Startuj z nami!

www.szkolnictwo.pl

praca, nauka, rozrywka....

mapa polskich szkół
Nauka Nauka
Uczelnie Uczelnie
Mój profil / Znajomi Mój profil/Znajomi
Poczta Poczta/Dokumenty
Przewodnik Przewodnik
Nauka Konkurs
uczelnie

zamów reklamę
zobacz szczegóły
uczelnie
PrezentacjaMapaForumPrezentacja nieoficjalnaZmiana prezentacjiUczniowie
Zakład Poprawczy i Schronisko dla Nieletnich

ul. Dworcowa 36, 86-010 Koronowo
tel. (52) 382-22-75, fax (52) 382-24-21
www:   http://www.zpkoronowo.eue-mail:   sekretariat@koronowo.zp.gov.pl

Od 01.01.2015 odwiedzono tę wizytówkę 16911 razy.
Chcesz zwiększyć zainteresowanie Twoją jednostką?
Zaprezentuj w naszym informatorze swoją jednostkę ->>>
* szkolnictwo.pl - najpopularniejszy informator edukacyjny - 1,5 mln użytkowników miesięcznie

 

SZKOŁA PODSTAWOWA nr 4

- autorskie programy terapeutyczne
- ciekawe zajęcia pozalekcyjne
- nowoczesne wyposażenie

GIMNAZJUM nr 3

- miła atmosfera
- opieka pedagoga
- rozwijanie różnych zainteresowań

ZASADNICZA SZKOŁA ZAWODOWA nr 2


INTERNAT

"Wygrywa tylko ten, kto ma jasno określony cel
i nieodparte pragnienie by go osiągnąć." - Napoleon Hill

Placówka resocjalizacyjna, jaką jest Zakład Poprawczy i Schronisko dla Nieletnich w Koronowie powstała decyzją Ministerstwa Sprawiedliwości w 1951 r. w budynku po byłym sądzie grodzkim. Obecnie Zakład Poprawczy i Schronisko dla Nieletnich w Koronowie jest placówką przeznaczoną dla dziewcząt i jest to zakład poprawczy o charakterze półotwartym i schronisko o charakterze zwykłym.

Praca wychowawcza prowadzona jest we wszystkich działach placówki:

  • w internacie, w którym funkcjonują cztery grupy wychowawcze sprofilowane według ustaleń Komisji Wychowania zgodnie z aktualnymi potrzebami
  • w szkołach (podstawowej, gimnazjum i Zasadniczej Szkole Zawodowej)
  • w warsztatach szkolnych (kształcenie zawodowe odbywa się w kierunku fryzjerskim, krawieckim i gastronomicznym, a także poprzez liczne kursy zawodowe: kosmetyczny, obsługi kas fiskalnych i małej gastronomii. Od 2007 r. placówka objęta jest też Programem Operacyjnym "Kapitał Ludzki")
  • w zespole diagnostyczno - korekcyjnym (psycholog, pedagog)
  • przez pracowników administracji i obsługi

Edukacja

Wychowanki osiągające dobre wyniki w nauce i zachowaniu mogą uczęszczać do szkół średnich w środowisku otwartym. Wychowanki zdobywają wykształcenie również metodą kursową w zakresie kosmetologii, kroju i szycia, małej gastronomi, obsługi kas fiskalnych, haftu artystycznego.

Jako placówka o charakterze półotwartym możemy część zajęć prowadzić w środowisku otwartym. Przywiązujemy dużą wagę do tej możliwości działania, gdyż z naszych doświadczeń wynika, że im częściej wychowanki wchodzą w relacje społeczne, poprzez które poznają zawiłości dnia codziennego, tym szybciej następuje w ich świadomości chęć współudziału w przygotowaniu się do społecznego współżycia. Wielokrotnie mogliśmy zauważyć, że częsty pobyt naszych wychowanek poza zakładem, i ich kontakty z ludźmi życzliwymi, odnoszącymi się do nich bez uprzedzeń i strachu, ale z akceptacją, uznaniem za ich wysiłek w swojej chęci do życia na wolności i niesienia pomocy innym, w istotny sposób przyczynia się do ich sukcesu i naszego sukcesu wychowawczego.


ATUTY PLACÓWKI

W okresie wakacji oferta zajęć wzbogacona jest o takie formy, jak: wycieczki samochodowe, piesze, rowerowe, plażowanie na publicznych kąpieliskach, wizyty w zaprzyjaźnionym DPS oraz liczne konkursy i turnieje o charakterze sportowym.

Każdego roku Ośrodek stara się organizować wychowankom w okresie wakacji jak najwięcej zajęć poza placówką. Chociaż związane jest to zawsze z pewnym ryzykiem, warto jednak je podejmować. Kontakty ze środowiskiem otwartym powodują bowiem, że wychowanki stają się bardziej odpowiedzialne, w większym stopniu dbają o sposób zachowania i ubioru oraz kontrolują się wzajemnie.

Są też mniej kłótliwe, bardziej życzliwie nastawione wobec siebie i otoczenia, bardziej zdyscyplinowane i dbające o wizerunek swój i zakładu. Procedurą wspomagającą proces wychowania w naszej placówce jest zewnętrzne dyscyplinowanie wychowanek, stanowiące rezultat posługiwania się przez wychowawców nagrodami i środkami dyscyplinarnymi.

INTERNAT

Miejscem, gdzie wychowanki spędzają większość czasu po zajęciach szkolnych i warsztatowych jest internat. Sytuacja taka wymaga od kierownictwa i kadry pedagogicznej placówki takiego zaplanowania pracy w tym czasie, aby można było realizować cele opiekuńczo - wychowawcze przy jednoczesnym zapewnieniu młodzieży w miarę atrakcyjnego wypoczynku. Podczas zajęć w internacie rozwijają swoje zainteresowania, uczestniczą w różnego typu terapiach, uczą się prawidłowych relacji międzyludzkich, uczestniczą w szerokim zakresie w życiu społecznym i kulturalnym miasta.

Podstawowe cele:

  • rozwój u wychowanek umiejętności rozumienia samych siebie, nazywania problemów własnych i cudzych oraz pogłębienie wrażliwości na potrzeby emocjonalne innych ludzi
  • wzbudzanie w wychowankach świadomości ograniczonego repertuaru zachowań, jakich doświadczały do tej pory i z jakich najczęściej korzystają obecnie
  • pobudzenie motywacji do poszerzania repertuaru tych zachowań oraz zmiany części z nich na bardziej efektywne społecznie
  • nauczenie wykorzystywania tych zachowań w kontaktach międzyludzkich, zarówno w czasie zajęć, jak i poza nimi
  • utrzymywanie sprawności fizycznej i zdrowotnej
  • stymulowanie do twórczego działania
  • tworzenie atmosfery odprężenia i współodczuwania
  • rozwijanie różnych zainteresowań
  • uwalnianie od negatywnych myśli i emocji
  • rozwój empatii w kontaktach międzyludzkich





   Praca resocjalizacyjna w internacie przybiera następujące formy:
  • zajęcia plastyczne (malarstwo, rysunek, modelarstwo, makrama)
  • choreoterapia (taniec, formy dramy)
  • biblioterapia z elementami dramy (czytanie indywidualne i grupowe, odgrywanie scenek rodzajowych)
  • ludoterapia (gry i zabawy towarzyskie)
  • silwoterapia (kontakt z przyrodą)
  • muzykoterapia (słuchanie i śpiewanie piosenek, ćwiczenia z rytmiki, wystukiwanie rytmu, naśladowanie i rozpoznawanie dźwięków)
  • ergoterapia (krawiectwo, tkactwo, haft, szydełkowanie, pomoc w pracach gospodarczo - porządkowych)
  • hipoterapia, kynoterapia
  • zajęcia kulinarne (wykonywanie prostych potraw, dekoracja stołu, segregowanie produktów)
  • zajęcia rekreacyjno - sportowe
  • trening zastępowania agresji
  • trening socjoterapeutyczny
  • imprezy okolicznościowe organizowane dla wszystkich grup wychowawczych
  • udział w imprezach organizowanych przez instytucje środowiska lokalnego
  • współpraca z wolontariatem (ze środowisk akademickich)

Realizowane są także autorskie programy terapeutyczne:

  • "Arteterapia jako metoda motywowania do zmiany zachowań"
  • "Program pracy z młodzieżą niedostosowaną społecznie w oparciu o zalecenia pedagogiki zabawy"
  • Program zajęć ruchowych "Smak życia"
  • "Ze sportem mi do twarzy"
  • Program edukacji krajoznawczo-turystycznej
  • Trening Zastępowania Agresji wg. A. Goldsteina

Funkcjonują następujące koła zainteresowań:

  • koło sportowe
  • koło informatyczne
  • koło plastyczne
  • koło wokalne

Ważnym elementem naszej pracy jest cykliczny pomiar postępów resocjalizacji wychowanek. Opracowany przez nas system oceny jest oparty o tzw. reguły ekonomii punktowej, uzupełnione o elementy kognitywne. Stanowi on nie tylko instrument pomiaru, ale także – poprzez swój progresywny charakter – jest czynnikiem motywującym wychowanki do zmiany zachowania w oczekiwanym przez nas kierunku.


Serdecznie zapraszamy!

Pełna prezentacja szkoły pojawi się po zatwierdzeniu oferty przedstawionej szkole.
Jeżeli szkoła nie otrzymała oferty, prosimy o kontakt:

zmiany@szkolnictwo.pl

Umieść poniższy link na swojej stronie aby wzmocnić promocję tej jednostki oraz jej pozycjonowanie w wyszukiwarkach internetowych:

X

TO JEST ROBOCZA PREZENTACJA JEDNOSTKI!

Zapraszamy jednostkę edukacyjną do współpracy.

Wypełnij formularz >>>




Od 20tu lat najpopularniejszy
i największy
informator branży edukacyjnej

- przedszkola, szkoły, uczelnie
-kolonie, zielone szkoły
- inne jednostki

OKS www.szkolnictwo.pl
e-mail: zmiany@szkolnictwo.pl
- ponad 1,5mln użytkowników/mies.


Zarejestruj się lub zaloguj, aby mieć pełny dostęp do informatora o szkołach.

Nauczycielu! Bezpłatne, interaktywne lekcje i testy oraz prezentacje w PowerPoint`cie --> www.szkolnictwo.pl (w zakładce "Nauka").

Zaloguj się aby mieć dostęp do platformy edukacyjnej




Zachodniopomorskie Pomorskie Warmińsko-Mazurskie Podlaskie Mazowieckie Lubelskie Kujawsko-Pomorskie Wielkopolskie Lubuskie Łódzkie Świętokrzyskie Podkarpackie Małopolskie Śląskie Opolskie Dolnośląskie