Startuj z nami!

www.szkolnictwo.pl

praca, nauka, rozrywka....

mapa polskich szkół
Nauka Nauka
Uczelnie Uczelnie
Mój profil / Znajomi Mój profil/Znajomi
Poczta Poczta/Dokumenty
Przewodnik Przewodnik
Nauka Konkurs
uczelnie

zamów reklamę
zobacz szczegóły
uczelnie
PrezentacjaForumPrezentacja nieoficjalnaZmiana prezentacji
W krainie radości

Od 01.01.2015 odwiedzono tę wizytówkę 3230 razy.
Chcesz zwiększyć zainteresowanie Twoją jednostką?
Zaprezentuj w naszym informatorze swoją jednostkę ->>>
* szkolnictwo.pl - najpopularniejszy informator edukacyjny - 1,5 mln użytkowników miesięcznie



Platforma Edukacyjna - gotowe opracowania lekcji oraz testów.



 

SCENARIUSZ IMPREZY Z OKAZJI DNIA BABCI I DZIADKA
„W KRAINIE RADOŚCI”

W spektaklu brały udział dzieci sześcioletnie i uczniowie klasy pierwszej. Scenariusz opracowano z myślą o uwrażliwianiu dzieci na muzykę i wyrażaniu siebie poprzez muzykę, ruch i słowo. Wykorzystano różnorodne utwory muzyczne, które miały wprowadzić dzieci w świat ruchu przy muzyce i przekonać je, że nawet muzyka poważna jest łatwa i przyjemna w odbiorze.
Przygotowania do występu sprawiały dzieciom wiele radości, chętnie uczestniczyły w próbach, wykazywały własną inwencję twórczą, którą akceptowałyśmy i mobilizowałyśmy do dalszej. Obecnie na prośbę dzieci i rodziców kontynuujemy zajęcia.

1. W tle „Muzyka relaksacyjna - harmonia i odprężenie” ASC Desigu Group. Dwoje uczniów w strojach galowych zaprasza gości na salę.

2. Na salę wbiega w strojach sportowych (z piłką) troje uczniów:
- Oj, chyba tutaj dzisiaj w piłkę nie pogramy.
- Jakieś zebranie w szkole mamy?
- Przecież wszyscy już do domu poszli!
- Zobacz! Tam siedzi babcia Mateusza, dziadek Pauliny!
- No tak, przecież dzisiaj wielkie święto mamy!
- A co się stało z wnuczkami?
- Czyżby zapomnieli i wcześniej do domów pomknęli?
- Jak my sobie teraz poradzimy?
- Wiem! Muzykę na dobry początek włączymy?

3. „Taniec kurcząt w skorupkach” z cyklu „Obrazki z wystawy” Wesoła Szkoła Sześciolatka. WSiP.
Na sale wbiegają w kilku grupach motyle (wszystkie dzieci biorące
udział spektaklu). Wykonują taniec – swobodna improwizacja ruchowa
i siadają wokół sceny.

4. Na scenę wychodzi narrator. Obok stoi pięcioro dzieci z przygotowanymi rekwizytami – kolejno podchodzą do narratora.
narrator:
Co to za hałas?
Skąd tyle krzyku?
Każdy coś niesie w swoim koszyku...
Każdy jest taki strasznie przejęty...
wszyscy:
Bo my dla babci i dziadka mamy prezenty!

I
Ta złota rybka, choć jeszcze mała,
będzie życzenia dziadka spełniała.
Niech pływa rybka w wodzie
i trzy życzenia spełnia co dzień!
II
A ja przynoszę buty bajkowe,
lekkie, wygodne, siedmiomilowe.
Takie akurat na babci nogę,
żeby do sklepu skracały drogę!
III
Dla Ciebie dziadku ten zestaw kluczy,
Byś mnie wkręcania śrubek nauczył.
Miej je zawsze przy sobie,
bo ja chętnie zawsze Tobie pomogę.
IV
A ja stoliczek bajkowy mam,
który się zawsze nakrywa sam!
Na tym stoliczku na zawołanie –
zjawia się obiad albo śniadanie!
V
A tu jest dla was książka z bajkami,
Możecie ją wnukom czytać czasami!

5. Kilkoro dzieci śpiewa piosenkę , inne wirują w tańcu przed nimi. Piosenka „Styczniowe podarunki”- kaseta „Piosenki sześciolatka” KOBA

6. - Babciu - zapnij mi guziki!
Dziadku – wciągnij mi buciki!
Babciu – zawiąż sznurowadło!
Dziadku - podnieś, bo coś spadło!
Babciu przynieś mi łyżeczkę!
Dziadku- popraw poduszeczkę!
We dnie, w nocy, wieczór, rano
Ciągle słyszycie to samo.
Za to beczeć umie sam!
Znasz takiego? Bo ja znam!
- Siadaj babciu , siadaj blisko.
Zaraz Ci opowiem wszystko.
Prawie całą noc nie spałem,
Bo prezenty wymyślałem.
Na kanapie się kręciłem,
Aż dla ciebie wymyśliłem:

Z lodu broszkę i korale
I śniegowe cztery szale.
Dziesięć czapek w śnieżną kratkę
I lodową czekoladkę.
Jak nie będzie Ci smakować,
to mnie możesz poczęstować.
- Mój dziadek zna disco-polo,
Lecz taki taniec go męczy.
Woli zatańczyć walczyka
Chociaż on w głowie zakręci.
- Mój dziadek z babcią zna walczyka,
Tańczą leciutko na palcach..
Kiedy tak tańczą walczyka,
Zły humor z twarzy im znika.
- Choć modne są inne tańce,
To zwyczaj przecież jest ludzki.
A najlepszy do tańca
jest zawsze walczyk pałucki.

7. „Walc łyżwiarzy” – E. Wanteufel (fragment)
„Już w szkole” – CD sześciolatka NOWA ERA.
Dzieci ustawione w kole, dziewczynka w środku koła.
- Koło porusza się w prawo, później w lewo w rytmie walca.
- Motyl w środku wiruje ( ręce złączone nad głową, wspięty na palce), motyle w kole przyklękają i rytmicznie podnoszą i opuszczają złączone dłonie.
- Taniec w rozsypce, indywidualna interpretacja muzyki.

8. - Babciu, babciu,
Wszystkie smutki do kącika schowaj!
Usiądź sobie w tym fotelu jak wielka królowa.
Chcesz? Zrobimy Ci koronę.
Będzie bardzo piękna!
Wierszyk będzie też dla Ciebie,
wierszyk i piosenka.
- Babciu, babciu
wszystkie smutki schowaj do kieszonki!
Przynieś prędko długą suknię,
przynieś szal z koronki.
Zatańcz, babciu razem z nami jak na wielkim balu.
W koronkowej długiej sukni,
w koronkowym szalu!

- Dziadku, dziadku czy to Ty?
Coś na twojej głowie lśni.
To korona! Słowo daję!
Przecież znam korony z bajek!
Czy to fotel?
Ależ skąd! To nie fotel tylko tron!
I w ogóle i w szczególe jesteś, dziadku dzisiaj królem.
Pytasz co to za zagadka?
To po prostu Święto Dziadka!

9. Marsz Radetzkiego
Tańczy pięć par:
- ustawienie w szeregu, chłopcy na wprost dziewczynek po przeciwnej stronach sceny,
- chłopcy podchodzą marszowym krokiem do dziewczyn, kłaniają się, one odpowiadają ukłonem,
- chłopcy podają prawą dłoń, dziewczęta kładą na niej swoją,
- marsz parami po obwodzie koła (dziewczęta na prawych przegubach dłoni mają chusteczki, którymi z gracją powiewają),
- pary puszczają swoje dłonie , dziewczynki maszerują dalej w zewnętrznym kole, chłopcy w środku ( koło wewnętrzne) w kierunku przeciwnym do dziewcząt,
- zamiana miejscami – dziewczęta do środka i zmiana kierunku marszu, chłopcy na zewnątrz,
- dziewczęta odwracają się twarzami do chłopców, oni podchodzą do dziewczynek , podają sobie ręce i tańczą w kółeczko
- marsz parami po obwodzie koła) partnerka z dłonią na dłoni partnera),
- zatrzymują się na wprost widowni (para obok pary), marsz w miejscu i ukłon po zakończeniu utworu.
10. - Babciu , pocałuję cię w brodę
Żebyś zawsze miała pogodę!
Babciu, pocałuję cię w czoło,
Żeby ci zawsze było wesoło!
Babciu, pocałuje cię w oko,
Żeby ci słonko świeciło wysoko!
Babciu, pocałuje cię w nos,
Żebyś wygrała szczęśliwy los!
Babciu, pocałuje cię w ucho,
Bo ty jesteś moją najlepszą dziewuchą!

11. Wszystkie motylki- dzieci stoją dookoła sceny śpiewają i wyklaskują rytm piosenki „Babcia tańczy rock and rolla” (Wesoła Szkoła Sześciolatka. WSiP.) Jedna para tańczy na środku sceny.

12. - Ty dziaduniu dobrze wiesz,
Czego wnuk ci życzy:
Zdrowia, skarbów jakich chcesz,
Szczęścia i słodyczy.
Niechaj dziadzio mój jedyny
Żyje długo i przyjemnie.
Niechaj mu w szczęściu mkną godziny
I niech ma pociechę ze mnie.
- Kocham mojego dziadka,
Chodzę z dziadkiem na spacer.
Wtedy jest tyle słońca,
Wtedy nigdy nie płaczę.
Lubię, kiedy mój dziadek
wraca z pracy do domu.
Ja zawsze mojemu dziadkowi
mogę powiedzieć - pomóż.
To dziadek mi opowiada
o gwiazdach i ptakach w obłokach.
Dlatego mojego dziadka
tak bardzo, bardzo kocham.

13.”Szczygieł” – koncert na flet i orkiestrę smyczkową cz.I. – A.Vivaldi -
- fragment.( „Już w szkole” – CD sześciolatka NOWA ERA.)
Wybrane dzieci wybiegają na scenę i interpretują ruchem muzykę.

14. - Niech dziadunio z babunią
tak nam długo żyją,
póki komar i mucha
morza nie wypiją.
A ty, komarze, ty mucho
Pijcie wodę powoli,
Aż się dziadunio i babunia nażyją do woli.

15. Indywidualne wykonanie piosenki „Nie pytajcie kogo wolę” (K. Pac-
Gajewska).

16. - Babcia jest jak dobra wróżka,
co otwiera bajkom drzwi.
Bo gdy kładzie nas do łóżka,
Mamy potem piękne sny.
Babcia wszystko robi dla nas.
Z jej pomocy każdy rad.
Babcia bardzo jest kochana,
Więc niech żyje nam 100 lat.
- Mój dziadek wie prawie wszystko.
Umie gwizdać jak kos,
ma duże okulary
i długi siwy wąs.
Potrafi z kawałka drewna
wystrugać lalkę i psa.
Jak piękna książka dla dzieci
- dziadek sto bajek zna.
Gdy jestem trochę śpiący,
a w domu cisza i mrok,
bierze mnie na kolana
i mruczy jak duży kot.

17. Swing w uliczce – amerykański taniec ludowy „Tańce i zabawy dla
grupy” KLANZA
- tańczy kilka par uczniów

18. - Chcę, żeby się spełniło, o czy mój dziadek wciąż marzy.
Wiem, że jeśli ktoś tak pragnie, wszystko może się wydarzyć.
Lecz mój dziadek, nie dla siebie wciąż snuje swoje marzenia.
Lecz on myśli ciągle o mnie, żebym się na lepsze zmieniał.

Bym się dobrze uczył w szkole i zdobył zawód lekarza.
Wyleczył babcie i dziadka, bo choroba się zdarza.
Chce bym dobrym był człowiekiem i szanował wszystkich ludzi.
Mój dziadek jest taki dobry, w sercu te pragnienia budzi.

Więc dzisiaj kochany dziadku, chciej przyjąć moje życzenia.
Żyj nam długo w dobrym zdrowiu, niech się spełnią twe marzenia.
A ja zaś ze swojej strony, przyrzekam pilność w nauce.
Dziś całuję Cię mocno Twój kochany wnuczek.

19. Piosenka „ Najłatwiejsze ciasto w świecie” (CD Wesoła szkoła – kształcenie
zintegrowane klasa I).
Śpiewa cała klasa pierwsza ustawiona w półkolu na scenie. Przed nimi
wszystkie rekwizyty konieczne do „upieczenia ciasta” . W trakcie wykonują
czynności, o których mówią słowa piosenki. Wsunięte do piekarnika ciasto
zostaje podmienione z drugiej strony i dzieci wyjmują piernikowe serduszka,
z którymi biegną do swoich dziadków ( w trakcie refrenu piosenki).

20. Na scenie umieszczono pięć dużych kwiatów (zrobione na bazie obręczy do
gimnastyki). Między kwiatami spaceruje wróżka:
- Czy wy wiecie, czy nie wiecie?
Myślcie sobie jak tam chcecie,
A ja przecież wam powiadam
Wróżką zawsze być wypada..
W Krainie Radości króluję.
Gości rzadko tam widuję.
Dzisiaj u was się zjawiłam,
Przedstawianiem się zachwyciłam
I w tany z motylami ruszyłam.

21. „Do Krainy Radości” ” (CD Wesoła szkoła – kształcenie
zintegrowane klasa I).
Wróżka prowadzi dzieci (pociąg do Krainy Radości) między kwiatami.

22. Wróżka:
-Chcę zaprosić was moi mili,
Byście do mnie przybyli.
W Krainie Radości uśmiech na twarzach gości.
W tym kolorowym , barwnym świecie
Nie tylko motyle odnajdziecie.
Tam też czułości i miłości zasmakujesz
Chociaż dzisiaj tego tutaj nie brakuje

23. „Oczarowanie” Muzyka relaksacyjna - harmonia i odprężenie” ASC Desigu
Group.
- Wróżka podchodzi kolejno do kwiatków i czarodziejską różdżką budzi
śpiące w nich dziewczynki- motylki.
- Motyle budzą się, wstają przeciągają, kołyszą w rytmie muzyki.
- Stojący obok w szeregu chłopcy- motyle podchodzą do kwiatów,
kłaniają się, podają dłoń dziewczynce i pomagają jej wyjść z kwiatka.
- Tanecznym, spokojnym krokiem poruszają się parami masz wśród kwiatów.
- Wspólne koło.
- W parach kółeczka.
- Chłopcy w półkolu wycofują się, stają za kwiatami, dziewczynki tańczą wśród kwiatów.
- Dziewczynki wchodzą do kwiatów, poruszając się w rytm muzyki, powoli zasypiają. Chłopcy kłaniają się zdjętymi z głowy cylindrami.


24. Dziewczynka szuka wśród widowni swojej babci, podchodzi do niej, siada
jej na kolanach:
- Babciu, babciu kochana, weź mnie troszkę na kolana.
Przytul mocno swoją wnusię, dziś powiedzieć coś ci muszę.
Że to babciu Twoje święto, więc bądź dzisiaj uśmiechnięta.
Babciu posłuchaj proszę, kwiatek tobie przynoszę.
Dzisiaj w kwiaciarni go kupiłam, pieniążków zaoszczędziłam.
Razem z nim serduszko swoje Tobie daję.
Moja miłość na zawsze przy tobie zostaje.
Teraz mocno pocałować Ciebie muszę,
Abyś wiedziała jak kochaną masz wnusię.

25. „Rozmarzenie” „Muzyka relaksacyjna - harmonia i odprężenie” ASC Desigu Group.
Na scenie ustawiony fotel. Po pierwszych taktach dostojnym tanecznym, spokojnym krokiem wkracza na scenę dziewczynka – „babcia motylowa”, siada na fotelu. Po chwili wbiegają na scenę inne motylki, które tańcząc przytulają się do babci, okazują jej swoją miłość. W ostatnich taktach na scenie zostaje tylko „babcia- motyl” i jeden motylek, który przytulił się do kolan „babci”, położył na nich swoją główkę.

26. Za tymi dwoma motylkami ustawiają się wszystkie dzieci z różyczkami
trzymanymi tak, by kwiaty dotykały serduszek. Wszyscy śpiewają piosenkę
„Serca dwa”. W trakcie tej piosenki motylek podnosi głowę z kolan babci,
odfruwa na chwilę i wraca z różyczką, którą kładzie babci na kolanach.

27. Po piosence wszystkie wnuki podchodzą do babć z różyczkami.

W scenariuszu wykorzystano utwory:
- Wiersze w piosenki na uroczystości rodzinne. Wybór i opracowanie
Emilia i Jan Frątczakowie. DIANA Wałcz 1992.
- „Mama” J. Papuzińska,
- „Kocham mojego ojca” T. Kubiak
- „Dla babci” M. Terlikowaska
- „Dziadek” H. Liwor-Piotrowski

Opracowała: Beata Tomczak

Umieść poniższy link na swojej stronie aby wzmocnić promocję tej jednostki oraz jej pozycjonowanie w wyszukiwarkach internetowych:

X


Zarejestruj się lub zaloguj,
aby mieć pełny dostęp
do serwisu edukacyjnego.




www.szkolnictwo.pl

e-mail: zmiany@szkolnictwo.pl
- największy w Polsce katalog szkół
- ponad 1 mln użytkowników miesięcznie




Nauczycielu! Bezpłatne, interaktywne lekcje i testy oraz prezentacje w PowerPoint`cie --> www.szkolnictwo.pl (w zakładce "Nauka").

Zaloguj się aby mieć dostęp do platformy edukacyjnej




Zachodniopomorskie Pomorskie Warmińsko-Mazurskie Podlaskie Mazowieckie Lubelskie Kujawsko-Pomorskie Wielkopolskie Lubuskie Łódzkie Świętokrzyskie Podkarpackie Małopolskie Śląskie Opolskie Dolnośląskie