Startuj z nami!

www.szkolnictwo.pl

praca, nauka, rozrywka....

mapa polskich szkół
Nauka Nauka
Uczelnie Uczelnie
Mój profil / Znajomi Mój profil/Znajomi
Poczta Poczta/Dokumenty
Przewodnik Przewodnik
Nauka Konkurs
uczelnie

zamów reklamę
zobacz szczegóły
uczelnie
PrezentacjaForumPrezentacja nieoficjalnaZmiana prezentacji
Rola komputera w nauczaniu zintegrowanym

Od 01.01.2015 odwiedzono tę wizytówkę 1649 razy.
Chcesz zwiększyć zainteresowanie Twoją jednostką?
Zaprezentuj w naszym informatorze swoją jednostkę ->>>
* szkolnictwo.pl - najpopularniejszy informator edukacyjny - 1,5 mln użytkowników miesięcznie



Platforma Edukacyjna - gotowe opracowania lekcji oraz testów.



 

 

Nauczyciele klas I – III często zastanawiają się jak uatrakcyjnić proces nauczania i uczynić go tym samym bardziej efektywnym. Jest bardzo dużo różnorodnych środków dydaktycznych, które pozwalają aktywnie uczestniczyć w zajęciach.
     Przydatnym i wyjątkowo aktywizującym środkiem dydaktycznym w nauczaniu zintegrowanym jest komputer. Już na I etapie edukacji oczekuje się od ucznia umiejętności korzystania z dostępnych środków informacji oraz skutecznego rozwiązywania problemów. Do takiej aktywności mogą skłonić uczniów ciekawe, komputerowe programy dydaktyczne. Odpowiednio dobrany i skonstruowany program komputerowy powinien pobudzać uczniów do aktywności w czasie zajęć i do prób samodzielnego rozwiązywania problemów o różnym stopniu trudności.
     Taki program edukacyjny powinien mieć charakter uniwersalny, tzn. obejmować swoimi zagadnieniami realizację różnych tematów, a jednocześnie łączyć elementy dobrej zabawy i wartościowego materiału dydaktycznego. Musi cechować się również prostotą i przyjaznym sposobem komunikacji pomiędzy komputerem a dzieckiem, wprowadzać różnorodność działań, żeby uniknąć znużenia i zniechęcenia dziecka. To nauczyciel decyduje o wyborze gier dydaktycznych i programów edukacyjnych, które powinny likwidować monotonię na zajęciach, a tym samym wyzwalać u uczniów aktywność i pobudzać do działania.
     Mając na uwadze wszechstronny rozwój ucznia wykorzystuję podczas zajęć zainteresowanie dzieci komputerem i umiejętnie podsuwam im programy edukacyjne dostosowane do ich wieku oraz zagadnień, które aktualnie realizuję w danym bloku tematycznym.
     W swojej pracy wykorzystuję komputer do rozwijania zdolności językowych, poszerzania zasobu słów, doskonalenia umiejętności czytania i techniki pisania, przyswajania pewnych reguł ortograficznych, wykonywania czterech podstawowych działań matematycznych: (dodawania, odejmowania, mnożenia, dzielenia), rozwiązywania równań, rozwijania wyobraźni, wyrabiania poczucia estetyki, doskonalenia koordynacji ruchowo-wzrokowej itp. Poprzez korzystanie ze sprzętu informatycznego kształtuję u uczniów nawyk do skoncentrowania się na wykonywanym zadaniu oraz dobrego zorganizowania swej pracy.
     Opanowanie na I etapie edukacji określonych umiejętności w pracy z komputerem, takich jak: znajomość klawiatury i sposobów użycia określonych klawiszy, uruchomienie programu i praca z nim stanowią ważny element edukacji informatycznej, którą uczniowie będą doskonalić i wzbogacać na dalszych etapach swej edukacji. W nauczaniu zintegrowanym komputer jest więc przydatnym środkiem do realizacji zamierzonych celów. W szkole w której pracuję bardzo dużo dzieci dzięki zajęciom w pracowni komputerowej ma jedyną możliwość kontaktu z komputerem.


Małgorzata Stanek
PSP w Ożarowie

Umieść poniższy link na swojej stronie aby wzmocnić promocję tej jednostki oraz jej pozycjonowanie w wyszukiwarkach internetowych:

X


Zarejestruj się lub zaloguj,
aby mieć pełny dostęp
do serwisu edukacyjnego.




www.szkolnictwo.pl

e-mail: zmiany@szkolnictwo.pl
- największy w Polsce katalog szkół
- ponad 1 mln użytkowników miesięcznie




Nauczycielu! Bezpłatne, interaktywne lekcje i testy oraz prezentacje w PowerPoint`cie --> www.szkolnictwo.pl (w zakładce "Nauka").

Zaloguj się aby mieć dostęp do platformy edukacyjnej




Zachodniopomorskie Pomorskie Warmińsko-Mazurskie Podlaskie Mazowieckie Lubelskie Kujawsko-Pomorskie Wielkopolskie Lubuskie Łódzkie Świętokrzyskie Podkarpackie Małopolskie Śląskie Opolskie Dolnośląskie