Startuj z nami!

www.szkolnictwo.pl

praca, nauka, rozrywka....

mapa polskich szkół
Nauka Nauka
Uczelnie Uczelnie
Mój profil / Znajomi Mój profil/Znajomi
Poczta Poczta/Dokumenty
Przewodnik Przewodnik
Nauka Konkurs
uczelnie

zamów reklamę
zobacz szczegóły
uczelnie
PrezentacjaForumPrezentacja nieoficjalnaZmiana prezentacji
Przyjazny początek

Od 01.01.2015 odwiedzono tę wizytówkę 1528 razy.
Chcesz zwiększyć zainteresowanie Twoją jednostką?
Zaprezentuj w naszym informatorze swoją jednostkę ->>>
* szkolnictwo.pl - najpopularniejszy informator edukacyjny - 1,5 mln użytkowników miesięcznie



Platforma Edukacyjna - gotowe opracowania lekcji oraz testów.



 

Program wychowawczy dla klas I-III sporządzony w oparciu o status szkoły, szkolny program wychowawczy, program nauczania, szkolny program profilaktyki.


CEL PRIORYTETOWY: STYMULOWANIE HARMONIJNEGO ROZWOJU INTELEKTUALNEGO,
EMOCJONALNEGO, SPOŁECZNEGO I ZDROWOTNEGO UCZNIA.





I „My i nasza klasa”
II „Bezpieczeństwo w ruchu drogowym”
III „Dbamy o nasze zdrowie”
IV „Ziemia nam bliska”
V „Święto i uroczystości w szkole”
VI „Rodzice w szkole


I „My i nasza klasa Termin realizacji Uwagi o realizacji
1. Porządkujemy klasę. Na bieżąco
2. Urządzamy kącik higieniczny oraz szatnię. IX
3. Tworzymy kącik „cztery pory roku”. Zgodnie z porami roku
4. Poznajemy standardy osiągnięć dla każdego poziomu. IX
5. Wyznaczamy normy współżycia w klasie. Poznajemy „Kodeks Ucznia”. IX
6. Uczymy się tolerancji i szacunku wobec drugiego człowieka. Na bieżąco
7. Wybieramy samorząd klasowy oraz dyżurnych. IXRaz w tygodniu
8. Organizujemy spotkanie integrujące. IX- X ; VI
9. Wykonujemy gazetki tematyczne. Wg potrzeb
10. Wykonujemy okolicznościowe dekoracje klasy. Wg potrzeb


Metody i formy realizowania zadań. Monitorowanie.
Porządkowanie i dekorowanie klas, zajęcia profilaktyczne, kontrola pracy dyżurnych i zespołów zadaniowych.




II „Bezpieczeństwo w ruchu drogowym” Termin realizacji Uwagi o realizacji
1. Poznajemy przepisy ruchu drogowego. Zgodnie z planem wynikowym
2. Rozmawiamy o naszym bezpieczeństwie. IX-X
3. Uczestniczymy bezpiecznie w ruchu drogowym. Zgodnie z planem wynikowym


Metody i formy realizowania zadań. Monitorowanie.
Zajęcia profilaktyczne z policjantem, lekcje w terenie- przechodzimy prawidłowo przez jezdnię, obserwujemy ruch drogowy- dobre i złe zachowania jego użytkowników, konkurs plastyczny.




III „Dbamy o nasze zdrowie” Termin realizacji Uwagi o realizacji
1. Dbamy o higienę osobista i estetykę wyglądu. Na bieżąco
2. Właściwie się odżywiamy. Zgodnie z planem wynikowym
3. Przygotowujemy inscenizacje „Zdrowym być, zdrowo żyć”. IV
4. Aktywnie wypoczywamy. II, VI
5. Jesteśmy przyjaciółmi zwierząt. Zgodnie z planem winikowym
6. Dokarmiamy ptaki w zimie. XI-III
7. Sprzeciwiamy się przemocy i agresji. Na bieżąco


Metody i formy realizowania zadań. Monitorowanie.
Systematyczne korzystanie z kącika czystości, bierzemy udział w szkolnym dożywianiu, zabawach i zajęciach rekreacyjnych, dokarmiamy ptaki w zimie, opiekujemy się zwierzętami, przygotowujemy lub uczestniczymy w zajęciach „Uczeń wobec swoich praw i obowiązków”, „Z kodeksem na ty”, spotkaniu z higienistką lub lekarzem.


IV „Ziemia nam bliska” Termin realizacji Uwagi o realizacji
1. Poznajemy naszą miejscowość. Zgodnie z planem wynikowym
2. Poznajemy historię i uroki znanych nam miejsc i obiektów. Realizujemy cykl tematyczny „Moja miejscowość”. Zgodnie z planem wynikowym
3. Malujemy „Ciekawy obiekt naszej miejscowości”. Zgodnie z planem wynikowym
4. Uczestniczymy w turnieju między klasowym „Czy znamy swoją miejscowość?”. Zgodnie z planem wynikowym
5. Pamiętamy o zmarłych i zasłużonych dla okolicy. XI
6. Zwiedzamy Jurę Krakowsko- Częstochowską, Kraków i Wieliczkę. X lub VI
7. Odwiedzamy izbę regionalną i Muzeum Regionalne w Częstochowie. I-II
8. Zaglądamy do instytucji i urzędów naszej miejscowości. Zgodnie z planem wynikowym

Metody i formy realizowania zadań. Monitorowanie.
Poznajemy okolice i jej historię, organizujemy wycieczki, konkursy, turnieje i wystawki.




V „Święta i uroczystości w naszej szkole” Termin realizacji Uwagi o realizacji
1. Uczestniczymy w uroczystym rozpoczęciu roku szkolnego. IX
2. Wspieramy aktywnie akcję „ Sprzątanie świata”. IX
3. Świętujemy dzień chłopaka. IX
4. Bierzemy udział w Ślubowaniu Pierwszoklasistów. X
5. Obchodzimy dzień edukacji narodowej. X
6. Pamiętamy o grobach zmarłych i zasłużonych. XI
7. Święto Niepodległości wiążemy z poznawaniem sylwetki patrona szkoły Józefa Piłsudskiego. XI
8. Bawimy się i wróżymy- wieczór andrzejkowy. XI
9. Spodziewamy się wizyty świętego Mikołaja. XII
10. Przygotowujemy się do świąt Bożego Narodzenia. Uczestniczymy w szkolnej Wigilii. XII
11. Przygotowujemy szkolny bal karnawałowy. I
12. Pamiętamy o Święcie Babci i Dziadka. I
13. Uczestniczymy w poczcie walentynkowej. II
14. Witamy pierwszy dzień wiosny. III
15. Przygotowujemy się do Świąt Wielkanocnych. III, IV
16. Obchodzimy uchwalenie Konstytucji 3 Maja. V
17. Pamiętamy o dniu Matki i Ojca. VI
18. Bawimy się z okazji MDD. VI
19. Uczestniczymy aktywnie w „Święcie Szkoły”. VI
20. Organizujemy wspólne ogniska klasowe. VI
21. Uczestniczymy w uroczystym zakończeniu roku szkolnego VI
Metody i formy realizowania zadań. Monitorowanie.
Uczestniczymy lub przygotowujemy szkolne imprezy i uroczystości.


VI „Rodzice w szkole” Termin realizacji Uwagi o realizacji
1. Zebrania i wywiadówki. Zgodnie z harmonogramem
2. Pedagogizacja rodziców:- zapoznanie ze standardami wymagań programowych dla klas I, II, III.- przyczyny niepowodzeń szkolnych i sposoby ich przezwyciężania.- wpływ radia, telewizji i gier komputerowych na psychikę dziecka w młodszym wieku szkolnym. IX-XI-IIIII-IV
3. Spotkania z rodzicami przy okazji imprez i uroczystości szkolnych. Zgodnie z harmonogramem
4. Konsultacje indywidualne z rodzicami. Na bieżąco
5. Udział rodziców w organizacji przedsięwzięć klasowych i szkolnych. Według potrzeb
6. Wsparcie szkoły dla rodziny o trudnej sytuacji materialnej i zagrożonych patologią. Według potrzeb



Metody i formy realizowania zadań. Monitorowanie.
Ankietowanie rodziców, rozmowy, konsultacje, prelekcje, aktywne uczestnictwo rodziców w organizacji szkolnych przedsięwzięć, pomoc dla rodzin potrzebujących wsparcia.


„Działania ewaluacyjne” Termin realizacji Uwagi o realizacji
1. Udział w wycieczkach, imprezach, przedstawieniach scenicznych, zebraniach, uroczystościach szkolnych. Zgodnie z harmonogramem
2. Sprawozdania z realizacji planu wychowawczego po każdym semestrze. II, VI
3. Ankietowanie rodziców i uczniów. Według potrzeb






Opracowały nauczycielki kształcenia zintegrowanego Szkoły Podstawowej w Lipiu:
mgr Barbara Płuciennik
mgr Jolanta Grzyb
mgr Alicja Podgórska

Umieść poniższy link na swojej stronie aby wzmocnić promocję tej jednostki oraz jej pozycjonowanie w wyszukiwarkach internetowych:

X


Zarejestruj się lub zaloguj,
aby mieć pełny dostęp
do serwisu edukacyjnego.




www.szkolnictwo.pl

e-mail: zmiany@szkolnictwo.pl
- największy w Polsce katalog szkół
- ponad 1 mln użytkowników miesięcznie




Nauczycielu! Bezpłatne, interaktywne lekcje i testy oraz prezentacje w PowerPoint`cie --> www.szkolnictwo.pl (w zakładce "Nauka").

Zaloguj się aby mieć dostęp do platformy edukacyjnej




Zachodniopomorskie Pomorskie Warmińsko-Mazurskie Podlaskie Mazowieckie Lubelskie Kujawsko-Pomorskie Wielkopolskie Lubuskie Łódzkie Świętokrzyskie Podkarpackie Małopolskie Śląskie Opolskie Dolnośląskie