Startuj z nami!

www.szkolnictwo.pl

praca, nauka, rozrywka....

mapa polskich szkół
Nauka Nauka
Uczelnie Uczelnie
Mój profil / Znajomi Mój profil/Znajomi
Poczta Poczta/Dokumenty
Przewodnik Przewodnik
Nauka Konkurs
uczelnie

zamów reklamę
zobacz szczegóły
uczelnie
PrezentacjaForumPrezentacja nieoficjalnaZmiana prezentacji
Wszystkie dzieci nasze są

Od 01.01.2015 odwiedzono tę wizytówkę 6647 razy.
Chcesz zwiększyć zainteresowanie Twoją jednostką?
Zaprezentuj w naszym informatorze swoją jednostkę ->>>
* szkolnictwo.pl - najpopularniejszy informator edukacyjny - 1,5 mln użytkowników miesięcznie



Platforma Edukacyjna - gotowe opracowania lekcji oraz testów.



 

 
Scenariusz zajęć przeznaczony do realizacji w klasie III

Mariola Gałczyńska – nauczyciel nauczania zintegrowanego

Szkoła Podstawowa im. Mikołaja Kopernika w Nowych Świerczynach

Temat dnia: Dzieci mają prawa
Edukacja: polonistyczna, muzyczna plastyczna, społeczna, motoryczna zdrowotna

Cele:

  • Uczeń zna i rozumie swoje prawa,
  • uczeń poznaje "Konwencję praw dziecka",
  • potrafi ocenić postępowanie własne i innych
  • aktywnie uczestniczy w pracy grupowej,
  • potrafi zaśpiewać piosenkę " Wszystkie dzieci nasze są",
  • potrafi wskazać osoby i instytucje , do których można się zgłosić w sytuacji, kiedy prawa dziecka będą łamane,
  • potrafi dokonać interpretacji plastycznej tematu "Mam prawo do..."
Metody pracy: metody aktywizujące ( integracyjne, definiowania pojęć, ewaluacyj-ne), działania praktyczne zadaniowe.

Formy pracy: indywidualna ,grupowa,

Środki dydaktyczne: plansze na dużym kartonie, Internet, wiersz"O prawach dziecka" M,.Brykczyńskiego, flamastry,płyta z nagraniem piosenki"Wszystkie dzieci nasze są, przybory do malowania, karty pracy.

Przebieg zajęć:
  1. W sali, gdzie odbywają się zajęcia są zawieszone plakaty z rozpoczętymi zdaniami lub pyta-niami, np.:
    Jak spędzisz"Dzień dziecka"?
    ............................................................................ ................................................................................
    Na pewno będziemy dzisiaj
    ............................................................................ ................................................................................ ................................................................................ ................................................................................
    Pani zapewni nam
    ............................................................................ ................................................................................ ................................................................................ .....................................................
    W "Dniu Dziecka" wszystkim dzieciom powinno być
    ............................................................................

    Uczniowie są podzieleni na 4 grupy. Zadaniem grup jest wymyślenie zakończenia zdań i wpisanie ich u dołu plakatu, a następnie zagięcie kartki z zapisem grupy pod spód.
  2. Nauka piosenki" Wszystkie dzieci nasze są"
    • Prezentacja piosenki- odtwarzanie nagrania z płyty.
    • Rytmizacja tekstu.
    • Śpiewanie piosenki fragmentami.
    • Zabawa muzyczno ruchowa.
    • Realizacja tematów rytmicznych w metrum 4/4 za pomocą instrumentów muzycznych.
  3. Prezentacja przez wcześniej przygotowanego ucznia, wiersza Marcina Brykczyńskiego " O prawach dziecka"
  4. Objaśnianie praw dziecka – uczniowie dobierają zdania do poszczególnych praw.
    Podział klasy na grup. Grupy dobierają odpowiednie zdania do poszczególnych praw dziecka.
         Każde prawo dziecka przedstawione jest w głowie "rybiego szkieletu" . grupy podchodzą i umieszcza-ją odpowiednie zdanie na jego "ości"
    Powinny pozostać karteczki ze zdaniami:
    Podobnie przygotowuję zdania do kolejnych praw dziecka umieszczonych na "rybim szkielecie"
    Mam prawo do wychowania w rodzinie.
    Przewiduję odłożenie następujących karteczek:
    Podobnie postępuję w przypadku :
    • Prawa do nauki.
    • Prawa do wypowiedzi.
    • Prawa do swobody myśli, sumienia i wyznania.
    • Prawa do prywatności.
    • Prawa do życia bez przemocy.
  5. Podsumowanie wykonania zadania , ewentualna korekta w przypadku nieprawidłowo przyporządkowanych zdań.
  6. Wzorowy zapis w zeszycie wszystkich praw dziecka.
  7. Zabawa ruchowa do piosenki "Wszystkie dzieci nasze są":
    • Tworzymy dwa koła
    • Każde koło realizuje inaczej podany temat np.: za pomocą wytupywania, wyklaskiwania motywu rytmicznego
    • Śpiewanie refrenu piosenki.
    Zapoznanie z działalnością organizacji ,która działa na rzecz dzieci – UNICEF( źródło: strona internetowa organizacji www.unicef.pl), czytanie tekstu przez nauczyciela z objaśnieniem.
  8. Przedstawienie uczniom adresu instytucji, która pomaga pokrzywdzonym dzieciom (środek planszy). Dopisywanie przez uczniów innych osób i instytucji, do których mogą się zgłosić pokrzywdzone dzieci.
    Omówienie listy osób i instytucji, które wymienili uczniowie.
  9. Zapoznanie z regulaminem ,Wielkiego konkursu UNICEF dla dzieci i młodzieży"" Mam prawo do..."
  10. Przystąpienie do realizacji tematyki konkursu za pomocą różnorodnych technik plastycznych.
  11. Ewaluacja:
    • Uczniowie w grupach odpowiadają na pytania zawarte w kartach pracy.
    • Analiza kart pracy.
    • Przedstawienie wyników analizy na posiedzeniu rady pedagogicznej oraz dostosowanie dalszych działań dydaktycznych , jeśli wyznaczone cele nie do końca zostały zrealizowane.

Umieść poniższy link na swojej stronie aby wzmocnić promocję tej jednostki oraz jej pozycjonowanie w wyszukiwarkach internetowych:

X


Zarejestruj się lub zaloguj,
aby mieć pełny dostęp
do serwisu edukacyjnego.




www.szkolnictwo.pl

e-mail: zmiany@szkolnictwo.pl
- największy w Polsce katalog szkół
- ponad 1 mln użytkowników miesięcznie




Nauczycielu! Bezpłatne, interaktywne lekcje i testy oraz prezentacje w PowerPoint`cie --> www.szkolnictwo.pl (w zakładce "Nauka").

Zaloguj się aby mieć dostęp do platformy edukacyjnej




Zachodniopomorskie Pomorskie Warmińsko-Mazurskie Podlaskie Mazowieckie Lubelskie Kujawsko-Pomorskie Wielkopolskie Lubuskie Łódzkie Świętokrzyskie Podkarpackie Małopolskie Śląskie Opolskie Dolnośląskie