Startuj z nami!

www.szkolnictwo.pl

praca, nauka, rozrywka....

mapa polskich szkół
Nauka Nauka
Uczelnie Uczelnie
Mój profil / Znajomi Mój profil/Znajomi
Poczta Poczta/Dokumenty
Przewodnik Przewodnik
Nauka Konkurs
uczelnie

zamów reklamę
zobacz szczegóły
uczelnie
PrezentacjaForumPrezentacja nieoficjalnaZmiana prezentacji
Uroczyste przyjęcie uczniów klas pierwszych do grona świetlicowego bractwa

Od 01.01.2015 odwiedzono tę wizytówkę 2027 razy.
Chcesz zwiększyć zainteresowanie Twoją jednostką?
Zaprezentuj w naszym informatorze swoją jednostkę ->>>
* szkolnictwo.pl - najpopularniejszy informator edukacyjny - 1,5 mln użytkowników miesięcznie



Platforma Edukacyjna - gotowe opracowania lekcji oraz testów.



 

 
Cel ogólny: Pomoc uczniowi klasy pierwszej w adaptacji w zespole świetlicowym, integracja wychowanków róznych grup wiekowych.

Cele operacyjne:
Uczeń:
wie: jak spędzać czas wolny w świetlicy w atrakcyjny sposób
potrafi: nawiązać kontakt z kolegą, podejmować współpracę w zespole oraz kreować przyjętą przez siebie rolę
rozumie: potrzebę niesienia pomocy młodszym kolegom

Metody pracy: słowno – pokazowa, praktyczna.
Formy pracy: zespołowa, indywidualna.
Środki dydaktyczne:
Teksty wierszy:
„Czołem uczniowie” – B. Lewandowska,
„Co uczeń wiedzieć powinien” – E. Szamański,
„Na straganie”- Jan Brzechwa.
Teksty piosenek:
„Uliczne sygnały” sł. M. Szypowska, muzyka własna
„Co może mały człowiek” - słowa redagowane wspólnie z dziećmi z wykorzystaniem tekstu znanej piosenki dla dzieci oraz własnych pomysłów, akompaniament gitarowy własny;
rekwizyty: strój króla i królowej, „Brama świetlicy”, znaki drogowe – światła, karty z zaszyfrowanym poleceniem do rozwiązania, pytania do testu, Akt Ślubowania, „Skarb” – słodki poczęstunek, Poradnik pierwszoklasisty – ilustrowana książeczka wykonana przez uczniów kl. II.

Przebieg zajęcia:
1. Uroczyste powitanie przez Króla i Królową.
2. Recytacja wierszy: „Czołem uczniowie, „Co uczeń wiedzieć powinien?”.
3. Scenka muzyczna pt: „Uliczne sygnały”.
4. Inscenizacja wiersza pt: „Na straganie”
5. Test dla pierwszoklasistów, „poszukiwanie skarbu” oraz test - zagadki.
6. Odczytanie Aktu Ślubowania i przypieczętowanie kciukiem przez uczniów kl. I.
7. Wręczenie przez prowadzącego „Poradnika pierwszoklasisty” na ręce przedstawiciela grupy.
8. Piosenka pt. „Co może mały człowiek”.
9. Królewska uczta dla wszystkich uczestników zabawy.
W załączeniu ww. teksty.

KONFREANSJERKA

1)K, K: Ja król Świetlik i królowa Świetliczanka przybyliśmy, aby przyjąć naszych młodszych kolegów do grona świetlicowego królestwa.

2) Prowadzący: Zanim to nastąpi zapraszamy wszystkich do obejrzenia inscenizacji, wysłuchania wierszy oraz piosenek w wykonaniu uczniów klas drugich. Na początek wiersz pt. „Czołem uczniowie pierwszych klas” oraz „Co uczeń wiedzieć powinien”.

3) P: Ze scenki pt. „Uliczne sygnały, dowiecie się o przygodach Gapci w drodze do szkoły. Pamiętajcie nie bądźcie takimi Gapciami!. Zapraszamy.

4). P: Kto przypomni jaka jest teraz pora roku?.(jesień), a więc czas na warzywa. Wiersz „Na straganie” Jana Brzechwy w wykonaniu kolegów z klasy II.(do inscenizacji wiersza dzieci przygotowują rekwizyty np. duże ilustracje lub inne charakterystyczne dla tych roślin symbole) przedstawiające warzywa występujące we wierszu.

5). P: Aby się przekonać czy możecie zostać członkami świetlicowego królestwa, musicie przejść mały test;
A. poproszę po dwóch przedstawicieli z każdej klasy I ( dla każdego odczytuje wylosowane przez ucznia kl. I pytanie z testu).
B. teraz czas na kolejną próbę (rozdaje kilka kart z zaszyfrowaną informacją o miejscu ukrycia skarbu. Grupa, która pierwsza złamie szyfr, odszukuje go i przynosi królowi, Skarbem może być ładnie opakowany słodki poczęstunek- cukierki dla grupy)

6). K.K: Stwierdzamy, że poprawnie zaliczyliście test i możecie należeć do naszego grona.

7). P: Teraz proszę, aby uczniowie klas pierwszych wstali i powtórzyli za nami słowa
(odczytuje akt ślubowania) a następnie kciukiem potwierdzili swoją przynależność.

8. P: Na zakończenie wspólnej zabawy proszę o wysłuchanie piosenki pt. „Co może mały człowiek”, a następnie w imieniu Króla i Królowej zapraszam wszystkich na królewską ucztę.


Czołem uczniowie!
/B. Lewandowska/

I. Czołem uczniowie pierwszych klas,
Starszy kolega wita was.
Czego wam życzyć na początek?
Życzę kolegów, zabaw, piątek.
I żeby nikt się szkoły nie bał
Bo nie ma czego, bo nie trzeba.

II. Do drugiej klasy chodzę już
I znam tę szkołę wszerz i wzdłuż.
I mówię z całym przekonaniem,
Że złego nic wam się nie stanie,
Ze z żadnej głowy włos nie spadnie,
Bo w szkole dobrze jest i ładnie.

III. Jeszcze wam jedną radę dam
W szkole nikt nigdy nie jest sam.
Jeśli się kłopot zdarzy czasem,
Zaraz odwiedźcie drugą klasę.
Znajdzie się sposób na zmartwienie.
CZOŁEM PIERWSZAKI, POWODZENIA!!!

Co uczeń wiedzieć powinien: ?

1. Jeśli powiedzieć chcesz coś ważnego,
Podnieś do góry rękę kolego.
2. Choćbyś miał inne sprawy na głowie,
Uważaj na lekcji, bo niewiele się dowiesz.
3. Jak uczniowie o porządek dbają?
Okna otwierają, kwiaty podlewają, tablice ścierają.


I jeszcze bardzo ważne słowa:

DZIEŃ DOBRY I DO WIDZENIA – to są słowa dżentelmena.
Tych słów się nie zapomina wybacz, że je przypominam:
PROSZĘ, DZIĘKUJĘ, PRZEPRASZAM.

TEST – ZAGADKI

1. Ten miesiąc zaprasza jesień a nazywa się ………….
2. Każdy go kupić musiał, mieszka w nim pióro, gumka, mazaki, Jak się nazywa domek taki?
3. Czarna lub zielona z kredą zaprzyjaźniona.
4. Tu prowadzi się lekcje, nie biega, nie hasa, tylko siedzi grzecznie, bo to twoja………..
5. Niedostateczną oceną była, teraz w mierną się zmieniła………….
6. Kiedy bogata jest twoja wiedza, dostajesz ocenę co piątkę wyprzedza.
7. W linie, w kratki, albo gładki…………….
8. Pomiędzy przerwami taki czas, kiedy się uczy każdy z was…………
9. Po co są temperówki, by ostrzyć kredki i ……………
10. Codziennie w klasie cię gości, gdy usiądziesz skrzypi z radości………….
11. „Tor” na początku cały. „Ster” w całości na końcu. W środku „nic” – nawet litery „c”. Co to za przedmiot? Kto to wie?...................................
12. Choć nie jesteś rycerzem i nie chodzisz w zbroi, od pierwszego września, twój rękaw przystroi…………………….
13. Gdy ma „c” na końcu – stoi koło ściany……………..
Gdy „s” – często bywa kudłaty, kochany…………….
14. Oko zwrócone w twoją stronę, czerwone, żółte lub zielone.
15. Chociaż mam zęby, niczego nie jadam, tylko splątane włosy układam.
16. Dźwięk jego wesoły wzywa nas do szkoły, a gdy zegar porę wskaże - do świetlicy iść nam każe.

ULICZNE SYGNAŁY – sł. /M. Szypowska/
-akompaniament gitarowy – własny

/scenka w wykonaniu uczniów klas II, III, do słów piosenki „Uliczne synały”
- rekwizyty: światła sygnalizatora, przejście dla pieszych,
- występują: dzieci- samochody, Gapcia, upominający Gapcię, chórek/.

I.
Raz na jezdnię wlazła gapa, taka gapa, że aż strach,
Ktoś za kołnierz gapę złapał, ktoś za gapą krzyknął ACH!
Ach ty gapo, co ty robisz, tu jest jezdnia pleciesz wiesz,
Autobusy, samochody, motocykle pędzą też.

Ref. Uliczne sygnały zna duży i mały.
Uliczne sygnały, trzeba dobrze znać!
Gdy światło ZIELONE na drugą idź stronę,
Lecz kiedy jest CZERWONE, wtedy musisz STAĆ!

II.
Jezdnia nie jest do spacerów, do zabawy także nie.
Autobusy, sto rowerów i tramwaje śpieszą się.
Nie bądź gapą, nie bądź gapą,
Gapa może skończyć ŹLE!
Popatrz w LEWO, potem w PRAWO,
Jezdnia wolna, śmiało przejdź!

Ref. Uliczne sygnały ……

Piosenka - „Mały człowiek”

Choć niewiele mamy lat, tak naprawdę niewiele,
Choć lubimy w piłkę grać i pojeździć rowerem.
Nie na wszystko mamy czas, tyle zabaw nas czeka,
Więc wesoło bawmy się.

Ref. Bo co może, co może mały człowiek
Tak jak ja albo ty.
Może pani a może pan podpowie,
My zgodzimy się z tym.

Nam w świetlicy dobrze jest, można czasem pobrykać.
Zagrać z panią w fajną grę lub konkursy wygrywać.
Można lekcje zrobić tu, z plasteliny ludzika.
Więc wesoło bawmy się.
Ref. Bo co może….



AKT ŚLUBOWANIA

JA, MAŁY ŚWIETLICZEK,
PODDAŁEM SIĘ WSZELKIM PRÓBOM
I PROSZĘ NAJJAŚNIEJ
PANUJĄCYCH
KRÓLA I KRÓLOWĄ
O PRZYJĘCIE MNIE DO GRONA
ŚWIETLICOWEGO BRACTWA


TYM OTO ODCISKIEM PALCA
WIERNORNOŚĆ SWĄ POTWIERDZAM


WROCŁAW, LISTOPAD 2004 ROK



opracowała: Ł. Golińska-Mor, SP nr 75 Wrocław

Umieść poniższy link na swojej stronie aby wzmocnić promocję tej jednostki oraz jej pozycjonowanie w wyszukiwarkach internetowych:

X


Zarejestruj się lub zaloguj,
aby mieć pełny dostęp
do serwisu edukacyjnego.




www.szkolnictwo.pl

e-mail: zmiany@szkolnictwo.pl
- największy w Polsce katalog szkół
- ponad 1 mln użytkowników miesięcznie




Nauczycielu! Bezpłatne, interaktywne lekcje i testy oraz prezentacje w PowerPoint`cie --> www.szkolnictwo.pl (w zakładce "Nauka").

Zaloguj się aby mieć dostęp do platformy edukacyjnej




Zachodniopomorskie Pomorskie Warmińsko-Mazurskie Podlaskie Mazowieckie Lubelskie Kujawsko-Pomorskie Wielkopolskie Lubuskie Łódzkie Świętokrzyskie Podkarpackie Małopolskie Śląskie Opolskie Dolnośląskie