Startuj z nami!

www.szkolnictwo.pl

praca, nauka, rozrywka....

mapa polskich szkół
Nauka Nauka
Uczelnie Uczelnie
Mój profil / Znajomi Mój profil/Znajomi
Poczta Poczta/Dokumenty
Przewodnik Przewodnik
Nauka Konkurs
uczelnie

zamów reklamę
zobacz szczegóły
uczelnie
PrezentacjaForumPrezentacja nieoficjalnaZmiana prezentacji
Wiek późny w życiu człowieka

Od 01.01.2015 odwiedzono tę wizytówkę 1323 razy.
Chcesz zwiększyć zainteresowanie Twoją jednostką?
Zaprezentuj w naszym informatorze swoją jednostkę ->>>
* szkolnictwo.pl - najpopularniejszy informator edukacyjny - 1,5 mln użytkowników miesięcznie



Platforma Edukacyjna - gotowe opracowania lekcji oraz testów.



 

 CELE:

  • wzmocnienie szacunku wobec osób starszych
  • promowanie zdrowego stylu życia
  • podkreślenie roli osób starszych we współczesnej rodzinie i społeczeństwie
  • propagowanie aktywnych form życia
  • ukazanie potrzeby wspierania osób samotnych i cierpiących
  • zwrócenie uwagi na wartość życia ludzkiego
  • ukazanie eutanazji jako formy niemoralnej i niechrześcijańskiej
  • kształtowanie empatii i wyrozumiałości wobec ludzi starszego pokolenia
METODY:
  • burza mózgów
  • pogadanka z elementami dyskusji
  • mapa myśli
  • praca w grupach
POMOCE:
  • arkusze papieru
  • kolorowe pisaki.
PRZEBIEG ZAJĘĆ:
  1. W prowadzenie do tematu
    Każdy z was ma w rodzinie ludzi starszych. Porozmawiamy o jesieni ludzkiego życia, o losie starszych ludzi. Spróbujmy ocenić ten okres życia człowieka.
  2. Opracowanie:
    1. Określenie ram czasowych okresu starości.
    2. Burza mózgów- odpowiedzi, skojarzenia na pytanie :Jakie symptomy pojawiają się u człowieka w okresie starości?
    3. Uzupełnianie tabeli przez uczniów ( praca w grupach). Tabela składa się z trzech kolumn zatytułowanych kolejno:
      • Plusy okresu starości.
      • Minusy okresu starości.
      • Jak uniknąć lub ograniczyć minusy ?
      Uczniowie do wpisanych minusów szukają środków zaradczych lub zmniejszających zagrożenie.
    4. Analiza zapisanych treści, wnioski. Należy wyeksponować konieczność prowadzenia zdrowego i aktywnego stylu życia począwszy od najmłodszych lat. Korzystania w przyszłości z gabinetów odnowy biologicznej, gabinetów kosmetycznych lub osiągnięć chirurgii plastycznej.
    5. Jakie wartości wnoszą w nasze życie osoby starsze, jaką pełnią role w społeczeństwie i rodzinie ?- pogadanka.
    6. Stworzenie mapy myśli do słowa kluczowego " senior".
      Należy podkreślić takie znaczenia jak: Kontynuator tradycji, Pomocna dłoń, Filar rodu ,Doradca , Przyjaciel wnuków ,Opiekun
    7. Dlaczego starszym ludziom należny jest szczególny szacunek- próba odpowiedzi na pytanie.
    8. Jakie obowiązki ciążą na dzieciach i wnukach wobec dziadków i rodziców? - dyskusja
    9. Moralny aspekt problemu eutanazji w ujęciu chrześcijańskim– pogadanka.
    10. Etyczne i nieetyczne przykłady postaw wobec osób starszych - dyskusja
  3. "Jaki jest okres starości w życiu człowieka"?- wnioski, podsumowanie.
AUTOR PUBLIKACJI: MARIA JANIGA

Umieść poniższy link na swojej stronie aby wzmocnić promocję tej jednostki oraz jej pozycjonowanie w wyszukiwarkach internetowych:

X


Zarejestruj się lub zaloguj,
aby mieć pełny dostęp
do serwisu edukacyjnego.




www.szkolnictwo.pl

e-mail: zmiany@szkolnictwo.pl
- największy w Polsce katalog szkół
- ponad 1 mln użytkowników miesięcznie




Nauczycielu! Bezpłatne, interaktywne lekcje i testy oraz prezentacje w PowerPoint`cie --> www.szkolnictwo.pl (w zakładce "Nauka").

Zaloguj się aby mieć dostęp do platformy edukacyjnej




Zachodniopomorskie Pomorskie Warmińsko-Mazurskie Podlaskie Mazowieckie Lubelskie Kujawsko-Pomorskie Wielkopolskie Lubuskie Łódzkie Świętokrzyskie Podkarpackie Małopolskie Śląskie Opolskie Dolnośląskie