Startuj z nami!

www.szkolnictwo.pl

praca, nauka, rozrywka....

mapa polskich szkół
Nauka Nauka
Uczelnie Uczelnie
Mój profil / Znajomi Mój profil/Znajomi
Poczta Poczta/Dokumenty
Przewodnik Przewodnik
Nauka Konkurs
uczelnie

zamów reklamę
zobacz szczegóły
uczelnie
PrezentacjaForumPrezentacja nieoficjalnaZmiana prezentacji
Jestem mieszkańcem Ziemi

Od 01.01.2015 odwiedzono tę wizytówkę 2140 razy.
Chcesz zwiększyć zainteresowanie Twoją jednostką?
Zaprezentuj w naszym informatorze swoją jednostkę ->>>
* szkolnictwo.pl - najpopularniejszy informator edukacyjny - 1,5 mln użytkowników miesięcznie



Platforma Edukacyjna - gotowe opracowania lekcji oraz testów.



 

 Konspekt zajęć z zakresu wprowadzania w przedszkolu elementów informatyki:
(przeprowadzonych w dniu 28 kwietnia 2004r.r.)

Opracowanie i realizacja: mgr Urszula Gabryś
Wiek dzieci: 6-latki
Temat dnia: „Jestem mieszkańcem Ziemi ”- rozmowa z dziećmi w pracowni informatycznej szkoły podstawowej poświęcona ochronie środowiska przyrodniczego, Próby zauważania i oceny określonych zachowańludzi wobec środowiska. Oczyszczanie ziemi, wody i powietrza poprzez zabawę z programem edukacyjnym „Chcę, aby na moim niebie było słońce” (gra komputerowa). Ćwiczenia w operowaniu myszą komputerową .

Formy pracy: z całą grupą, w zespołach dwuosobowych.

Cele ogólne:
- Zapoznanie dzieci z komputerem jako urządzeniem technicznym codziennego użytku;
- Doskonalenie następujących umiejętności związanych z pracą przy komputerze: włączanie i wyłączanie komputera, operowanie myszką (prowadzenie kursora myszki, klikanie i przeciąganie);
- Zachęcanie dzieci do poznawania środowisk przyrodniczych: las, woda, powietrze. Próba zrozumienia problemu katastrofy ekologicznej (bez czystej wody i powietrza nie będzie życia na ziemi)
- Kształtowanie umiejętności pracy w zespole (wspomaganie pracy kolegi, cierpliwe oczekiwanie na swoją kolej);
- Kształcenie umiejętności skupiania uwagi na słowach nauczyciela.




1.Zagadka o kuli ziemskiej. Wyjaśnienie pojęcia „kula ziemska” - rozwiązywanie zagadki – rebusu ortofonicznego
- wyodrębnianie głosek w wyrazach
- rozpoznawanie w otoczeniu figury geometrycznej - kuli
Dzieci potrafią:
- skupić uwagę na słowach nauczyciela;
- odgadnąć proponowane hasła
- wyodrębnić głoski w wyrazach
- rozpoznać kulę ziemską
Rebus ortofoniczny.
2. Rozmowa poświęcona ochronie środowiska – przedstawienie kuli ziemskiej, jako planety, która znajduje się w poważnym zagrożeniu ekologicznym
- odpowiedzi na pytania stawiane przez n-lkę,
Dzieci potrafią:
- formułować wypowiedzi kilkuzdaniowe;
-wiązać kolejne zdania w dłuższą wypowiedź;
Prezentacja ilustracji kontrastowych przedstawiających środowiska zanieczyszczone i wolne od zanieczyszczeń

3.Zabawa z programem edukacyjnym „Chcę, aby na moim niebie było słońce”- gra komputerowa
(w zespołach dwuosobowych, metodą „Mistrz i uczeń”)
- prowadzenie kursora myszki po ekranie;
-klikanie myszą w wybranym obszarze ekranu;
- pomoc Tomkowi, Magdzie i Gapie w oczyszczaniu ziemi, wody i powietrza
Dzieci potrafią:
_ segregować śmieci
- stosować zasady ochrony przyrody
- posługiwać się myszką przy korzystaniu z programu;

4.Zabawa ruchowa „Wypoczywamy na łonie przyrody” - dzieci biegają po leśnej polanie w rytm muzyki, na przerwę – nasłuchują odgłosów przyrody np. śpiew ptaków, szum wody itd.
Dzieci potrafią:
- rozróżnić dźwięki z otoczenia (odgłosy przyrody) Płyta CD

5.Radosna ziemia – praca w zespołach -dzieci w kilkuosobowych zespołach „obdarowują” ziemię uśmiechem poprzez naklejanie sylwet w odpowiednie miejsca zwierząt, ptaków, ryb, roślin, ludzi
- dekorowanie sali „globusami”
Dzieci potrafią:
- rozpoznać na kuli ziemskiej ląd, wodę, powietrze
- nakleić we właściwym miejscu sylwety
- pokazać, jaką chcą mieć ziemię (pomoce - pusta smutna kula ziemska, sylwety zwierząt, ptaków, ryb, roślin, ludzi, uśmiech)

7. Podziękowanie dzieciom za wspólną zabawę. Wyłączenie komputerów. -dzieci kończą pracę przy komputerze korzystając ze wskazówek i pomocy opiekuna
Dzieci potrafią:
-wyjść poprawnie z programu;
-wyłączyć komputer.


Rebus ortofoniczny
Z pierwszych głosek ułóż nowy wyraz

proponowane wyrazy to:
gruszka, listek, oko, but, ul, samolot (rozwiązanie to globus)





opracowała mgr Urszula Gabryś

Umieść poniższy link na swojej stronie aby wzmocnić promocję tej jednostki oraz jej pozycjonowanie w wyszukiwarkach internetowych:

X


Zarejestruj się lub zaloguj,
aby mieć pełny dostęp
do serwisu edukacyjnego.




www.szkolnictwo.pl

e-mail: zmiany@szkolnictwo.pl
- największy w Polsce katalog szkół
- ponad 1 mln użytkowników miesięcznie




Nauczycielu! Bezpłatne, interaktywne lekcje i testy oraz prezentacje w PowerPoint`cie --> www.szkolnictwo.pl (w zakładce "Nauka").

Zaloguj się aby mieć dostęp do platformy edukacyjnej




Zachodniopomorskie Pomorskie Warmińsko-Mazurskie Podlaskie Mazowieckie Lubelskie Kujawsko-Pomorskie Wielkopolskie Lubuskie Łódzkie Świętokrzyskie Podkarpackie Małopolskie Śląskie Opolskie Dolnośląskie