Startuj z nami!

www.szkolnictwo.pl

praca, nauka, rozrywka....

mapa polskich szkół
Nauka Nauka
Uczelnie Uczelnie
Mój profil / Znajomi Mój profil/Znajomi
Poczta Poczta/Dokumenty
Przewodnik Przewodnik
Nauka Konkurs
uczelnie

zamów reklamę
zobacz szczegóły
uczelnie
PrezentacjaForumPrezentacja nieoficjalnaZmiana prezentacji
Zapobiegamy pożarom

Od 01.01.2015 odwiedzono tę wizytówkę 1702 razy.
Chcesz zwiększyć zainteresowanie Twoją jednostką?
Zaprezentuj w naszym informatorze swoją jednostkę ->>>
* szkolnictwo.pl - najpopularniejszy informator edukacyjny - 1,5 mln użytkowników miesięcznie



Platforma Edukacyjna - gotowe opracowania lekcji oraz testów.



 

Ciekawą metodą pracy w nauczaniu zintegrowanym jest konstruowanie gier matematycznych. Mają one szerokie zastosowanie szczególnie przy realizacji celów wychowawczych. W czasie gry, oprócz wykonywania działań matematycznych, zieci utrwalają sobie pozytywne sytuacje, zachowania.

Aldona Duklewska Szkoła Podstawowa w Kurowie

Temat: Zapobiegamy pożarom

Cele
    Uczeń:
  • wie, jakie sytuacje grożą pożarem
  • wie, jak zachować się w czasie pożaru
  • zna numer do straży pożarnej 998
  • tworzy grę matematyczną o tematyce przeciwpożarowej
  • przedstawia daną sytuację za pomocą symbolicznej ilustracji
  • ocenia i klasyfikuje zachowania pozytywne i negatywne
  • układa opowiadanie do podanych ilustracji
  • ustala reguły gry
  • czyta ze zrozumieniem - eliminuje zbędne zdania
  • dodaje i odejmuje w zakresie 100
Metody: słowne, aktywizujące – tworzenie gry matematycznej, drama

Środki dydaktyczne: rozsypanki zdaniowe - hasła, teksty do czytania ze zrozumieniem, plansza gry, pomoce typu Montessori: materiał matematyczny – tablice kropek, tablice mnożenia; materiał językowy,

Formy pracy: zbiorowa, grupowa, indywidualna

PRZEBIEG ZAJĘĆ
  1. Powitanie - podawanie piłki z wypowiadaniem zwrotów grzecznościowych: Proszę Kasiu; Dziękuję Basiu.
  2. Nawiązanie do głośnego, tragicznego wydarzenia związanego z pożarem- historia bohaterskiego czynu 9-letniego Brajana z Łodzi.
    • Podanie celu lekcji: Będziemy rozmawiać na temat bezpieczeństwa przeciwpożarowego oraz zachowania się w czasie pożaru.
  3. Tworzenie gry matematycznej o tematyce przeciwpożarowejLosowanie zdań określających sytuacje pozytywne i negatywne Dzieci bawią się zapałkami.
    W lesie pali się ognisko.
    Na trawie leży wyrzucona szklana butelka.
    Rolnicy wypalają łąki.
    Dziecko widząc pożar dzwoni do straży pożarnej.
    Harcerze gaszą ognisko wodą.
    Strażacy gaszą pożar.
  4. Zamiana zdań oznajmujących na zdania rozkazujące – układanie haseł przeciwpożarowych, zapis na "zapałkach" z papieru.
  5. Układanie "zapałek" w kształcie wyrazu OGIEŃ, przyklejanie na planszy.
  6. Wykonanie symbolicznego rysunku ilustrującego tą sytuację na małych karteczkach wielkości pola gry planszowej.
  7. Wspólne uzupełnianie pustej planszy gry wykonanymi ilustracjami.
  8. Przyklejanie zdań na planszy klasyfikującej sytuacje pozytywne i negatywne.
  9. Opowiadanie treści historyjki gry.
  10. Ustalanie reguł gry np. za sytuacje pozytywne premia przeskok- dodanie 7 pól do przodu, sytuacje negatywne cofanie – odjęcie 8 pól do tyłu. W czasie gry uczniowie najpierw wykonują działanie matematyczne, później ruch pionkiem.
    • Dzwonimy do straży pożarnej.
      • Podanie numeru telefonu do straży pożarnej –998
      • Rozmowa o tym, co należy przekazać w zgłoszeniu pożaru
      • Eliminowanie zbędnych informacji w zgłoszeniach o pożarze. Czytanie ze zrozumieniem – wykreślanie informacji nieistotnych
        Zad.trudniejsze
              Wykreśl zbędne zdania.Dzień dobry, mówi Jan Nowak.Jestem uczniem szkoły podstawowej.Dzwonię z domu kolegi, bo tu przyszedłem się pobawić.Na ulicy Lipowej 12 pali się dom.Ten budynek jest bardzo ładny.Proszę przyjeżdżać bardzo szybko.

        Zad. łatwiejsze
             Wykreśl zbędne wyrazy.Dzień dobry, dziękuję, mówi Jan Nowak.Na ulicy Lipowej 12 pali się opala się dom.
      • Ćwiczenia dramowe – Dzwonimy do straży pożarnej.
    • Ćwiczenie zachowania się w czasie pożaru w domu lub w szkole
      • Zachowaj spokój.
      • Wychodź z klasy i z budynku pod opieką nauczyciela.
      • Gdy jest dym, poruszaj się pochylony tuż przy ziemi.
      • Przed otwarciem drzwi sprawdź ich temperaturę.
    • Praca na materiale Montessori
    • Podsumowanie dnia w kręgu.
      • Dzisiaj dowiedziałem się ........
      • Zapamiętałem .......
    • Ewaluacja – Pociąg
            Pociąg mknie po szynach. Pierwszy wagon symbolizuje pełne Zadowolenie ( po zajęciach) uczestników, którzy jadą w tym wagoniku.
      Następne wagoniki wiozą tych mniej zadowolonych i niezadowolonych z zajęć i z samych siebie. Uczniowie zaznaczają kropkami w odpowiednim wagoniku, tym, który odzwierciedla ich nastrój po zajęciach.
    Aldona Duklewska

    Umieść poniższy link na swojej stronie aby wzmocnić promocję tej jednostki oraz jej pozycjonowanie w wyszukiwarkach internetowych:

    X


    Zarejestruj się lub zaloguj,
    aby mieć pełny dostęp
    do serwisu edukacyjnego.




    www.szkolnictwo.pl

    e-mail: zmiany@szkolnictwo.pl
    - największy w Polsce katalog szkół
    - ponad 1 mln użytkowników miesięcznie




    Nauczycielu! Bezpłatne, interaktywne lekcje i testy oraz prezentacje w PowerPoint`cie --> www.szkolnictwo.pl (w zakładce "Nauka").

    Zaloguj się aby mieć dostęp do platformy edukacyjnej




    Zachodniopomorskie Pomorskie Warmińsko-Mazurskie Podlaskie Mazowieckie Lubelskie Kujawsko-Pomorskie Wielkopolskie Lubuskie Łódzkie Świętokrzyskie Podkarpackie Małopolskie Śląskie Opolskie Dolnośląskie