Startuj z nami!

www.szkolnictwo.pl

praca, nauka, rozrywka....

mapa polskich szkół
Nauka Nauka
Uczelnie Uczelnie
Mój profil / Znajomi Mój profil/Znajomi
Poczta Poczta/Dokumenty
Przewodnik Przewodnik
Nauka Konkurs
uczelnie

zamów reklamę
zobacz szczegóły
uczelnie
PrezentacjaForumPrezentacja nieoficjalnaZmiana prezentacji
Mruczanka kołysanka

Od 01.01.2015 odwiedzono tę wizytówkę 2558 razy.
Chcesz zwiększyć zainteresowanie Twoją jednostką?
Zaprezentuj w naszym informatorze swoją jednostkę ->>>
* szkolnictwo.pl - najpopularniejszy informator edukacyjny - 1,5 mln użytkowników miesięcznie



Platforma Edukacyjna - gotowe opracowania lekcji oraz testów.



 

 Tematyka kompleksowa: Mój kotek.

Cel ogolny: Rozumienie pojęcia liczby w zakresie 3.Posługiwanie sie liczebnikami głównymi i porzadkowymi.

Cele operacyjne: dziecko:
-potrafi odpowiadać na pytania
-portafi ruchem odtworzec treść wiersza
-potrafi określic wygląd kotów
-potrafi samodzielnie przeliczać
-potrafi samodzielnie wykonać prace

Forma pracy:
z grupą
indywidualna

Metoda:
pokaz
rozmowa
ćwiczenia praktyczne

Pomoce: kolorowe ilustracje,sylwety kotów,wiersz M.Terlikowskiej"Mruczanka kołysanka,kredki,klej

Przebieg zajecia:

1. Słuchanie wiersza

Lubisz kołysać swego braciszka?
Albo siostrzyczkę?Małą tyciutką...
Gdy nie chce usnąć
-cicho jak myszka,
zamrucz mruczanke.
Prostą i krótką

Mru,mru...Cichutko...
Mru,mru...O,właśnie!
I zaraz dzidziuś spokojnie zaśnie...
Mru,mru,mru,miau,miau,miau...
Zaraz dzidziuś będzie spal...
Miau,miau,miau,mru,mru,mru...Oczka zmruż do snu...

Mru,mru,mru,hi,hi,hi...
Byly sobie kotki trzy...
Jeden chrapie na kanapie,
na dywanie drugi chrapie...
Trzeci zwinął się w klębuszek
i maleństwu wlazl na brzuszek!

Mru,mru,mru,miau,miau,
zaraz dzidziuś będzie spal.
Mru,mru,hi,hi,
jak te kotki trzy.

2.Proby inscenizowania wiersza.
3.Rozmowa na temat wiersza:
-Dlaczego kołyszemy małe dziecko?
-Ile było kotków?
-Co robiły dwa kotki?
-Co robil trzeci kotek?
4.Przeliczanie kotków.
5.Wybieranie trzech róznych sylwet kotkow(każde dziecko indywidualnie).
6.Określanie wyglądu wybranych kotków( białe lub czarne)
-próby używania liczebników porządkowych pierwszy...
7.Przyklejanie kotkow na kartki.Dorysowanie miseczek(tyle samo co kotkow)


Opracowala:
Katarzyna Kopeć

Umieść poniższy link na swojej stronie aby wzmocnić promocję tej jednostki oraz jej pozycjonowanie w wyszukiwarkach internetowych:

X


Zarejestruj się lub zaloguj,
aby mieć pełny dostęp
do serwisu edukacyjnego.




www.szkolnictwo.pl

e-mail: zmiany@szkolnictwo.pl
- największy w Polsce katalog szkół
- ponad 1 mln użytkowników miesięcznie




Nauczycielu! Bezpłatne, interaktywne lekcje i testy oraz prezentacje w PowerPoint`cie --> www.szkolnictwo.pl (w zakładce "Nauka").

Zaloguj się aby mieć dostęp do platformy edukacyjnej




Zachodniopomorskie Pomorskie Warmińsko-Mazurskie Podlaskie Mazowieckie Lubelskie Kujawsko-Pomorskie Wielkopolskie Lubuskie Łódzkie Świętokrzyskie Podkarpackie Małopolskie Śląskie Opolskie Dolnośląskie