Startuj z nami!

www.szkolnictwo.pl

praca, nauka, rozrywka....

mapa polskich szkół
Nauka Nauka
Uczelnie Uczelnie
Mój profil / Znajomi Mój profil/Znajomi
Poczta Poczta/Dokumenty
Przewodnik Przewodnik
Nauka Konkurs
uczelnie

zamów reklamę
zobacz szczegóły
uczelnie
PrezentacjaForumPrezentacja nieoficjalnaZmiana prezentacji
Scenariusz lekcji z podstaw konstrukcji maszyn

Od 01.01.2015 odwiedzono tę wizytówkę 3485 razy.
Chcesz zwiększyć zainteresowanie Twoją jednostką?
Zaprezentuj w naszym informatorze swoją jednostkę ->>>
* szkolnictwo.pl - najpopularniejszy informator edukacyjny - 1,5 mln użytkowników miesięcznie



Platforma Edukacyjna - gotowe opracowania lekcji oraz testów.



 

 Scenariusz lekcji z podstaw konstrukcji maszyn w klasie drugiej technikum mechanicznego na podbudowie ZSZ

         

Temat: Wykonanie wykresu teoretycznego kształtu osi na podstawie danych uzyskanych przy pomocy programu komputerowego.

Cel ogólny: Uświadamianie, że umiejętne posługiwanie się programami komputerowymi jest pomocne w obliczeniach konstrukcyjnych części maszyn.

Cele operacyjne:

  • Uczeń pozna pojęcia związane z tokiem obliczeń

  • Uczeń zaznajomi się z programem komputerowym pomocnym do konstruowania osi

  • Uczeń zaznajomi się z tabelami niezbędnymi do obliczeń średnic osi


  • Podczas lekcji uczeń doskonali umiejętności:
  • Współpraca z kolegami w grupie

  • wykorzystanie pracy z komputerem

  • kreślenie ołówkiem


  • Formy i metody pracy:
  • praca z komputerem w 4 grupach 3-osobowych


  • Środki i materiały dydaktyczne:

  • stanowisko komputerowe dla każdej grupy uczniów (grupy 3-osobowe)

  • arkusz ćwiczeniowy (papier milimetrowy) dla każdej grupy uczniów

  • podręcznik z tabelami wielkości mechanicznych

  • przybory kreślarskie



  • Przebieg lekcji:

    1. Czynności organizacyjne   (2 min.)

    2. Faza wprowadzająca   (5 min.)
      1. Omówienie celów i tematu lekcji
      2. Nawiązanie do tematu – przypomnienie wiadomości o osiach

    3. Faza realizacji   (30 min.)
      1. Podanie danych wejściowych, innych dla każdej z grup
        • objaśnienie zasad wykonania zadania
        • analiza instrukcji programu komputerowego
        • wykonywanie obliczeń
      2. Uczniowie odczytują wyniki wyliczone za pomocą komputera
      3. Wykonanie szkicu teoretycznego osi na podstawie danych tabelarycznych

    4. Podsumowanie   (13min.)
      1. Zebranie arkuszy wypełnionych przez uczniów, dokonanie analizy wykonanych prac; wysłuchanie i ustosunkowanie się do uwag i spostrzeżeń uczniów co do przebiegu i wyniku końcowego prac.
      2. Ocena pracy uczniów.
      3. Zadanie pracy domowej – naniesienie korekt w przypadku prac uczniów, których uzyskane dane były niewłaściwe.
      4. Uczniowie, których wyniki były poprawne, wykonują w domu rysunek wykonawczy

    Leon Dymarek
    nauczyciel ZSP w Dobrodzieniu

     



    Umieść poniższy link na swojej stronie aby wzmocnić promocję tej jednostki oraz jej pozycjonowanie w wyszukiwarkach internetowych:

    X


    Zarejestruj się lub zaloguj,
    aby mieć pełny dostęp
    do serwisu edukacyjnego.




    www.szkolnictwo.pl

    e-mail: zmiany@szkolnictwo.pl
    - największy w Polsce katalog szkół
    - ponad 1 mln użytkowników miesięcznie




    Nauczycielu! Bezpłatne, interaktywne lekcje i testy oraz prezentacje w PowerPoint`cie --> www.szkolnictwo.pl (w zakładce "Nauka").

    Zaloguj się aby mieć dostęp do platformy edukacyjnej




    Zachodniopomorskie Pomorskie Warmińsko-Mazurskie Podlaskie Mazowieckie Lubelskie Kujawsko-Pomorskie Wielkopolskie Lubuskie Łódzkie Świętokrzyskie Podkarpackie Małopolskie Śląskie Opolskie Dolnośląskie