Startuj z nami!

www.szkolnictwo.pl

praca, nauka, rozrywka....

mapa polskich szkół
Nauka Nauka
Uczelnie Uczelnie
Mój profil / Znajomi Mój profil/Znajomi
Poczta Poczta/Dokumenty
Przewodnik Przewodnik
Nauka Konkurs
uczelnie

zamów reklamę
zobacz szczegóły
uczelnie
PrezentacjaForumPrezentacja nieoficjalnaZmiana prezentacji
Test dla klasy III SP

Od 01.01.2015 odwiedzono tę wizytówkę 118924 razy.
Chcesz zwiększyć zainteresowanie Twoją jednostką?
Zaprezentuj w naszym informatorze swoją jednostkę ->>>
* szkolnictwo.pl - najpopularniejszy informator edukacyjny - 1,5 mln użytkowników miesięcznie



Platforma Edukacyjna - gotowe opracowania lekcji oraz testów.



 

 

ZINTEGROWANY TEST SPRAWDZAJJĄCY DLA UCZNIÓW KLASY III SP



Imię i nazwisko............................... ............................................



Data ....................... Klasa....................




Drogi Uczniu !

Jesteś w klasie trzeciej. Na pewno wiele już potrafisz. Masz okazję sprawdzić siebie. Przed przystąpieniem do pracy zapoznaj się z instrukcją:
1. Przeczytaj bardzo uważnie tekst, w którym znajdziesz potrzebne informacje. W razie potrzeby powracaj do potrzebnych fragmentów.
2. Uważnie czytaj polecenia i staraj się wykonywać je dokładnie.
3. Gdy popełnisz błąd, przekreśl odpowiedź i obok napisz poprawną.
4. Jeśli nie potrafisz rozwiązać któregoś zadania, przejdź do następnego. Do opuszczonego wrócisz, jeżeli będziesz miał czas.
5. Masz do rozwiązania 17 zadań w ciągu 45 minut.



Pracuj uważnie i bez pośpiechu, na pewno sobie poradzisz.





POWODZENIA !




„Szanujmy przyrodę”

1. Uważnie przeczytaj tekst i podkreśl właściwą odpowiedź.

Prosimy – ciszej

Mała sarenka leży pod krzaczkiem i drży ze strachu. Matka kazała jej czekać na swój powrót i odezwać się dopiero na wołanie. Ale sarenka na próżno wytęża słuch, czy nie doleci głos matki.
Cały las rozbrzmiewa głosami i hałasem, który zagłusza śpiew ptaków, pukanie dzięcioła, szum sosen i wody sączącej się do strumyka. Te głosy są obce, nieznane, budzą we wszystkich zwierzętach niepokój i przerażenie.
- Gdzie jesteś, córeczko ? – woła zaniepokojona mama.
Nagle spostrzega swoje dziecko pod obwisłą gałęzią.
- Nareszcie jesteś, mamo ! Tak się bałam tych krzyków !
Sarna ostrożnie wyprowadza swą małą z tej części lasu, w której grasuje gromada rozkrzyczanych dzieci, ludzkich dzieci. Chce być z dala od tych, którzy nie umieją uszanować praw panujących w lesie, nie umieją zachować ciszy i spokoju, potrzebnego wszystkim mieszkańcom lasu.
Hanna Zdzitowiecka

A. Dlaczego sarenka leży pod krzaczkiem ?
a) chowa się przed innymi zwierzętami
b) czeka na mamę
c) jest ranna w nogę

B. Co niepokoi leśne zwierzęta ?
a) hałasy dzieci
b) śpiew ptaków
c) leśniczy

C. Co jest potrzebne mieszkańcom lasu ?
a) słoneczna pogoda
b) cisza i spokój
c) nowe budki lęgowe

2. Uporządkuj zdania zgodnie z kolejnością zdarzeń. Ponumeruj je.

...... Spotkanie z matką.
...... Niepokój zwierząt.
...... Oddalenie się od gromady rozkrzyczanych dzieci.
...... Dziwne hałasy w lesie.
...... Oczekiwanie sarenki na głos matki.
3. Z tekstu „Prosimy – ciszej” wypisz 3 rzeczowniki, 3 czasowniki i 3 przymiotniki.
Rzeczowniki: .................................., ………………………, ………………
Czasowniki: .................................., ………………………, ………………
Przymiotniki : .................................., ………………………, ………………

4. Sprawdź, czy dobrze jest napisany list. Skreśl zdania, które nie pasują do treści listu.

Kochane Dzieci !

Bardzo Was prosimy o zachowanie ciszy w lesie. Lubimy głośną muzykę. Boimy się, gdy krzyczycie i hałasujecie. Las jest naszym domem. Pamiętajcie, że jesteście naszymi gośćmi i uszanujcie prawa panujące w lesie. Wolno Wam kaleczyć drzewa i rozpalać ognisko. Pozostawcie po sobie dużo śmieci.

Zwierzęta

5. Sprawdź, czy wyrazy napisane są w kolejności alfabetycznej. Podkreśl TAK - jeśli kolejność jest prawidłowa, NIE – jeśli kolejność jest nieprawidłowa.

a) dzięcioł, gałąź, ludzie, las, matka, sarenka, strumyk, woda TAK NIE
b) dzięcioł, gałąź, las, ludzie, matka, strumyk, sarenka, woda TAK NIE
c) dzięcioł, gałąź, las, ludzie, matka, sarenka, strumyk, woda TAK NIE

6. Połącz nazwiska autorów z tytułem książki.

C. Centkiewicz „Dziewczynka z zapałkami”
H. Ch. Andersen „Anaruk, chłopiec z Grenlandii”
R. Pisarski „O psie, który jeździł koleją”
J. Brzechwa

7. Ułóż pytanie do każdego zdania.

a) Mała sarenka leży pod krzaczkiem.

............................................................ ............................................................. .......

b) W lesie grasuje gromada rozkrzyczanych dzieci.

............................................................. ............................................................. ....


8. Wpisz brakujące litery: ż, rz, ó, u, h lub ch .

d....ewa, ....ałas, c....reczka, p....źno, str....myk, ....mura, ....aba, za....owanie, zwie....ęta

9. Zaznacz właściwą odpowiedź określającą osobę, liczbę, czas podanego czasownika: hałasowali.

a) osoba 2, liczba pojedyncza, czas teraźniejszy
b) osoba 3, liczba pojedyncza, czas przyszły
c) osoba 3, liczba mnoga, czas przeszły

10. Uczniowie klasy III wyruszyli na wycieczkę do lasu o 8.30. Do szkoły wrócili po 5 godzinach. Otocz pętlą zegar wskazujący godzinę powrotu.

a) 13.30 b) 14.30 c) 15.30


11.Oblicz i podkreśl właściwą odpowiedź.

Ile metrów siatki potrzeba na ogrodzenie szkółki leśnej, która ma kształt prostokąta o wymiarach : 25m i 17m ?
a) 42m
b) 84m
c) 67m

12. Oblicz i podkreśl, które obliczenie jest poprawne.

a) 36 : 6 + 3 * 7 = 6 + 21 = 27
b) 36 : 6 + 3 * 7 = 36 : 9 * 7 = 4 * 7 = 28
c) 36 : 6 + 3 * 7 = 6 + 3 * 7 = 9 * 7 = 63

13. Przeczytaj uważnie każde zdanie i podkreśl TAK – jeśli zdanie jest prawdziwe, NIE - jeśli zdanie jest fałszywe.

a) Rzeki na mapie zaznaczone są kolorem niebieskim.

TAK NIE

b) Góry na mapie zaznaczone są kolorem zielonym.

TAK NIE

14. Podpisz znaki drogowe korzystając z podanych określeń.

a) b) c)






................................... .................................... .........................

................................... .................................... .........................

• Droga tylko dla rowerów.
• Sygnalizacja świetlna.
• Zakaz zatrzymywania się.
• Przejście dla pieszych.

15. Uzupełnij zdania.

Jakie warstwy lasu tworzą te rośliny ?

a) Dęby, świerki, sosny : ......................................................................
b) Leszczyna, jałowiec, jeżyna : ...........................................................
c) Mchy, grzyby, paprocie : .................................................................

16. Oblicz dowolnym sposobem i napisz odpowiedź :

W szkółce leśnej posadzono w 5 rzędach po 9 sosen, a w 4 rzędach po 7 dębów. Ile drzew posadzono w szkółce ?

17. Oblicz sposobem pisemnym.


8591
+ 1252


850
- 226


307
. 2


6482 : 2


3952 : 4



Opracowanie: Kamila Kurnatowska

Umieść poniższy link na swojej stronie aby wzmocnić promocję tej jednostki oraz jej pozycjonowanie w wyszukiwarkach internetowych:

X


Zarejestruj się lub zaloguj,
aby mieć pełny dostęp
do serwisu edukacyjnego.




www.szkolnictwo.pl

e-mail: zmiany@szkolnictwo.pl
- największy w Polsce katalog szkół
- ponad 1 mln użytkowników miesięcznie




Nauczycielu! Bezpłatne, interaktywne lekcje i testy oraz prezentacje w PowerPoint`cie --> www.szkolnictwo.pl (w zakładce "Nauka").

Zaloguj się aby mieć dostęp do platformy edukacyjnej




Zachodniopomorskie Pomorskie Warmińsko-Mazurskie Podlaskie Mazowieckie Lubelskie Kujawsko-Pomorskie Wielkopolskie Lubuskie Łódzkie Świętokrzyskie Podkarpackie Małopolskie Śląskie Opolskie Dolnośląskie