Startuj z nami!

www.szkolnictwo.pl

praca, nauka, rozrywka....

mapa polskich szkół
Nauka Nauka
Uczelnie Uczelnie
Mój profil / Znajomi Mój profil/Znajomi
Poczta Poczta/Dokumenty
Przewodnik Przewodnik
Nauka Konkurs
uczelnie

zamów reklamę
zobacz szczegóły
uczelnie
PrezentacjaForumPrezentacja nieoficjalnaZmiana prezentacji
Was essen wir?

Od 01.01.2015 odwiedzono tę wizytówkę 3103 razy.
Chcesz zwiększyć zainteresowanie Twoją jednostką?
Zaprezentuj w naszym informatorze swoją jednostkę ->>>
* szkolnictwo.pl - najpopularniejszy informator edukacyjny - 1,5 mln użytkowników miesięcznie



Platforma Edukacyjna - gotowe opracowania lekcji oraz testów.



 

 Konspekt lekcji języka niemieckiego w klasie VI
Prowadzący: Katarzyna Kwaśniewska
Temat: Was essen wir?
Cel ogólny: praca ze słownictwem
Cele operacyjne:
Uczeń potrafi:

  • nazwać w języku niemieckim produkty żywnościowe
  • porównać skład etykiet w języku polskim i niemieckim Uczeń umie:
  • odnaleźć szkodliwe substancje podane na etykiecie
  • odpowiedzieć na pytania "Was isst du gern?", "Was isst du nicht gern?"
Metody pracy: burza mózgów (asocjogram), dyskusja
Formy pracy: indywidualna i zbiorowa
Pomoce dydaktyczne: etykiety z różnych produktów żywnościowych

Przebieg lekcji:

Część organizacyjna:
Powitanie, podanie tematu lekcji, zapis w dzienniku lekcyjnym.

Część podstawowa:
     Uczniowie przypominają jakie produkty żywnościowe poznali. Aby zebrać potrzebne słownictwo nauczyciel zapisuje na tablicy schemat asocjogramu, który uzupełniają uczniowie.(Essen und Trinken)
    Następnie nauczyciel zadaje pytanie "Was isst du gern?" (Co lubisz jeść?). Powtarzające się odpowiedzi zostają zaznaczone na asocjogramie. Później nauczyciel zadaje pytanie "Was isst du nicht gern?" (Czego nie lubisz jeść?). Po zadanych pytaniach widać jakie produkty jedzone są bardzo często, a jakich dzieci nie lubią.
     Uczniowie dyskutują w języku ojczystym, na temat ulubionych produktów żywnościowych, czy są one zdrowe, co mogą zawierać w swoim składzie.
     Następnie czytają skład tych produktów na przyniesionych etykietach w języku polskim i niemieckim, odszukują składniki z literą E, porównują nazwy polskie i niemieckie. Zapisują nowe zwroty do zeszytów.
     Nauczyciel wypisuje na tablicy "groźne" E, które wystąpiły w ich ulubionych produktach: gumie do żucia, chipsach.

Część końcowa:
     Uczniowie w domu wklejają do zeszytów etykiety ze składem produktów w języku niemieckim. Zwroty, które wystąpiły na lekcji jest to słownictwo dodatkowe dla chętnych.

Umieść poniższy link na swojej stronie aby wzmocnić promocję tej jednostki oraz jej pozycjonowanie w wyszukiwarkach internetowych:

X


Zarejestruj się lub zaloguj,
aby mieć pełny dostęp
do serwisu edukacyjnego.




www.szkolnictwo.pl

e-mail: zmiany@szkolnictwo.pl
- największy w Polsce katalog szkół
- ponad 1 mln użytkowników miesięcznie




Nauczycielu! Bezpłatne, interaktywne lekcje i testy oraz prezentacje w PowerPoint`cie --> www.szkolnictwo.pl (w zakładce "Nauka").

Zaloguj się aby mieć dostęp do platformy edukacyjnej




Zachodniopomorskie Pomorskie Warmińsko-Mazurskie Podlaskie Mazowieckie Lubelskie Kujawsko-Pomorskie Wielkopolskie Lubuskie Łódzkie Świętokrzyskie Podkarpackie Małopolskie Śląskie Opolskie Dolnośląskie