Startuj z nami!

www.szkolnictwo.pl

praca, nauka, rozrywka....

mapa polskich szkół
Nauka Nauka
Uczelnie Uczelnie
Mój profil / Znajomi Mój profil/Znajomi
Poczta Poczta/Dokumenty
Przewodnik Przewodnik
Nauka Konkurs
uczelnie

zamów reklamę
zobacz szczegóły
uczelnie
PrezentacjaForumPrezentacja nieoficjalnaZmiana prezentacji
Projekt edukacyjno prewencyjny dla I klas

Od 01.01.2015 odwiedzono tę wizytówkę 1434 razy.
Chcesz zwiększyć zainteresowanie Twoją jednostką?
Zaprezentuj w naszym informatorze swoją jednostkę ->>>
* szkolnictwo.pl - najpopularniejszy informator edukacyjny - 1,5 mln użytkowników miesięcznie



Platforma Edukacyjna - gotowe opracowania lekcji oraz testów.



 

Myślą przewodnią tych przedsięwzięć było przekazanie młodzieży treści edukacji komunikacyjnej w formie zabawy, ekspresji plastycznej i technicznej. Nie trzeba chyba nikogo przekonywać do tego, że bezpieczeństwo na drodze jest inwestycją we własne życie. Nadrzędnym celem zajęć i imprez było przygotowanie uczniów do bezpiecznego uczestnictwa w ruchu drogowym, bowiem aby zwiększyć bezpieczeństwo młodzieży trzeba przede wszystkim kształtować ich postawy. Propagować poszanowanie prawa i partnerstwo na drodze. Przeprowadzanie podobnych akcji ma przybliżać i utrwalać w młodych ludziach, bądź, co bądź - przyszłych kierowcach, pożądane na drodze zachowania.

PROJEKT EDUKACYJNO – PRWEWENCYJNY
DLA I KLAS
w Gimnazjum nr 4 w Rumi


„Bezpieczeństwo na drodze, to nie przypadek”.


Opracowała:
nauczyciel
techniki i informatyki
Beata Kryża

W roku szkolnym 2003/2004 odbył się, w Gimnazjum nr 4 w Rumi, cykl zajęć i imprez propagujących ideę bezpieczeństwa wśród młodzieży tematycznie związanych z hasłem roku:
„Bezpieczeństwo na drodze, to nie przypadek”.

Myślą przewodnią tych przedsięwzięć było przekazanie młodzieży treści edukacji komunikacyjnej w formie zabawy, ekspresji plastycznej i technicznej. Nie trzeba chyba nikogo przekonywać do tego, że bezpieczeństwo na drodze jest inwestycją we własne życie. Nadrzędnym celem zajęć i imprez było przygotowanie uczniów do bezpiecznego uczestnictwa w ruchu drogowym, bowiem aby zwiększyć bezpieczeństwo młodzieży trzeba przede wszystkim kształtować ich postawy. Propagować poszanowanie prawa i partnerstwo na drodze. Przeprowadzanie podobnych akcji ma przybliżać i utrwalać w młodych ludziach, bądź, co bądź - przyszłych kierowcach, pożądane na drodze zachowania.
Uczniowie naszego Gimnazjum, wcześniej Szkoły Podstawowej nr 7 w Rumi, od kilku lat uczestniczą w międzyszkolnym turnieju bezpieczeństwa ruchu drogowego. Wszelkie podjęte działania, które tu opisuję miały przede wszystkim propagować ideę świadomego uczestnictwa i bezpieczeństwa w ruchu drogowym oraz wyłonić najlepszych uczniów do drużyny reprezentującej naszą szkołę w międzyszkolnym turnieju BRD.

Celem imprez było:
1. Propagowanie idei świadomego bezpieczeństwa w ruchu drogowym
2. Popularyzowanie zasad i przepisów ruchu drogowego
3. Kształtowanie nawyków właściwego zachowania się na drodze zarówno w charakterze pieszych jak i kierujących
4. Popularyzowanie roweru jako środka transportu, a także rekreacji i sportu
5. Uzyskanie karty rowerowej

Imprezy i zajęcia posiadały różnorodną formę i prowadzone były różnymi metodami aktywizującymi tak, aby poruszana tematyka była atrakcyjna i ciekawa dla młodzieży. Uczniowie mogli wykazać się umiejętnościami technicznymi i plastycznymi oraz wiedzą z zakresu Ruchu Drogowego, jak również sprawnością fizyczną pokonując tor przeszkód podczas Szkolnego Turnieju BRD.

Obyły się również imprezy towarzyszące, które dopełniły i wzbogaciły całe to przedsięwzięcie, a były to:

1. Prezentacja szkolnego księgozbioru tematycznie związanego z Bezpieczeństwem
Ruchu Drogowego. Biblioteka szkolna podejmując akcję BRD, ogłosiła konkurs wśród
czytelników na:
„najlepszego szaradzistę roku”, przygotowała krzyżówki, szarady i rebusy
2. Prelekcja wygłoszona dla klas I przez st. sierż. Mariusza Madzińskiego z prewencji
Policji w Wejherowie, który przestrzegał młodych uczestników ruchu drogowego przed
czyhającymi niebezpieczeństwami na drodze.
3. Wydanie specjalne gazetki szkolnej „Ogryzek” poświęcone bezpieczeństwu młodzieży,
a w nim między innymi wywiad przeprowadzony z Naczelnikiem sekcji prewencji
komisariatu Policji w Rumi – komisarzem M. Dybikowskim..
4. Opracowanie gazetki ściennej pt. „Historia jednośladów”, – której celem było
zapoznanie uczniów z historią techniki i komunikacji oraz poznanie sławnych
wynalazców i konstruktorów.



Zamierzone osiągnięcia:

Uczeń powinien:

- umieć bezpiecznie poruszać się w drodze do i ze szkoły
- poprawnie ustalić kolejność przejazdu przez skrzyżowanie różnego rodzaju
- rozróżniać i poprawnie interpretować znaczenie znaków i sygnałów drogowych
- poprawnie rozwiązywać testy i krzyżówki
- korzystać z programów komputerowych
- korzystać z Kodeksu Ruchu Drogowego


KILKA REFLEKSJI KOŃCOWYCH.

Nauczyciele, jak i uczniowie pozytywnie ocenili przygotowane imprezy. W swoich opiniach podkreślali zróżnicowanie form i metod, które angażowały bardzo dużą liczbę uczniów, przekazanie wiedzy z zakresu bezpieczeństwa na drodze w interesujący sposób oraz dostarczenie odbiorcom przeżyć estetycznych. Uczniom najbardziej podobała się forma Quizu, gdzie przedstawiciele wszystkich klas I mogli zmierzyć się z „rywalami”, walcząc o miejsce w drużynie reprezentującej naszą szkołę w międzyszkolnym turnieju BRD. Atrakcję stanowiły również nagrody rzeczowe ufundowane przez Radę Rodziców dla trzech najlepszych zespołów oraz dla uczniów biorących udział w konkursach indywidualnych: plastycznym i technicznym.
Należy cieszyć się z faktu, że młodzież wykazała tak wielkie zainteresowanie problemem bezpieczeństwa na drodze i w pełni uświadamia sobie jego ważność. Tym bardziej, że z przeprowadzanych przeze mnie badań wśród uczniów klas I, które pozwalają mi zdiagnozować stan wiedzy i kwalifikacji uczniów w zakresie Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego oraz określić oczekiwania młodzieży wynika, że znaczna część osób badanych nie posiada dokumentu uprawniającego do jazdy rowerem po drogach publicznych.
Wskazane jest, zatem pogłębianie a także aktualizowanie wiedzy i umiejętności młodzieży gimnazjalnej w tym zakresie oraz kształtowanie postaw i nawyków zapewniających bezpieczeństwo wszystkim uczestnikom ruchu drogowego.

Metody ewaluacji osiągnięć uczniów:

1. testy teoretyczne
2. testy praktyczne (sprawnościowy tor przeszkód)
3. testy komputerowe
4. obserwacja pracy uczniów
5. konkurs – Quiz z wiedzy o BRD
6. ankiety anonimowe – „Diagnoza kwalifikacji i oczekiwań uczniów”

Umieść poniższy link na swojej stronie aby wzmocnić promocję tej jednostki oraz jej pozycjonowanie w wyszukiwarkach internetowych:

X


Zarejestruj się lub zaloguj,
aby mieć pełny dostęp
do serwisu edukacyjnego.




www.szkolnictwo.pl

e-mail: zmiany@szkolnictwo.pl
- największy w Polsce katalog szkół
- ponad 1 mln użytkowników miesięcznie




Nauczycielu! Bezpłatne, interaktywne lekcje i testy oraz prezentacje w PowerPoint`cie --> www.szkolnictwo.pl (w zakładce "Nauka").

Zaloguj się aby mieć dostęp do platformy edukacyjnej




Zachodniopomorskie Pomorskie Warmińsko-Mazurskie Podlaskie Mazowieckie Lubelskie Kujawsko-Pomorskie Wielkopolskie Lubuskie Łódzkie Świętokrzyskie Podkarpackie Małopolskie Śląskie Opolskie Dolnośląskie