Startuj z nami!

www.szkolnictwo.pl

praca, nauka, rozrywka....

mapa polskich szkół
Nauka Nauka
Uczelnie Uczelnie
Mój profil / Znajomi Mój profil/Znajomi
Poczta Poczta/Dokumenty
Przewodnik Przewodnik
Nauka Konkurs
uczelnie

zamów reklamę
zobacz szczegóły
uczelnie
PrezentacjaForumPrezentacja nieoficjalnaZmiana prezentacji
Jesienna wycieczka

Od 01.01.2015 odwiedzono tę wizytówkę 2059 razy.
Chcesz zwiększyć zainteresowanie Twoją jednostką?
Zaprezentuj w naszym informatorze swoją jednostkę ->>>
* szkolnictwo.pl - najpopularniejszy informator edukacyjny - 1,5 mln użytkowników miesięcznie



Platforma Edukacyjna - gotowe opracowania lekcji oraz testów.



 

 Scenariusz pobytu dzieci na świeżym powietrzu w oddziale dzieci 3 – letnich z dnia 17.10.03 r. - prowadząca Joanita Łanecka

Uwaga!

Podczas przygotowania zajęć wykorzystałam:

1. Program „ Dziecięca matematyka „ prof. Edyty Gruszczyk- Kolczyńskiej.
2. „ W świecie przedszkolaka” Brygidy Łojewskiej.
Obszar edukacji ruchowej.
Obszar edukacji przyrodniczej.

Temat zabawy: „ Jesienna wycieczka ”
Tematyka kompleksowa: „Jesień wokół nas”

Cele ogólne:
- Kształcenie spostrzegawczości i koordynacji wzrokowo- ruchowej.
- Nabywanie nowych doświadczeń ruchowych.
- Doskonalenie umiejętności wykorzystania orientacji w schemacie swojego ciała
i przestrzeni w pokonywaniu toru przeszkód.
- Rozwijanie takich cech charakteru jak: samodzielność, wytrwałość, umiejętność współdziałania.
- Kształcenie umiejętności obdarzania uwagą i wykonywania poleceń nauczyciela.


Cele operacyjne:
Dziecko potrafi:
- wykorzystać swoją wyobraźnię, aby odtworzyć ruchem treść opowiadania nauczycielki,
- słuchać uważnie poleceń nauczycielki i wykonać je stosownie do swoich możliwości,
- nazywać i pokazać poszczególne części ciała (głowa, ręce, kolana, nogi),
- samodzielnie pokonać tor przeszkód ,
- stosować określenia; przód-tył, góra - dół, bok,
- manipulować przedmiotami zgodnie z podanym poleceniem : w przód – w tył, do góry, na dół,
- stosować określenia dotyczące położenia przedmiotów w przestrzeni: na- pod, wysoko- nisko, za, obok,
- wyrażać radość ze wspólnej zabawy.
Grupa wiekowa: 3- latki

Metody: podające , problemowe, aktywizujące , praktyczne.

Do przygotowania zajęć wykorzystano metodę wspomagania rozwoju umysłowego
3-latków prof. E.Gruszczyk- Kolczyńskiej, metodę opowieści ruchowej J.C.Thulina
i elementy ruchu rozwijającego W.Sherborne).

Formy pracy: zbiorowa i indywidualna .
Środki dydaktyczne:

Kasztany, kolorowe liście, pudełka kartonowe na kasztany.


Realizacja zabawy:

Czynności organizujące :

Kolorowy listek wita dzieci i zaprasza na wspólną wycieczkę. Każde z dzieci odpowiada na powitanie liścia tak jak potrafi.

Uwaga !

Liść może spaść każdemu dziecku na inną części ciała i zapytać czy dziecko umie ją nazwać. Nauczyciel zna dzieci i tak pokieruje liściem, iż każde odniesie sukces
i prawidłowo wymieni wskazaną część ciała (nazwie ją).


I. „Idziemy na spacer „ – działanie dzieci zgodnie z przyjętymi celami operacyjnymi.
Tor przeszkód i opowiadanie nauczycielki wprowadzają dzieci w świat fantazji.
Idziemy obok szpaleru drzew, skaczemy przez rzeczkę, przechodzimy pod mostem, wspinamy się na górę, patrzymy w dół. Idziemy bokiem, bo tak prowadzi dróżka.
” Gasimy pożar drzew” i itd. ( możemy wykorzystać naturalne przeszkody w terenie).
Znajdujemy kasztany i żołędzie pod drzewami. Dzieci biorą je delikatnie w dłonie.
Przyglądają się im, wykonują polecenia nauczycielki :
Tańczą z kasztanem na dłoni, na sygnał nauczycielki ( klaśnięcie w dłonie) kładą go delikatnie pod drzewem, na liściu, obok liścia itp.
Podnoszą go w ręce wysoko, nisko. Dzieci celują kasztanami do pudełek.
Zakończenie:
Zapraszam dzieci do powrotu do przedszkola.

Wnioski:

Większość dzieci - 3 letnich zna i stosuje pojęcia przestrzenne. Dzieci swobodnie poruszają się w najbliższej przestrzeni i manipulują przedmiotami zgodnie z poleceniem nauczyciela.
Zabawy w sferze wyobraźni dają dzieciom okazję do prezentowania swoich możliwości, zaspokajają potrzebę poznawania świata i stwarzają okazję do przeżywania. Wiedza i umiejętności zdobywane w ten sposób są zrozumiałe i trwałe.


Opracowała : JOANITA ŁANECKA
PRZEDSZKOLE SAMORZĄDOWEGO NR 177
KRAKÓW

Umieść poniższy link na swojej stronie aby wzmocnić promocję tej jednostki oraz jej pozycjonowanie w wyszukiwarkach internetowych:

X


Zarejestruj się lub zaloguj,
aby mieć pełny dostęp
do serwisu edukacyjnego.




www.szkolnictwo.pl

e-mail: zmiany@szkolnictwo.pl
- największy w Polsce katalog szkół
- ponad 1 mln użytkowników miesięcznie




Nauczycielu! Bezpłatne, interaktywne lekcje i testy oraz prezentacje w PowerPoint`cie --> www.szkolnictwo.pl (w zakładce "Nauka").

Zaloguj się aby mieć dostęp do platformy edukacyjnej




Zachodniopomorskie Pomorskie Warmińsko-Mazurskie Podlaskie Mazowieckie Lubelskie Kujawsko-Pomorskie Wielkopolskie Lubuskie Łódzkie Świętokrzyskie Podkarpackie Małopolskie Śląskie Opolskie Dolnośląskie