY

Imię i nazwisko ......................................................................................
Wyszukaj informacje na stronach o podanych adresach, wykorzystując przeglądarkę internetową – Internet Explorer.
Adres strony Zakres wyszukiwanych informacji Miejsce na wpis odnalezionych informacji
www.sieciaki.pl Wyjaśnij, co to jest netykieta i podaj jej trzy główne zasady.   
www.polska.pl Podaj wagę, długość skrzydeł oraz dzioba bociana białego  
www.zoo.wrocław.pl Poszukaj informacji na temat historii Wrocławskiego ZOO i podaj dokładną datę jego założenia.  
www.ewarszawa.com Napisz jak długo Warszawa jest stolicą Polski i słownie zapisz ilu ma mieszkańców.  
www.wiem.onet.pl Wpisz informacje o Mikołaju Koperniku i podaj: Jaki procent treści hasła możesz odczytać i co trzeba zrobić, aby zobaczyć resztę?  


III faza końcowa – podsumowanie wpisów do kart pracy, sformułowanie wniosków końcowych.

Grażyna Stiens-Falk, SP 18 w Płocku

Umieść poniższy link na swojej stronie aby wzmocnić promocję tej jednostki oraz jej pozycjonowanie w wyszukiwarkach internetowych:

X


Zarejestruj się lub zaloguj,
aby mieć pełny dostęp
do serwisu edukacyjnego.




www.szkolnictwo.pl

e-mail: zmiany@szkolnictwo.pl
- największy w Polsce katalog szkół
- ponad 1 mln użytkowników miesięcznie




Nauczycielu! Bezpłatne, interaktywne lekcje i testy oraz prezentacje w PowerPoint`cie --> www.szkolnictwo.pl (w zakładce "Nauka").

Zaloguj się aby mieć dostęp do platformy edukacyjnej




Zachodniopomorskie Pomorskie Warmińsko-Mazurskie Podlaskie Mazowieckie Lubelskie Kujawsko-Pomorskie Wielkopolskie Lubuskie Łódzkie Świętokrzyskie Podkarpackie Małopolskie Śląskie Opolskie Dolnośląskie