Startuj z nami!

www.szkolnictwo.pl

praca, nauka, rozrywka....

mapa polskich szkół
Nauka Nauka
Uczelnie Uczelnie
Mój profil / Znajomi Mój profil/Znajomi
Poczta Poczta/Dokumenty
Przewodnik Przewodnik
Nauka Konkurs
uczelnie

zamów reklamę
zobacz szczegóły
uczelnie
PrezentacjaForumPrezentacja nieoficjalnaZmiana prezentacji
Projekt oceny dorobku zawodowego nauczyciela kontraktowego

Od 01.01.2015 odwiedzono tę wizytówkę 10780 razy.
Chcesz zwiększyć zainteresowanie Twoją jednostką?
Zaprezentuj w naszym informatorze swoją jednostkę ->>>
* szkolnictwo.pl - najpopularniejszy informator edukacyjny - 1,5 mln użytkowników miesięcznie



Platforma Edukacyjna - gotowe opracowania lekcji oraz testów.



 

 



Stalowa Wola 1.06.2004r

Projekt oceny dorobku zawodowego nauczyciela kontraktowego ubiegającego się o stopień nauczyciela mianowanego.

    Pani mgr.... rozpoczęła staż na stopień nauczyciela kontraktowego w Bursie Międzyszkolnej w Stalowej Woli. W okresie stażu realizowała zadania zawarte w opracowanym przez siebie i zatwierdzonym planie rozwoju zawodowego zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Edukacji z dnia 03.08.2000r. w sprawie uzyskiwania stopnia awansu zawodowego zawartego w Dzienniku Ustaw nr 70 poz. 825 z późniejszymi zmianami.
    Opracowany plan rozwoju zawodowego zgodny był z Programem Opiekuńczo - Wychowawczym Bursy i funkcjonującym prawem oświatowym. Przyjęte do realizacji zadania były realne do wykonania oraz gwarantowały rozwój zawodowy nauczyciela-wychowawcy.
Realizacja planu przebiegała bez zakłóceń.

    Opieka nad stażystą opierała się na wzajemnej współpracy i podejmowaniu działań na rzecz własnego rozwoju zawodowego oraz na rzecz rozwoju placówki.
Wzajemnie się wspierałyśmy dążąc do realizacji wytyczonych zadań.
Pani .. posiada dużą wiedzę merytoryczną i metodyczną, potrafi organizować i ustawicznie doskonalić własny warsztat pracy. Tematyka realizowanych przez nią zajęć wynikała z diagnozy potrzeb wychowanków i poruszała aktualne zagadnienia pogłębiające zainteresowania młodzieży. Jest osobą otwartą, komunikatywną, do której można się zwrócić z każdym problemem i uzyskać pomoc, co szczególnie doceniają wychowankowie. Prezentowana przez nią postawa cierpliwości i umiejętności nawiązywania kontaktów interpersonalnych, powodowała, iż doskonale radziła sobie w różnych sytuacjach wychowawczych.
    Jako opiekun gazetek tematycznych poruszała szereg aktualnych problemów społecznych i cywilizacyjnych, zapobiegając w ten sposób zachowaniom ryzykownym i zagrożeniom współczesnego świata.
Cechami charakteru, które wyróżniają Panią ...... to:
  • życzliwość,
  • przyjazne nastawienie do otoczenia (zarówno współpracowników jak i wychowanków),
  • umiejętność dyplomatycznego i bezkonfliktowego, ale konkretnego i skutecznego działania.
Przedstawiona przez nią dokumentacja jest kompletna, prawidłowa, prowadzona systematycznie. Na uwagę zasługują szczególnie starannie opracowane konspekty, scenariusze zajęć wychowawczych, materiały do gazetek tematycznych.
Plan rozwoju zawodowego stażystki uwzględniał realizację zadań głównie opiekuńczych i wychowawczych. W trakcie realizacji planu zadania ulegały modyfikacji w zależności od pojawiających się bieżących problemów wychowawczych.

    Znajomość zagadnień z psychologii, pedagogiki i dydaktyki oraz ogólnych problemów oświatowych, pomocy społecznej lub postępowania w sprawach nieletnich, w zakresie specyfiki zadań realizowanych przez nauczyciela.

    Pani ....pogłębiała swoją wiedzę z zakresu psychologii, pedagogiki, dydaktyki oraz doskonaliła swoje umiejętności zawodowe poprzez:
  • Poznanie najnowszych publikacji z dziedziny psychologii, pedagogiki, dydaktyki (G. Apfeldorfer "Anoreksja, bulimia, otyłość" T.Gordon "Wychowanie bez porażek", L. Glass "Toksyczni ludzie", W. Gall "Aids choroba XX wieku", H. Machulska "Drama. P oradnik dla nauczycieli", M. Filipczuk "Rodzice i dzieci dorastające", T.I.Rubin "Księga gniewu" J.Mellibruda "Ja-Ty-My. Psychologiczne możliwości ulepszania kontaktów międzyludzkich", D. Goleman "Inteligencja emocjonalna", R. Baalad "Jak żyć z ludźmi" (Umiejętności interpersonalne. Program profilaktyczny dla dzieci i młodzieży).
  • Aktualizacje wiedzy z zakresu psychologii i pedagogiki - udział w formach doskonalenia, które tą wiedzę propagują:
  • "Gry i zabawy jako środek pedagogiczny przeciwko agresji",
  • "Techniki antystresowe dla dzieci i młodzieży".
  • Wykorzystywała zdobytą wiedzę w celu:
  • rozpoznawania i diagnozowania potrzeb wychowanków,
  • korygowania nieprawidłowości w przebiegu procesów i funkcji psychicznych,
  • eliminowania braków dydaktycznych,
  • przewartościowania postaw wychowanków wobec napotkanych trudności i niepowodzeń szkolnych,
  • rozwijania osobistych możliwości poszerzania swojej świadomości i swoich kontaktów z otoczeniem,
  • kształtowania indywidualnej drogi rozwoju osobowości i postaw wychowanków sprzyjających dokonywaniu korzystnych wyborów życiowych,
  • wytwarzania klimatu sprzyjającego powstawaniu emocjonalnych więzi wśród wychowanków - prawidłowa komunikacja interpersonalna,
  • kształtowania umiejętności samodzielnego rozwiązywania wewnętrznych konfliktów emocjonalnych, konfliktów w rodzinie, środowisku szkolnym i rówieśniczym.
Umiejętność organizacji i doskonalenia własnego warsztatu pracy, analizowania i dokumentowania własnych działań, a także oceniania skuteczności i dokonywania stosownych korekt w tym działaniu.
    Podnosiła na bieżąco swoje kwalifikacje poprzez udział w różnych formach doskonalenia zawodowego:
  • "Trening umiejętności wychowawczych - model wychowania bez porażek wg. Teorii T. Gordona oraz A. Faber i E. Mazlish",
  • "Podstawy obsługi komputera klasy IBM PC",
  • "Komputerowa obsługa biura",
  • Uczestniczyła w konferencji na temat: "Nieprzystosowanie społeczne i demoralizacja młodzieży".
W ramach wewnątrzszkolnego doskonalenia zawodowego pogłębiała swoją wiedzę uczestnicząc w szkoleniowych posiedzeniach Rady Pedagogicznej:
  • "Planowanie rozwoju placówki",
  • "Tworzenie programu wychowawczego i profilaktycznego placówki",
  • "Pomoc dziecku w sytuacji kryzysowej",
  • "BSFT - krótkoterminowa terapia skierowana na rozwiązywanie problemów",
  • "Ewaluacja programu wychowawczego - mierzenie jakości placówki".
  • "Awans zawodowy nauczyciela"
Systematycznie gromadząc odpowiednią dokumentacje w terminie wywiązywała się z realizacji poszczególnych zadań:
  • realizowała program opiekuńczo-wychowawczy bursy ze szczególnym uwzględnieniem tradycji bursy, własnego planu wychowawczego, tematów proponowanych bezpośrednio przez młodzież,
  • jako wychowawca grupy poznawała uwarunkowania szkolne i prywatne wychowanków w celu lepszego ich poznania, wyjaśnienia i ewentualnej pomocy w koniecznych i nabrzmiałych problemach i sytuacjach,
  • współpracowała m.in. w tym względzie z rodzicami poprzez rozmowy telefoniczne, a także osobiste,
  • pracowała nad uzyskaniem jak najwyższej frekwencji wychowanków na zajęciach szkolnych oraz wyrobieniem u nich motywacji i pozytywnej postawy wobec nauki, obowiązków szkolnych i pozaszkolnych,
  • starała się o przyjazną i życzliwą atmosferę, dobre wzajemne stosunki relacji wychowankowie-wychowawcy, oraz wychowawcy-wychowankowie,
  • aktywizowała wychowanków do czynnego uczestnictwa w życiu bursy (w pracach samorządu, konkursach, prezentacjach twórczości, gablotki samorządu bursy "Odlot", rozgrywek sportowych), oraz środowiska (udział w wystawach i imprezach organizowanych przez MDK, SDK),
  • realizowała różnorodną tematykę na zajęciach wychowawczych (hospitacja przez dyrektora) i w ramach gazetek tematycznych, z podkreśleniem społecznych i cywilizacyjnych zagrożeń zdrowotnych i ich profilaktyki,
  • zapewniała wychowankom warunki do wszechstronnego rozwoju poprzez współorganizowanie, zachęcanie do udziału w różnych formach zajęć (wycieczki na spektakle teatralne, wystawy, koncerty).

    Umiejętność uwzględniania w swojej pracy problematyki środowiska lokalnego oraz współczesnych problemów społecznych i cywilizacyjnych.
    Poruszając tematy współczesnych problemów społecznych i cywilizacyjnych Pani .......:
  • przygotowywała gazetki tematyczne, dostarczając wiedzy na temat uzależnień, rozwijała postawy sprzyjające podejmowaniu racjonalnych decyzji związanych z używaniem środków uzależniających, kształtowała umiejętność obrony własnych praw z uwzględnieniem asertywnego mówienia "nie".("Nasza planeta - czy jest zagrożona?", "Anoreksja i bulimia- choroba duszy i ciała", "Papierosom NIE", "Masz wybór nie bierz", "Narkotyki i ich wpływ na twoje życie", "Schizofrenia - otwórzcie drzwi"),
  • analizowała proces opiekuńczo-wychowawczy w grupie wychowawczej, korygując dalsze zamierzenia w zależności od dotychczas osiągniętych celów (szczególnie chcę podkreślić problem trudności komunikacji u wychowanków grupy III, stąd pomysł na cykl zajęć: "Bariery komunikacyjne", "Jak komunikować się z innymi" rozwijających umiejętności współdziałania w grupie, kładących nacisk na rozwiązywanie problemów),
  • aktywnie i systematycznie współpracowała z Samorządem Bursy Międzyszkolnej,
  • organizowała wyjścia z młodzieżą na wystawy gwarantując w ten sposób młodzieży atrakcyjny sposób zdobywania wiedzy, w ramach proponowanych przez MDK, SDK, Muzeum Regionalne wystaw wychowankowie skorzystali z następujących propozycji:
    • "Wystawa malarstwa Joanny Kukuły",
    • "Schizofrenia - otwórzcie drzwi",
    • "Światłem malowane - barwy Lubelszczyzny",
    • "Szkice studentów UR".
    Muzeum Regionalne:
    • "Te, co skaczą i latają",
    • "Muszle i minerały",
    • "Bug, nadbużańskie Podlasie".
Umiejętność wykorzystania w swojej pracy technologii komputerowej i informacyjnej.
Wykorzystywała technologię komputerową:
  • dla celów wychowawczo-opiekuńczych: układanie ankiety "Alkohol" i kwestionariusz wychowanka,
  • na zajęcia wychowawcze przygotowywała materiały i pomoce dydaktyczne,
  • dla celów organizacyjnych: prowadziła dokumentację na potrzeby i według wymagań bursy oraz szeroką dokumentację własną związaną z awansem zawodowym oraz pełnionymi funkcjami w bursie (opiekun gazetki informacyjno-okolicznościowej),
  • korzystała z Internetu w celu poszukiwania informacji związanych z awansem zawodowym, a także scenariuszy imprez, konspektów, materiałów do gazetek,
  • dla celów rozwoju osobistego: śledziła strony internetowe portali edukacyjnych.
Znajomość przepisów dotyczących systemu oświaty, pomocy społecznej lub postępowania w sprawach nieletnich, w zakresie funkcjonowania szkoły, w której nauczyciel odbywał staż, oraz umiejętność posługiwania się tymi przepisami.
  • zapoznała się z przepisami prawnymi dotyczącymi szkolnictwa; na podstawie systematycznej analizy ukazującej się cyklicznie w "Znowelizowanej Karcie Nauczyciela", poznawała komentarze i zagadnienia prawne publikowane w "Głosie Nauczycielskim", informacje zawarte na branżowych stronach WWW.
  • śledziła nowelizację aktów prawnych,
  • inicjowała dyskusję na temat poznanych aktów,
  • uczestniczyła w szkoleniach wewnętrznych dotyczących prezentacji i interpretacji aktów prawnych,
  • systematycznie aktualizowała wiedzę z przepisów dotyczących systemu oświaty,
  • w pracy zawodowej umiejętnie posługuje się znajomością dokumentacji placówki: Statutu Bursy, Regulaminu Pracy, Programu Opiekuńczo-Wychowawczego.

Uczestnictwo w realizacji zadań ogólnoszkolnych, edukacyjnych, wychowawczych i opiekuńczych lub innych wynikających ze statutu oraz specyfiki typu i rodzaju szkoły.
W trakcie stażu mgr......... aktywnie uczestniczyła wraz z grupą wychowanek w życiu placówki organizując różne imprezy, uroczystości:
  • zorganizowała "Dzień Chłopaka",
  • opracowała i przeprowadziła "Wieczór Andrzejkowy",
  • przygotowała "Walentynki",
  • opiekowała się grupą wychowawczą dbając o prawidłową integrację grupy i adaptację do aktywnego uczestnictwa młodzieży w życiu bursy,
  • aktywnie uczestniczyła we wszystkich posiedzeniach rady pedagogicznej i we wszystkich radach szkoleniowych,
  • systematycznie i prawidłowo prowadziła dokumentację wychowawczą,
  • brała udział w pracach zespołu powołanego do opracowania Programu Opiekuńczo-Wychowawczego na rok 2002/2004 i wdrożeniu go do realizacji.
Po zapoznaniu się z dokumentacją dorobku zawodowego nauczyciela kontraktowego, Pani ..... proponuję pozytywną ocenę za okres stażu od 1.09.2001r.- 31.05.2004r.

Opiekun stażu - mgr Magdalena Melanowicz

Umieść poniższy link na swojej stronie aby wzmocnić promocję tej jednostki oraz jej pozycjonowanie w wyszukiwarkach internetowych:

X


Zarejestruj się lub zaloguj,
aby mieć pełny dostęp
do serwisu edukacyjnego.




www.szkolnictwo.pl

e-mail: zmiany@szkolnictwo.pl
- największy w Polsce katalog szkół
- ponad 1 mln użytkowników miesięcznie




Nauczycielu! Bezpłatne, interaktywne lekcje i testy oraz prezentacje w PowerPoint`cie --> www.szkolnictwo.pl (w zakładce "Nauka").

Zaloguj się aby mieć dostęp do platformy edukacyjnej




Zachodniopomorskie Pomorskie Warmińsko-Mazurskie Podlaskie Mazowieckie Lubelskie Kujawsko-Pomorskie Wielkopolskie Lubuskie Łódzkie Świętokrzyskie Podkarpackie Małopolskie Śląskie Opolskie Dolnośląskie