Startuj z nami!

www.szkolnictwo.pl

praca, nauka, rozrywka....

mapa polskich szkół
Nauka Nauka
Uczelnie Uczelnie
Mój profil / Znajomi Mój profil/Znajomi
Poczta Poczta/Dokumenty
Przewodnik Przewodnik
Nauka Konkurs
uczelnie

zamów reklamę
zobacz szczegóły
uczelnie
PrezentacjaForumPrezentacja nieoficjalnaZmiana prezentacji
Valentine`s Day - chcę powiedzieć, że Cie lubię. Zabawa dla klas 0-III

Od 01.01.2015 odwiedzono tę wizytówkę 7483 razy.
Chcesz zwiększyć zainteresowanie Twoją jednostką?
Zaprezentuj w naszym informatorze swoją jednostkę ->>>
* szkolnictwo.pl - najpopularniejszy informator edukacyjny - 1,5 mln użytkowników miesięcznie



Platforma Edukacyjna - gotowe opracowania lekcji oraz testów.



 


Temat: Valentine's Day - chcę powiedzieć, że Cie lubię.
Rodzaj zajęcia: zabawa integracyjna z elementami j. Angielskiego;
Prowadzący: Monika Piasecka-Galej
Czas: 2x45min.;
Klasa: 0-III;

Materiały: historia zwyczaju Walentego, kartki walentynkowe, życzenia, magnetofon, piosenki, wierszyki, labirynt, serca, przybory piśmiennicze.

Cele:
  1. zaznajomienie uczniów z tradycją Valentine's Day
  2. poznanie i utrwalenie słownictwa związanego z Valentine's Day /heart, flower, Valentine, love, rose, red/
  3. uczestnictwo w zabawach okolicznościowych;
  4. nauka rymowanki "Roses are red...." i piosenki "Valentine's Day, coming soon"
  5. wykorzystanie zdobytych informacji w quizie.

Forma: w grupach, z cała grupą
Przebieg:
  1. Powitanie
    Mamy zaszczyt powitać wszystkich zebranych z okazji Dnia Zakochanych. Dzień św. Walentego jest najbardziej romantycznym dniem w całym roku. Tego dnia możemy powiedzieć ukochanej osobie, co naprawdę czujemy. Jeżeli nie mamy na tyle odwagi, żeby powiedzieć to prosto w twarz, możemy wysłać kartkę ze słodkim wierszem lub prostymi życzeniami, życzeniami rzeczywistości kartki walentynkowe są największą tradycją! W Stanach Zjednoczonych i w Wielkiej Brytanii tak samo jak w innych krajach europejskich miliony ludzi wysyłają specjalne kartki każdego roku. Tradycja mówi, że kartki muszą być anonimowe. Jedyny podpis, jaki może się pojawić, to słynne: "Twój/ Twoja Walentyna".
  2. Podział na 3 grupy, konkurs 'Serce'- Heart rysowanie i wycinanie serc w ciągu 1 piosenki
  3. Nauka rymowanki
    Roses are Red, 
    Violets are Blue, 
    Sugar is sweet, 
    and so are you.
    
  4. Nauka piosenki na melodię PANIE JANIE 'Valentine's Day',
    Valentine's Day, 
       coming soon, 
       coming soon, 
       I will make a card and, 
       send it to my friend, 
       I love you, 
       I love you. 
    
  5. Konkursy
    1. Labirynt- przejście od serca do serca na zasadzie 'kto pierwszy' rozwiąże labirynt;
    2. Składanie obrazka przedstawiającego znaną disneyowską parę- można wykorzystać karteczki, które dzieci ostatnio zbierają;
    3. Rysowanie zwierząt z serc wg wzorów
  6. Powtórzenie rymowanki i piosenki, zabawa w kole, wysłuchanie historii skąd sie wzięły Walentynki
    Patron dnia zakochanych, Święty Walenty był rzymskim kapłanem, zmarłym około 270 roku w czasie prześladowań cesarza Klaudiusza Gota. Podobnie jak w krajach chrześcijańskiej Europy, Święty Walenty w Polsce był opiekunem chorych, przede wszystkich na padaczkę. Całkowicie odmienny kult Świętego Walentego rozwinął się w Stanach Zjednoczonych Ameryki Północnej, Kanady i Anglii. Tam zaczęto go czcić jako patrona zakochanych. Chrześcijaństwo, zaadoptowało tę praktykę, zmieniając dzień na 14 lutego i patrona na Świętego Walentego. Początkowo dzień zakochanych obchodzony był tylko w Stanach Zjednoczonych Ameryki Północnej, Kanadzie i Anglii, jednak szybko rozprzestrzeniał się na chrześcijańskie kraje Europy Zachodniej.
  7. Konkursy – Znajdź parę / pary postaci z bajek: Sarabi i Mufasa, Nala i Simba, Arielka i Eryk, Calineczka i Kret, Elastyna i p. Iniemamocny, Minnie i Mickey, Fiona i Shrek, Lilo i Stich, Pocahontas i James, Marta i Bob, Daisy i Donald /; Przypomnij inną parę.
  8. Poczta walentynkowa: pisanie życzeń na kartkach, przekazywanie ich adresatom. Można przygotować karteczki samoprzylepne i przyczepiać adresatom na ubranie lub tradycyjnie wręczać. Na koniec zabawy zliczyć kto zebrał najwięcej walentynek.
  9. Nauka piosenki na melodię
    "If you're happy and you know it" 
     If you love me and you know it clap your hands (clap clap) 
     If you love me and you know it clap your hands (clap clap) 
     If you love me and you know it then your face will surely show it, 
    If you love me and you know it clap your hands (clap clap)
    * tap your head,
    *tomp your feet,
     *shout "I love you" 
    *blow a kiss
    
  10. Czytanie walentynkowych rymowanek:
    Roses are red 
     Violets are blue
     I made this
     Just for you.
    
    Roses are red
    Violets are blue
    I hope you like this picture
    of me to you.
    
     Roses are red
     Violets are blue
     I made this
     Just for you.
    
     I think you are nice 
     I think you are fine, 
     Won't you please be my Valentine
    
     Love Somebody, 
     Yes I do, 
    Love Somebody, 
    Can you guess who?
    
    I love you .......................... 
    Yes I do 
    I will love you this year, 
    And next year too.
    
  11. Zabawa przy muzyce w przerwach między konkursami.
  12. Wybór Walentego i Walentyny 2005 /Ci, którzy otrzymali najwięcej życzeń/

Umieść poniższy link na swojej stronie aby wzmocnić promocję tej jednostki oraz jej pozycjonowanie w wyszukiwarkach internetowych:

X


Zarejestruj się lub zaloguj,
aby mieć pełny dostęp
do serwisu edukacyjnego.




www.szkolnictwo.pl

e-mail: zmiany@szkolnictwo.pl
- największy w Polsce katalog szkół
- ponad 1 mln użytkowników miesięcznie




Nauczycielu! Bezpłatne, interaktywne lekcje i testy oraz prezentacje w PowerPoint`cie --> www.szkolnictwo.pl (w zakładce "Nauka").

Zaloguj się aby mieć dostęp do platformy edukacyjnej




Zachodniopomorskie Pomorskie Warmińsko-Mazurskie Podlaskie Mazowieckie Lubelskie Kujawsko-Pomorskie Wielkopolskie Lubuskie Łódzkie Świętokrzyskie Podkarpackie Małopolskie Śląskie Opolskie Dolnośląskie