Startuj z nami!

www.szkolnictwo.pl

praca, nauka, rozrywka....

mapa polskich szkół
Nauka Nauka
Uczelnie Uczelnie
Mój profil / Znajomi Mój profil/Znajomi
Poczta Poczta/Dokumenty
Przewodnik Przewodnik
Nauka Konkurs
uczelnie

zamów reklamę
zobacz szczegóły
uczelnie
PrezentacjaForumPrezentacja nieoficjalnaZmiana prezentacji
Projekt wychowawczo – edukacyjny - „Zielona Szkoła”

Od 01.01.2015 odwiedzono tę wizytówkę 2577 razy.
Chcesz zwiększyć zainteresowanie Twoją jednostką?
Zaprezentuj w naszym informatorze swoją jednostkę ->>>
* szkolnictwo.pl - najpopularniejszy informator edukacyjny - 1,5 mln użytkowników miesięcznie



Platforma Edukacyjna - gotowe opracowania lekcji oraz testów.



 

 I. Formy i metody realizacji projektu:
Cele operacyjne:

1. Wspólnie podróżujemy, mieszkamy i uczymy się samodzielności.
1.1. Działania ucznia
§ wybierają miejsca w autokarze,
§ zajmują uzgodnione pokoje, rozpakowują się,
§ podejmują czynności samoobsługowe, codzienne czynności porządkowe i higieniczne wg ustalonych zasad (dyżury stołówkowe, konkurs czystości)
1.2. Działania nauczyciela
§ wykonuje czynności organizacyjne, związane z przejazdem, zakwaterowaniem, aklimatyzacją,
§ ogłasza „Konkurs czystości"
§ pomaga w odczytywaniu harmonogramów i rozkładów.

2. Uczestniczymy w zajęciach wspierających nasze zdrowie.
2.1. Działania ucznia
§ analizują rozkłady, harmonogramy,
§ uczestniczą w spacerach rekreacyjnych, grach zespołowych o charakterze sportowym, zabawach ruchowych,
§ przemierzają trasy turystyczne,
§ uczestniczą w spotkaniu z wyczynowym sportowcem, taternikiem, GOPR - owcem.
2.2. Działania nauczyciela
§ organizuje spacery rekreacyjne, wycieczki turystyczne, itp.
§ organizuje i zachęca do aktywnego uczestnictwa w spotkaniach z ciekawymi ludźmi.

3. Obserwujemy świat przyrody (roślinność, zwierzęta, ukształtowanie terenu).
3.1. Działania ucznia
§ przemierzają trasy turystyczne,
§ obserwują ciekawostki przyrodnicze,
§ gromadzą informacje podawane przez przewodników dokonują notatek, pomiarów,
§ odkrywają współzależności wód, klimatu z ukształtowaniem terenu,
§ gromadzą foldery, przewodniki, mapy turystyczne.
3.2. Działania nauczyciela
§ zachęca do prowadzenia obserwacji przyrodniczych, klimatycznych związanych z ukształtowaniem terenu.
§ wyjaśnia i sugeruje sposób gromadzenia informacji, robienia notatek i pomiarów.

4. Docieramy do tajemnic związanych z kulturą i historia regionu.
4.1. Działania ucznia
§ spotykają się z mieszkańcami gór, rozmawiając o ich życiu, zwyczajach, historii, legendach itp.
§ poznają stroje ludowe, wyroby rzemieślnicze.
§ odwiedzają muzea związane z historią i folklorem poznawanego regionu, ciekawymi ludźmi, obiekty sakralne.
§ gromadzą teksty źródłowe, przedmioty związane z tematem.
§ dokonują obliczeń w oparciu o czas.
4.2. Działania nauczyciela
§ umożliwia dzieciom udział w spotkaniach z ciekawymi ludźmi zwiedzanego regionu.
§ zachęca do zwiedzania obiektów historycznych i sakralnych.

5. Odkrywamy nasze talenty, zdolności i predyspozycje.
5.1. Działania ucznia
§ malują obrazy związane z oglądanymi miejscami ciekawymi przeżyciami, przygodami, refleksjami itp.
§ prowadzą segregator tematyczny, uczą się gromadzenia i porządkowania wiedzy wg ustalonego klucza.
§ uczą się, tworzą, prezentują utwór muzyczny, literacki lub taniec związany tematycznie ze zwiedzaną okolicą.
§ układają zadania z treścią w oparciu o miary długości i odległości.
5.2. Działania nauczyciela
§ organizuje warsztat pracy, potrzebne materiały.
§ proponuje tematykę, wspiera w jej realizacji, kieruje działalnością dzieci.

6. Bawimy się i uczymy razem.
6.1. Działania ucznia
§ przygotowują ognisko i zabezpieczają teren po zakończonym ognisku, razem śpiewają, i muzykują,, bawią się i tańczą,
§ tworzą grupy wspólnych zadań tematycznych,
§ organizują dyskoteki.
6.2. Działania nauczyciela
§ prowadzi działania koordynujące w przygotowaniu i przebiegu ogniska oraz organizowanych dyskotek
§ zapobiega i reaguje na ewentualne sytuacje konfliktowe.

7. Prezentujemy zdobyte doświadczenia
7.1. Działania ucznia
§ po powrocie w utworzonych grupach tematycznych dokonują prezentacji treści wg hasła programowego przed społecznością uczniowską i rodzicami.
7.2. Działania nauczyciela
§ kieruje przygotowaniem prezentacji.
§ wspiera ich w przygotowaniach.
§ organizuje miejsce, czas, warunki do przeprowadzenia prezentacji,

II. Program zajęć:
10 maja – zbiórka uczestników, wyjazd godz. 700,
Wrocław – wizyta w ZOO – ok. 2 godzin,
Przyjazd do Karpacza – ok. godz. 1700, obiadokolacja, czas na rozpakowanie, spacer po mieście itp.
11 maja – Wycieczka całodniowa z przewodnikiem na Śnieżkę,
12 maja – Wyjazd do czech – zwiedzanie Skalnego Miasta,
Po powrocie dyskoteka.
13 maja – Spacer na Łomnicę z przewodnikiem,
Zwiedzanie „Świątyni Wang”, spacer po Karpaczu,
14 maja – Wycieczka z przewodnikiem do Szklarskiej Poręby,
Przejście szlakiem – Wodospad Kamieńczyka i Szklarki,
Pobyt w „Miasteczku Dzikiego Zachodu”
15 maja – Po śniadaniu zdanie pokoi, pobranie suchego prowiantu, wyjazd z Karpacza do Książa – zwiedzanie zamku z przewodnikiem,
Wyjazd do Lipia, spotkanie z rodzicami ok. godz. 1900.

Opracowanie i realizacja: mgr Jolanta Grzyb

Umieść poniższy link na swojej stronie aby wzmocnić promocję tej jednostki oraz jej pozycjonowanie w wyszukiwarkach internetowych:

X


Zarejestruj się lub zaloguj,
aby mieć pełny dostęp
do serwisu edukacyjnego.




www.szkolnictwo.pl

e-mail: zmiany@szkolnictwo.pl
- największy w Polsce katalog szkół
- ponad 1 mln użytkowników miesięcznie




Nauczycielu! Bezpłatne, interaktywne lekcje i testy oraz prezentacje w PowerPoint`cie --> www.szkolnictwo.pl (w zakładce "Nauka").

Zaloguj się aby mieć dostęp do platformy edukacyjnej




Zachodniopomorskie Pomorskie Warmińsko-Mazurskie Podlaskie Mazowieckie Lubelskie Kujawsko-Pomorskie Wielkopolskie Lubuskie Łódzkie Świętokrzyskie Podkarpackie Małopolskie Śląskie Opolskie Dolnośląskie