Startuj z nami!

www.szkolnictwo.pl

praca, nauka, rozrywka....

mapa polskich szkół
Nauka Nauka
Uczelnie Uczelnie
Mój profil / Znajomi Mój profil/Znajomi
Poczta Poczta/Dokumenty
Przewodnik Przewodnik
Nauka Konkurs
uczelnie

zamów reklamę
zobacz szczegóły
uczelnie
PrezentacjaForumPrezentacja nieoficjalnaZmiana prezentacji
I okres warunkowy

Od 01.01.2015 odwiedzono tę wizytówkę 3554 razy.
Chcesz zwiększyć zainteresowanie Twoją jednostką?
Zaprezentuj w naszym informatorze swoją jednostkę ->>>
* szkolnictwo.pl - najpopularniejszy informator edukacyjny - 1,5 mln użytkowników miesięcznie



Platforma Edukacyjna - gotowe opracowania lekcji oraz testów.



 

 

SCENARIUSZ ZAJĘĆ Z JĘZYKA ANGIELSKIEGO
I OKRES WARUNKOWY


TEMAT LEKCJI: If I go to England, I will visit Buckingham Palace.

Cel główny: poprawne używanie/ posługiwanie się I okresem warunkowym.

Cele operacyjne: uczniowie będą w stanie budować poprawne zdania z wykorzystaniem I okresu warunkowego.

Formy i metody pracy: praca w grupach, praca grupowa z udziałem wszystkich uczniów w klasie oraz praca indywidualna.

Materiały i pomoce dydaktyczne: ćwiczenia i plansze przygotowane przez nauczyciela.

Przebieg lekcji:
1.czynności organizacyjne:
a)sprawdzenie obecności i zapisanie tematu lekcji na tablicy,
2.realizacja tematu lekcji:
a)wprowadzenie do tematu lekcji- przypomnienie kilku zdań w I okresie warunkowym,
b)ćwiczenia przygotowane przez nauczyciela mające na celu doskonalenie umiejętności wypowiadania się korzystając z I okresu warunkowego:
-nauczyciel pokazuje kolejno plansze z I częścią okresu warunkowego np.:” If I go to the USA, I will...............” „If I meet my friends, we will………………” wybierając jednocześnie uczniów, których zadaniem jest dokończenie zdania pokazanego na planszy, tak aby było ono poprawne gramatycznie (warto jest przygotować tyle plansz, ilu jest uczniów w klasie tak, aby każdy z nich miał szansę przeczytać chociaż jedno zdanie), powstałe zdania zapisujemy na tablicy i w zeszycie,
-uczniowie pracują w parach, otrzymują od nauczyciela paski papieru, na których napisane są części zdań w I okresie warunkowym, zadaniem uczniów jest odpowiednie dopasowanie zdań tak,aby spełniały one logiczne i gramatyczne wymogi zdania-poprawnie ułożone zdania tworzą historię z wykorzystaniem I okresu warunkowego, po zakończeniu zadania wyznaczona para uczniów czyta historię,
-uczniowie ćwiczą I okres warunkowy uczestnicząc w tak zwanym „wężu”- zadaniem każdego ucznia jest ułożenie zdania w I okresie warunkowym w taki sposób, aby koniec zdania kolegi/koleżanki był równocześnie początkiem nowo powstałego zdania np. „ If I move abroad, I will meet new people „, „If I meet new people, I will be happy” itd.,
-podsumowanie lekcji-przypomnienie, w jakich okolicznościach używamy I okresu warunkowego,
-zadanie domowe-tłumaczenie zdań.
mgr Monika Wachowicz

Umieść poniższy link na swojej stronie aby wzmocnić promocję tej jednostki oraz jej pozycjonowanie w wyszukiwarkach internetowych:

X


Zarejestruj się lub zaloguj,
aby mieć pełny dostęp
do serwisu edukacyjnego.




www.szkolnictwo.pl

e-mail: zmiany@szkolnictwo.pl
- największy w Polsce katalog szkół
- ponad 1 mln użytkowników miesięcznie




Nauczycielu! Bezpłatne, interaktywne lekcje i testy oraz prezentacje w PowerPoint`cie --> www.szkolnictwo.pl (w zakładce "Nauka").

Zaloguj się aby mieć dostęp do platformy edukacyjnej




Zachodniopomorskie Pomorskie Warmińsko-Mazurskie Podlaskie Mazowieckie Lubelskie Kujawsko-Pomorskie Wielkopolskie Lubuskie Łódzkie Świętokrzyskie Podkarpackie Małopolskie Śląskie Opolskie Dolnośląskie